STAR a plan lotu
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
STAR a plan lotu
Wydaje mi się, że nigdzie nie ma tego opisanego. Czy procedurę STAR zgłaszamy od razu w planie lotu i podlegamy ew. korekcie kontrolera, czy dostajemy dopiero instrukcję od docelowego CENTER/APPROACH/TOWER?
Jeżeli latamy on-line i jest pozycja APP co najmniej obsadzona to i tak i tak najczęściej będziemy zwektorowani do podejścia, zawsze to szybciej bezpieczniej, bo odseparować łatwiej no i oszczędniej bo raczej kontrola stara się ułatwiać a nie utrudniać pilotom.
Wg STAR rzadko się puszcza maszyny chyba że osobie kontrolującej na danej pozycji najzwyczajniej się nie chce.
Pozdrawiam
Hej
Wg STAR rzadko się puszcza maszyny chyba że osobie kontrolującej na danej pozycji najzwyczajniej się nie chce.
Pozdrawiam
Hej
Wątek jest o zapisie trasy w planie lotu czyli o deklaracji profilu poziomego lotu jaki pilot zobowiązuje się wykonać jeśli kontrola nie nakaże inaczej. To czy kontrola nakazuje coś innego niż domyślny STAR czy nie jest trochę nie na temat, bo w chwili tworzenia planu jest nie do przewidzenia.Pershing pisze:Jeżeli latamy on-line i jest pozycja APP co najmniej obsadzona to i tak i tak najczęściej będziemy zwektorowani do podejścia, zawsze to szybciej bezpieczniej, bo odseparować łatwiej no i oszczędniej bo raczej kontrola stara się ułatwiać a nie utrudniać pilotom.
Wg STAR rzadko się puszcza maszyny chyba że osobie kontrolującej na danej pozycji najzwyczajniej się nie chce.
Ale jak już to napisałeś, to zaciekawiła mnie praktyka w sieci na której działasz. Naprawdę wiekszość samolotów wlatujących do TMA Warszawa na IVAO dostaje wektory? Jak jest układ 29/33, to wlatującym od ARDAG zamiast STARa dajesz "hdg 20"? Czy rzeczywiście stosowanie STARów jest traktowane jako przejaw lenistwa kontrolera?
Piotr
PK oczywiście jeżeli pilot sobie życzy to leci po STARACH ale najczęściej jak jest kontrola to jest wektor. Jak wlatuje od ARDAG to dostaje DCT LIN albo ja daję na MASAK do 33 i po ILS'ie. A że niestety dla wielu pilotów ARDAG jest ostatnim punktem w FP a wprowadzanie w FMC dodatkowego punktu jest na nie zrozumiały sposób trudne to podaje przykładowo DCT XXXX hdg YYY i leci. Ja osobiście z kilkoma innymi kontrolerami wektoruję ale na prośbę pilota jeżeli chce STARa do także zezwalam. Ale faktycznie odskoczyliśmy od tematu, więc o tym możemy porozmawiać sobie na PRV bądź w innym temacie.
Pozdrawiam
Hej.
Pozdrawiam
Hej.
To nie tak. Domyślną metodą prowadzenia zbliżania (jest to nawet ujęte wyraźnie w instrukcji operacyjnej dla tej pozycji) są STARy. Jeśli kontro zdejmuje pilota ze STARa, robi to z powodu określonej, konkretnej sytuacji ruchowej (tłok w TMA, lub przeciwnie - brak innego ruchu). Nawet jeśli tak zrobi, to zalecenie jest takie, aby wektorować w miarę możliwości po trasie jak najbardziej zbliżonej do STARa.Pershing pisze:PK oczywiście jeżeli pilot sobie życzy to leci po STARACH ale najczęściej jak jest kontrola to jest wektor....
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart