[FSX] MiG-21MF

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

[FSX] MiG-21MF

Post autor: hideto »

Cóż, chciałoby się inaczej rozpocząć ten temat, ale jednak trzeba zacząć od problemów.

Czy ktokolwiek z was po zainstalowaniu ołówka również nie jest w stanie nim latać ? Co mam na myśli. Samolot zachowuje się tak, jakby woził w nosie kilka ton balastu. Nie chce podnieść nosa na pasie startowym (pas 33/15 na EPWA ledwo starcza do wzniesienia się w powietrze...). A po ew. wzniesieniu się w powietrze, zaczyna momentalnie nurkować jak tylko zmniejszymy zakres przepustnicy poniżej dopalacza.

Drugim problemem, jest brak panelu 2D. Doczytałem, że jest to wina ustawienia go na '100% przeźroczystości'. Gdzie można takowy parametr zmienić ?

Oczywiście mowa o ołówku z tego linku: http://www.migsim.ic.cz/
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Wytrymowałeś samolot?
Drugim problemem, jest brak panelu 2D. Doczytałem, że jest to wina ustawienia go na '100% przeźroczystości'. Gdzie można takowy parametr zmienić ?
viewtopic.php?t=10441
Rzeczony MiG ma jedynie minipanel do m.in. kontroli animacji, który nie zastąpi VC.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Wytrymowanie faktycznie pomogło. Choć to chyba dziwne, że samolot w 'neutralnych' położeniach trymerów nie jest w stanie normalnie lecieć.

Co do drugiej kwestii, rozumiem że mówisz o panelu Shift + 2 w którym można wybrać model pilota, założyć drabinkę itp. Jeśli tak to ok, musiałem źle zrozumieć innego użytkownika :)

Teraz by się przydał zestaw do repaintów. Ale to zapewne wymaga rejestracji na stronie spod linka 'repaints'. Na stronie autora.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Choć to chyba dziwne, że samolot w 'neutralnych' położeniach trymerów nie jest w stanie normalnie lecieć.
Po załadowaniu trymer steru wysokości raczej nie będzie odpowiednio ustawiony - neutralne położenie wskazuje zielona lampka po prawej stronie panelu, samolot lata wtedy "normalnie".
Co do drugiej kwestii, rozumiem że mówisz o panelu Shift + 2 w którym można wybrać model pilota, założyć drabinkę itp. Jeśli tak to ok, musiałem źle zrozumieć innego użytkownika :)
Tak jest, ten panel ikonek miałem na myśli.
Ale to zapewne wymaga rejestracji na stronie spod linka 'repaints'. Na stronie autora.
Nie, rejestracja nie jest wymagana do ich pobierania.
mariuszp
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: wt 02 lis, 2010 13:41
Skąd jesteś: Epkk

Mig-21

Post autor: mariuszp »

Koledzy
Teraz pobrałem update do Mig-a jest na flightsim.com
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Wbrew nazwie to nie update, raczej modyfikacja która bynajmniej nie poprawia modelu lotu (jej autor chciał, by lepiej się latało z... tower view).
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Powrócę jeszcze do dyskusji na temat trymowania - przynajmniej na chwilę ;-)

Po prawej stronie kabiny, jest karta z częstotliwościami NDB. na tej samej kartce jest dodatkowa liczba, która pokazuje położenie trymerów od -100 do +100. Po rozruchu mamy tam 0, a lampka o której mowa, zapala się dopiero przy ustawieniach trymera w okolicach +46

Po schowaniu klap i dobrym rozpędzeniu maszyny oczywiście się to zmniejsza.

Szkoda również, że nie można używać obu igieł APK Fajna maszyna, godna polecenia. Jednakże autorów czeka jeszcze trochę pracy by wznieść ich modyfikacją na naprawdę jeden z najwyższych poziomów.

Poleci ktoś jakieś ciekawe lotnisko z kilkoma NDB wokół? Najlepiej gdyby było to jakieś lotnisko wojskowe - kraj bez znaczenia. Znudziło mi się już latanie migiem wokół Warszawy, a lotnisko na którym chciałem bazować jest niestety pozbawione wszystkiego poza pasem startowym (mowa o Babich Dołach, w fsx są one wyświetlane bodaj jako Oksywie)
jeanz_1
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 mar, 2010 19:45
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: jeanz_1 »

Oksywie zostało wydane na http://www.digitalairforce.com.pl/ tylko teraz jest przeróbka strony to niema jak chcesz to ci mogę gdzieś wrzucić i podesłać linka to jest pack kilku lotnisk wojskowych
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Nie wiem jak było ze zwrotnością tych migów, ale zarówno ten jak i F-13 są strasznie toporne. Ja osobiście pokusiłem się o zmianę w sekcji: elevator_effectiveness=xxxx, gdzie z 1.709 zmieniłem na 4.000. I tu moje pytanie do znawców tych latadeł. Jakie ustawienia powinny być, aby odtworzyć jak najbardziej realizm, a może tak zostawić ?
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Szybowiec pisze:Nie wiem jak było ze zwrotnością tych migów
Zwrotnością przy jakiej prędkości? Ponadto nie oczekuj wiernego odwzorowania możliwości lotnych myśliwca w FS'ie który ma problemy z odwzorowaniem cywilnych latadeł.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Ogólnie 21-ka to był 'przecinak'. Typowy myśliwiec przechwytujący. Wystartować, szybko się wznieść, dogonić rywala i tyle. Oczekiwanie od niego zwrotności np Mig'a 29 to czysta naiwność.

Wg mnie lata całkiem nieźle, zresztą Czesi mieli jako jednego testera F-13 byłego pilota migów, więc mniej więcej parametry się zgadzać powinny.

@jeanz_1: poprosiłbym.
Ostatnio zmieniony czw 07 lip, 2011 14:34 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Zgadzam się z wami, że to był przecinak. Jednak przy oryginalnych ustawieniach, jakie oferują nam Czesi, to już samo wylądowanie jest sztuką samą w sobie. A gdy już mowa o lądowaniu na krótszym pasie, np: w Mińsku Mazowieckim, gdzie przecież stacjonowały, to większość takich prób kończy się katastrofą. Nie wiem jakie dali ustawienia na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=dnPV8tj-3Ns , ale u mnie tak nie chodzi. Zrobienie półpętli kończę na 30000 stóp.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Robisz ten sam błąd, który ja zrobiłem. Nie wytrymowałes samolotu.
Obok tablicy NDB masz cyferki które wskazują na położenie trymerów. Ustaw tam około +46 a zaświeci się lampka mówiąca 'trymer w położeniu neutralnym'.
Wtedy samolot bardzo ładnie startuje i lata, zaraz po przekroczeniu 200 km/h grzecznie podnosi nos, a przy 300 się zaczyna wznosić.

Jeśli nie wytrymujesz samolotu, to 33/15 na EPWA ledwo starcza do wzniesienia się w powietrze :)
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

I tu moje pytanie do znawców tych latadeł. Jakie ustawienia powinny być, aby odtworzyć jak najbardziej realizm, a może tak zostawić ?
W MF pewnie domyślne, w końcu dodatek testowali piloci prawdziwych MiGów.
Jednak przy oryginalnych ustawieniach, jakie oferują nam Czesi, to już samo wylądowanie jest sztuką samą w sobie.
To dobrze. Trenuj, na czeskim Flighgtsimie znajdziesz poradnik wykonywania kręgów.

Na stronie Iwana pojawiła się aktualizacja, umożliwiająca włączenie SPRD (a nie tylko doczepienie do samolotu, jak było dotąd).
Ostatnio zmieniony pt 15 lip, 2011 00:13 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

@PZL Blefegor, takie pytanie w sumie dodatkowe. Ponieważ wziąłem się za tłumaczenie czeskich pdfów, jednak chciałem dodać do nich sygnały ostrzegawcze wewnątrz kabiny.

Potrafisz rozszyfrować wszystkie z tych 18 ?

Osobiście rozszyfrowałem 7, trzech kolejnych się domyślam i kolejne 3 wiem kiedy się włączają i czego 'mniej więcej' dotyczą.

To co zdołałem 'odszyfrować':

1. маркер = Marker
2. конус вырущ.
3. стабилиз. на посад. = Stabilizator w położeniu do lądowania
4. тример. зф неитал = Trymer w położeniu neutralnym


5. зажигание выкп юч.
6. форсаж = Dopalacz
7. генер. иост. выкл.
8. пожар = Pożar
9. слели. Давление бустерная системе = dotyczy dodatkowego systemu ciśnienia
10. слели. Давление основная системе = dotyczy podstawowego systemu ciśnienia
11. створки рс. откр.
12. генер перем выкл = AC Generator OFF
13. вторая форсаж = Drugi dopalacz
14. расод бак = zapala się gdy skończy się paliwo. W tłumaczeniu bezpośrednim to 'zbiornik przepływowy'.


15. выраб. подф. юз. придбак.
16. 1. гр. баков = zapala się gdy w baku pozostanie 25% paliwa
17. осталось 450 л. = 450 litrów paliwa (włącza się gdy w baku mamy 15% zawartości
18. 3. гр. баков = zapala się gdy w baku pozostaje 8% paliwa
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Moje typy to:
2. Stożek wysunięty
4. Dodałbym, że chodzi o ster wysokości
5. Chyba zapłon wyłączony
7. Generator prądu stałego wyłączony
11. Chyba otwarte klapki przeciwpompażowe (przednie, przy liczbie Macha > 1.5)
15. Chyba 2500 litrów paliwa
Jednak o sprawdzenie proszę kogoś lepiej znającego język.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

No, to mamy rozszyfrowane :)

1. маркер = Marker
2. конус вырущ. = Stożek wysunięty
3. стабилиз. на посад. = Stabilizator w położeniu do lądowania
4. тример. зф неитал = Trymer steru wysokości w położeniu neutralnym


5. зажигание выкп юч. = Zapłon wyłączony
6. форсаж = Dopalacz
7. генер. иост. выкл. = Generator DC Wyłączony
8. пожар = Pożar
9. слели. Давление бустерная системе = Niskie ciśnienie w systemie wzmacniaczy hydrauliki
10. слели. Давление основная системе = Niskie ciśnienie w głównym systemie hydrauliki
11. створки рс. откр. = Klapy przeciwpompażowe
12. генер перем выкл = Generator AC Wyłączony
13. вторая форсаж = Drugi dopalacz
14. расод бак = Niskie ciśnienie paliwa (przy paliwie poniżej 1%, w zasadzie oznacza to 'Ok, za kilka sekund zmieniasz się w szybowiec)


15. выраб. подф. юз. придбак. = Użycie zbiorników zewnętrznych (poziom paliwa 85%)
16. 1. гр. баков = Pierwsza grupa zbiorników paliwa (zapala się gdy w baku pozostanie 25% paliwa)
17. осталось 450 л. = 450 litrów paliwa (włącza się gdy w baku mamy 15% zawartości
18. 3. гр. баков = Trzecia grupa zbiorników paliwa(zapala się gdy w baku pozostaje 10% paliwa)

Zrobiłem też repaint samolotu który ciągle widziałem będąc, jako dzieciak, na wczasach w Gdyni.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Ostatnio zmieniony pt 08 lip, 2011 13:10 przez Szybowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roan2004
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: śr 12 sie, 2009 16:53
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: roan2004 »

FSX - MiG-21 MF Polish Air Force 7811
Naprawdę świetnie, że powstaje tak wiele polskich malowań. Nareszcie.
Korzystając z chwili wolnego, przygotowałem krótki filmik z mojego lotu.
Dopiero po analizie, okazało się jak bardzo słabym pilotem MIG-a jestem. na razie. :)
Teksturę przygotował Rafal Stankiewicz "YoYo".
http://www.youtube.com/watch?v=Wtqxxz_YcgI

Serdecznie pozdrawiam,
ROAN
jeanz_1
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 mar, 2010 19:45
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: jeanz_1 »

Mam pewien problem z tym MiGiem, ponieważ jak sobie nim polatałem to później w żadnym samolocie nie chciały działać silniki, odpalone od razu gasły, a zapalić ich nie da rady. Wiecie w czym może być problem?
Ostatnio zmieniony sob 09 lip, 2011 13:42 przez jeanz_1, łącznie zmieniany 2 razy.
nebogipdfel
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 09 maja, 2011 14:56
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: nebogipdfel »

jeanz_1 pisze:Mam pewien problem z tym MiGiem, ponieważ jak sobie nim polatałem to później w żadnym samolocie nie chciały działać silniki, odpalone od razu gasły, a zapalić ich nie da rady. Wiecie w czym może być problem?
A nie instalowałeś czasem spolszczenia do FSX? Bo właśnie spolszczenie powoduje taki błąd.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Być może to naiwne pytanie, ale ciekawi mnie do jakiej maksymalnej prędkości udało się wam rozpędził MiG'a?
Mój 'wynik' to max 1.3Ma i jakieś 1400 km/h. I teraz większość domyśliła się zapewne dlaczego pytam, wg danych samolotu, powinien on być w stanie przełamać 2 Ma na wysokości jakichś 17-18 tysięcy metrów (jest mowa o pułapie FL520)

Na tej wysokości prędkość u mnie oscyluje w okolicach 1,3Ma. Wykonując zniżanie z tych 18 tysięcy metrów do 300 metrów nie jestem w stanie przyśpieszyć nawet o jedną dziesiątą macha.

Wypróbowałem już chyba wszystkie kombinacje przełączników odpowiedzialnych za ARU-3V i Stożek. Efekt ten sam.
Pytam, bo PZL Belfegor napisał kilka postów wyżej, że jedna z lampek ostrzegawczych to wg niego klapy przeciwpompażowe które otwierają się powyżej 1.5Ma. Obstawiam więc, że leciał z prędkością wyższą niż 1.5Ma.

Jakby ktoś potrzebował:

Opisy panelu, Podstawowe manewry (start zwykły i z użyciem SPRD, lądowanie, lot po okręgu) oraz checklisty.

Eng: http://www20.zippyshare.com/v/19460553/file.html
PL: http://www20.zippyshare.com/v/22482862/file.html

Większych błędów raczej nie popełniłem, zapewne kilka literówek, może jakiś ort.
pl_bobik
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 30 cze, 2011 13:25
Skąd jesteś: Lubin

Post autor: pl_bobik »

Witam
Panowie proszę o obrazkową instrukcje jak wytrymować tego MiGa. Bo za żadne skarby nie mogę oderwać go od pasa. A próby wytrymowania go nic mi nie dały. Musze robić coś nie tak.
Ostatnio zmieniony pn 11 lip, 2011 22:59 przez pl_bobik, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Być może to naiwne pytanie, ale ciekawi mnie do jakiej maksymalnej prędkości udało się wam rozpędził MiG'a?
Około Ma=1.3 w locie poziomym, 1.6 przy dosyć ostrym zniżaniu.
Panowie proszę o obrazkową instrukcje jak wytrymować tego MiGa. Bo za żadne skarby nie mogę oderwać go od pasa. A próby wytrymowania go nic mi nie dały. Musze robić coś nie tak.
Nie ma specjalnie czego obrazować - naciskasz przycisk którym masz przypisany do trymu steru wysokości (ten w kokpicie MiGa, na drążku, nie jest klikalny), aż zapali się lampka (opatrzona numerem 4 w materiałach Hideto).
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Swoją drogą to z tym trymowaniem dziwna sprawa. Mam go wytrymowanego, a i tak łatwiej mi jest go posadzić bez wysuniętych klap. Przy pozycji klap do lądowania strasznie go ciągnie w dół. Podobno te MiGi górowały w Wietnamie zwrotnością nad F-4, które lądowały przecież na lotniskowcach. Aż wierzyć się nie chce, że testowali go prawdziwi piloci MiGów.
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 11:38 przez Szybowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Czemu porównujesz zwrotność w walce powietrznej z charakterystyką podejścia i lądowania?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Szybowiec, wszystko zależy od prędkości podejścia itp

No i wg instrukcji (pdfy od czechów to kserówki z jakiejś książki operacyjnej) to przy tych prędkościach i konfiguracjach trzeba nosem nurkować aż do tych 300-400m przed pasem.

Trochę jednak maszyna jest, jakby to powiedzieć 'niedorobiona'. W czasie Startu ma za małą moc(przy 300 km/h wg instrukcji powinniśmy zredukować ciąg do 2/3 ale po tym samolot ledwo się wznosi i prawie nie przyśpiesza), przy lądowaniu za dużą , w powietrzu też ma za małą moc (max 1,3Ma i prawie nie idzie się wznieść powyżej 15 tysięcy metrów).

Nie działa też autopilot itp. Przydałoby się zdobyć kolejną wersję (może Czesi coś planują, nie mają oficjalnego forum więc nawet nie wiadomo)

Aha i co ma 'zwrotność' do 'lądowania na lotniskowcu; ? Kocury zwrotności MiG'a 29 nie mają a i tak na lotniskowcach były przez ładnych kilka lat głównymi samolotami przewagi powietrznej.
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Czemu porównujesz zwrotność w walce powietrznej z charakterystyką podejścia i lądowania?
No tu wiem że przesadziłem, ale uważam że nasz MiG zbyt słabo reaguje na stery przy prędkościach podejścia 400-350 km/h, co jest jeszcze bardziej odczuwalne na klapach w pozycji do lądowania. Co do zwrotności i jego mocy, to nie wiem czy w realu pętla w jego wykonaniu wygląda tak jak tu, czyli wejście świecą na ok 30 000 stóp, zawis i przewrotka w apogeum z braku mocy.
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 11:39 przez Szybowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

350 km/h To jest praktycznie 10 czy 20 km więcej niż prędkość przyziemienia.

Od dalszej NDB/OM powinieneś być już ustawiony w osi pasa Czyli ustawienie poziome do lądowania wykonujesz przy prędkościach 600-400 km/h.

W gruncie rzeczy, prędkość przelotowa to minimum 600 - wg instrukcji przy tej prędkości odłączamy dopalacz i lecimy gdzie chcemy/gdzie nam kazano.

Co do braku mocy, muszę się zgodzić.

No i niektóre gaugesy są źle wyskalowane względem swoich tekstur.
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Przy tych prędkościach, nie sposób go posadzić w Malborku lub w Mińsku Mazowieckim ( a przecież to tam one stacjonowały ), nawet jeśli używamy spadochronu. No przynajmniej ja tego tam nie potrafię :oops:
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

http://www.youtube.com/watch?v=c07PdIzmSbA

Ja zdołałem ;-)

(tak tak wiem, odrobinę za twardo usiadłem - ale w granicach możliwości maszyny)

Ogólnie trzeba się przyzwyczaić, ten samolot był projektowany do wysokich prędkości, więc powinien przy lądowaniu i starcie zachowywać się odrobinę jak cegła. Po pierwszych 10 lądowaniach spokojnie ogarniesz podejście z dość twardym przyziemieniem (za twarde przyziemienie to takie, w którym zerują ci się ustawienia trymerów i baro). Później skupisz się na delikatniejszym przyziemieniu.
Wdzięczna maszyna, ale wymaga przyzwyczajenia się i kilku poprawek w fizyce.
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Po filmiku widzę, że twój MiG lata jakby trochę inaczej. Robię wszystko jak na tym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=_yl8yiEu ... re=related

a mimo to, nie lata tak:

http://www.youtube.com/watch?v=dnPV8tj-3Ns
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 11:39 przez Szybowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Sprawdź, czy masz suwaki realizmu ustawione w prawo - FSowe samoloty są zwykle projektowane tak, by przy takim ustawieniu zachowywały się poprawnie.
Tu ciekawostka - serbskie filmy treningowe: http://www.youtube.com/watch?v=BTjlpxb24kQ

Niektórym wypowiadającym się w wątku radzę sprawdzić, jak zapisuje się nazwę samolotu, podpowiedź - ani Mig, ani MIG nie są poprawne.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Poza suwakami, polecam też sprawdzić czy aby na pewno trymujesz w odpowiedni sposób samolot. Choć przyznam, że dziwi mnie informacja, jakoby spadochron nie był w stanie cię zatrzymać... ten spadochron ma naprawdę wysoką efektywność. Może dobieg nie wynosi tych 550 m jak niektóre źródła podają, ale sporo poniżej kilometra. W gruncie rzeczy siadając na Babich Dołach byłbym w stanie zatrzymać się przed końcem pasa i bez spadochronu - ale nie chce mi się potem jeździć po drogach kołowania, więc zawsze spadochron wypuszczam.

No i wydawało mi się, że skrót MiG jest dość oczywisty. Wszak było to biuro projektowe dwóch panów i jeszcze obaj uczestniczyli w pracach nad ołówkiem ;-)
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 12:13 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
pl_bobik
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 30 cze, 2011 13:25
Skąd jesteś: Lubin

Post autor: pl_bobik »

W końcu i mi także się udało wystartować i troszkę polatać
Zostało mi tylko dopracować technikę podejścia do lądowania

http://www.youtube.com/watch?v=ZS0RL4AFrnY
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Nie wiem jak inni, ale ja zamiast twojego filmu (cokolwiek by nie zawierał), widzę następujący komunikat:
"Ten film wideo zawiera treść od partnerów Believe i SME. Co najmniej jeden z nich zablokował go w Twoim kraju na mocy praw autorskich.
Przepraszamy za usterki."
marcpro
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 189
Rejestracja: czw 18 paź, 2007 23:05
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: marcpro »

hideto pisze:Nie wiem jak inni, ale ja zamiast twojego filmu (cokolwiek by nie zawierał), widzę następujący komunikat:
"Ten film wideo zawiera treść od partnerów Believe i SME. Co najmniej jeden z nich zablokował go w Twoim kraju na mocy praw autorskich.
Przepraszamy za usterki."
No to dawaj na vtunnel lub ctunnel - i oglądasz.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
krzyma81
Cadet
Cadet
Posty: 25
Rejestracja: pn 13 cze, 2011 12:58
Skąd jesteś: Puławy

polskie tekstury

Post autor: krzyma81 »

Witajcie! Czy może ktoś z Was szanowni koledzy posiada informację, gdzie mogę jeszcze ściągnąć polskie teksturki do owego MiG-usia
http://www.flightsim.com/...e=swordfish.zip
http://www.flightsim.com/...ame=black09.zip
http://www.flightsim.com/...exture_7811.zip ]
próbuję się zalogowaćale coś mnie wyrzuca za każdym razem i mam lipe.
Dzięki wielkie za każdą pomoc!
Niebo jest naszym światem
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Znasz nazwy plików, jeśli linki Ci nie działają, to użyj szukajki Flightsimu.
pl_bobik
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 30 cze, 2011 13:25
Skąd jesteś: Lubin

Post autor: pl_bobik »

Nowe ustawienia do MiGa:
Changes to the model of the MiG-21 MF from Ivana Jurcaga, recently laid out on the site, which help it to become a fighter plane and take off and land at speeds appropriate instructions for this unit
http://avsimrus.com/f/fsx-dynamics-and- ... l=mig-21mf
Ostatnio zmieniony śr 20 lip, 2011 19:14 przez pl_bobik, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ