Witam
Poniżej informacje o programach na iPada przydatnych w sieci VATSIM (a oprócz pierwszego i EFIS-App, również w lotach realnych). Powiększenia w skali 1:1 bez kompresji, dostępne po kliknięciu w poszczególne miniaturki. Dla Air Navigation Pro i AirTrack dostępne są pluginy dla X-Plane. EFIS-App działa tylko z X-Plane, AirTrack współpracuje również z FSX (ale w lekko ograniczonej funkcjonalności).
VatFrance - podgląd VATSIM z API Google Maps - informacje dla całego świata - dla Francji dodatkowo mapy lotnisk i podejść dostępne bezpośrednio z programu:
AeroWeather Pro - najlepszy soft pogodowy na iPada i iPhone - METARy surowe i zdekodowane, NOTAMY, możliwość podglądu pogody na lotnisku docelowym bezpośrednio z widoku kamer zainstalowanych w okolicy lotniska. Tryb nocny. Dla USA dostępne dane z radarów pogodowych.
AeroPad - do wygodnej obsługi PDFów w locie oraz do odręcznych notatek - tutaj po przejściu w tryb nocny:
Air Navigation Pro - dla miłośników VFR - podkładem mogą być bezpłatne mapy z OpenStreetMap (instalowane automatycznie) lub zakupiona dodatkowo (download) zeskanowana mapa VFR (dla Polski dostępny tylko region NW). Czytelny i wygodny - dodatkowo możliwość pobrania danych wysokości terenu dla poszczególnych krajów (tutaj wyświetlane podczas lotu w dolnym, prawym rogu ekranu). Emulacja zachowania przyrządów dla VOR i NDB na podstawie danych GPS.
EFIS-App - aplikacja tylko dla X-Plane - HUD plus przydatne informacje dodatkowe.
AirTrack - dla miłośników IFR - w X-Plane możliwa pełna kontrola symulatora bezpośrednio z iPada (autopilot, COMM i reszta). Integracja z VATSIM - wyświetlenie informacji o dostępnych kontrolerach i możliwość przekierowania częstotliwości danego kontro bezpośrednio na COMM. Możliwe podłączenie dwóch iPadów z tym softem równocześnie (testowane z kumplem) - każda zmiana skutkuje natychmiastową zmianą na drugim iPadzie i w symulatorze. Możliwość korzystania z dwóch różnych okien równocześnie daje wrażenie pełnego, nowoczesnego, obsługiwanego dotykowo GlassCockpitu np. w takiej wstępnej konfiguracji obok siebie:
Tutaj reszta zrzutów tego świetnego softu (z podglądem VATSIM z naszego lokalnego podwórka):
Komunikacja między symulatorem a tymi programami odbywa się bezprzewodowo - poprzez sieć Wi-Fi.
Pozdrawiam.
iPad na VATSIM
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Aktualizacja: poniżej zrzuty z aktualizacji dwóch opisywanych wcześniej programów - oraz jeden nowy.
Air Navigation Pro
dodano EFIS z wizualizacją terenu 3D (świetna sprawa) - ale na razie brak danych dla Polski (zakładam, że niedługo się pojawiają).
Możliwe jest odpłatne pobranie zeskanowanej mapy VFR zamiast standardowego podkładu OpenStreetMap:
Sporty's E6B
czyli E6B na iPada - prezentuje się następująco:
AirTrack
dodano możliwość wyświetlania map/podejściówek bezpośrednio w oknie programu (do pobrania tylko określone regiony - na razie brak Polski):
Air Navigation Pro
dodano EFIS z wizualizacją terenu 3D (świetna sprawa) - ale na razie brak danych dla Polski (zakładam, że niedługo się pojawiają).
Możliwe jest odpłatne pobranie zeskanowanej mapy VFR zamiast standardowego podkładu OpenStreetMap:
Sporty's E6B
czyli E6B na iPada - prezentuje się następująco:
AirTrack
dodano możliwość wyświetlania map/podejściówek bezpośrednio w oknie programu (do pobrania tylko określone regiony - na razie brak Polski):
Aktualizacja: Zmiany w Air Navigation i nowe programy.
Air Navigation Pro
EFIS z wizualizacją terenu 3D (pojawiły się dane dla Polski - poniżej zrzuty).
Jak widać powyżej na czerwono oznaczona jest strefa zderzeniowa - a na żółto 50-metrowa "strefa przejściowa" - na mapie 2D te dane prezentują się w następujący sposób:
oczywiście kolorystyka map ulega zmianie "na żywo" wraz ze zmianą wysokości
Nowe, ciekawa funkcjonalność Air Navigation, to możliwość przypisania dokumentów (AIP) PDF do kontretnego lotniska (wystarczy przegrać je do odpowiedniego katalogu zgrupowane w katalogi o nazwach kodu ICAO lotniska) - potem stają się dostępne bezpośrednio z mapy po dotknięciu nazwy lotniska:
Na pierwszym zrzucie powyżej widać możliwość ustawienia radiala dla wirtualnego VORa (jak i jakiegokolwiek innego, dowolnego punktu w przestrzeni).
Przydatna jest też możliwość prowadzenia notatek palcem bezpośrednio na ekranie iPada:
http://www.youtube.com/watch?v=DZda_BaJh3o&t=17s
Niestety ostatnio producent udostępnia niepełne dane o przestrzeni Polski - skonwertowałem i dodałem punkty VFR (wraz z ich opisami) na podstawie danych zawartych w AIP (aktualne na dzień 01.08.2012), które można pobrać tutaj (proszę o sprawdzenie zgodności tych punktów z mapami VFR przed wykorzystaniem operacyjnym). Aktualizacji dokonuje się przez uruchomienie w Air Navigation serwera WWW (w ustawieniach) i uploadu przez przeglądarkę WWW na komputerze stacjonarnym.
WeatherTrack - mały programik pogodowy, korzystający z ogólnodostępnych danych.
Numbers - arkusz kalkulacyjny Apple; pozwala na zaimportowanie pliku EXCEL z formułami - dzięki czemu można wykorzystać poniższy, ogólnodostępny Operacyjny Plan Lotu (zmiana wyniku obliczeń wraz ze zmieniającymi się warunkami).
Pozdrawiam
Jarek
Air Navigation Pro
EFIS z wizualizacją terenu 3D (pojawiły się dane dla Polski - poniżej zrzuty).
Jak widać powyżej na czerwono oznaczona jest strefa zderzeniowa - a na żółto 50-metrowa "strefa przejściowa" - na mapie 2D te dane prezentują się w następujący sposób:
oczywiście kolorystyka map ulega zmianie "na żywo" wraz ze zmianą wysokości
Nowe, ciekawa funkcjonalność Air Navigation, to możliwość przypisania dokumentów (AIP) PDF do kontretnego lotniska (wystarczy przegrać je do odpowiedniego katalogu zgrupowane w katalogi o nazwach kodu ICAO lotniska) - potem stają się dostępne bezpośrednio z mapy po dotknięciu nazwy lotniska:
Na pierwszym zrzucie powyżej widać możliwość ustawienia radiala dla wirtualnego VORa (jak i jakiegokolwiek innego, dowolnego punktu w przestrzeni).
Przydatna jest też możliwość prowadzenia notatek palcem bezpośrednio na ekranie iPada:
http://www.youtube.com/watch?v=DZda_BaJh3o&t=17s
Niestety ostatnio producent udostępnia niepełne dane o przestrzeni Polski - skonwertowałem i dodałem punkty VFR (wraz z ich opisami) na podstawie danych zawartych w AIP (aktualne na dzień 01.08.2012), które można pobrać tutaj (proszę o sprawdzenie zgodności tych punktów z mapami VFR przed wykorzystaniem operacyjnym). Aktualizacji dokonuje się przez uruchomienie w Air Navigation serwera WWW (w ustawieniach) i uploadu przez przeglądarkę WWW na komputerze stacjonarnym.
WeatherTrack - mały programik pogodowy, korzystający z ogólnodostępnych danych.
Numbers - arkusz kalkulacyjny Apple; pozwala na zaimportowanie pliku EXCEL z formułami - dzięki czemu można wykorzystać poniższy, ogólnodostępny Operacyjny Plan Lotu (zmiana wyniku obliczeń wraz ze zmieniającymi się warunkami).
Pozdrawiam
Jarek
Ostatnio zmieniony śr 08 sie, 2012 20:38 przez jaromaz, łącznie zmieniany 2 razy.
Pojawiła się dosyć ciekawa aplikacja na iPada/iPhona o nazwie VatMap. Poza standardowymi opcjami (śledzenia ruchu na Vatsim) takimi jak Pilots, ATC, Weather, Bookings jest również opcja Charts-all world (Mapy naszych lotnisk są aktualne) Zdaje się, że jest to pierwsza aplikacja tego typu oferująca dostęp do wszystkich map w trybie on-line. W kolejnej aktualizacji będzie dostępna również opcja ROUTE. Apka została wydana przez DUTCHVACC i co najważniejsze jest za free.
Więcej tutaj: http://appdev.wkberg.nl/
Więcej tutaj: http://appdev.wkberg.nl/
- Załączniki
-
- Bez tytułu.jpg (119.38 KiB) Przejrzano 5702 razy
Windows 10 HE 64Bit, Gigabyte Z390 Gaming X, Intel I7-9700K, Ram: 16GB, GeForce RTX270, 2xSSD, 1xM2