[FSX] Project Airbus A320

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Witam wszystkich. Moje 2 problemy tyczą się właśnie tego Airbusa. Pierwszy problem jest taki, że korzysta on z defaultowego 2d panel od a321 i nie idzie w nim uzbroić autobrake'a. Kiedy włączam panel autobrake nie ma możliwości "wciśnięcia" jakiegokolwiek przycisku. Czy da się to jakoś "aktywować"? Drugi problem polega na tym, że podczas spokojnego podejścia ILS, - obojętnie jakie lotnisko, około 2-3 mile od progu słyszę "don't sink". Dodam, że samolot jest w pełni skonfigurowany do lądowania, tzn. klapy full, podwozie wypuszczone, prędkość idealna, kąt też dobry, bo podejrzewam ten komunikat to coś w stylu "za duży kąt". Google tłumaczy to "nie zatonie" ;). Z góry dziękuje za pomoc.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Don't sink. Odnośnie problemu - troche to dziwne, zupełnie jakby samolot/GPWS zupełnie nie wiedział w jakiej fazie lotu się znajduje, trudno określić co jest przyczyną.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Przyczyna zwykle jest zbyt duza moc podczas znizania. Czesto spotykany komunikat w def. samolotach.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Poprawiony panel głównie dla A321 > > k l i k < <. Gdybyś miał z nim jakiś problem, lub był zainteresowany nieco poprawioną wersją to daj mi znać na PM.

Ale zacznij od tego z linku.
szymonczak pisze:...Dodam, że samolot jest w pełni skonfigurowany do lądowania, tzn. klapy full, podwozie wypuszczone, prędkość idealna, kąt też dobry, bo podejrzewam ten komunikat to coś w stylu "za duży kąt"...
To jaką tą prędkość miałeś? Jaki kąt? Defaultowym A321 kilka godziny wylatałem, ale przy spokojnym podejściu Arbuz nic mi nie chce powiedzieć, o komunikatach GPWS nie wspominając.
Ostatnio zmieniony pn 23 kwie, 2012 19:24 przez ylid, łącznie zmieniany 1 raz.
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: szymonczak »

Ylid - dzięki za ten panel, działa superancko. Autobrake i calloutsy też ;). I powiem Wam szczerze, że ten don't sink też zniknął. Nie wiem co było przyczyną, ale raczej nie ten defaultowy panel. Ale jeszcze jedno pytanko: nie wiem czy to w aircraft.cfg się zmienia czy gdzieś indziej, ale jak osiągnąć sterowanie arbuzem (jak to jest określany :lol: ), by reagował jak fly by wire, tzn. taką zrywność jak w deafultowym A321? Czy to gdzieś w pozycjach "Moments of Inertia" lub "Flight Tuning"?
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Panel rzeczywiście nie jest zły. Można kilka drobiazgów dodać, ale jak to w przypadku paneli - zawsze można coś dodać, ulepszyć, dostosować pod siebie, itd., itp.

Przyczyna komunikatu "don't sink" w sytuacji jaką opisywałeś było, jak wcześniej wspomniano, użycie zbyt dużej mocy podczas końcowego podejścia. Owszem, utrzymywałeś się w ścieżce, konfiguracja była pełna, ale pewnie miałeś zbyt wielką prędkość i zbyt rozkręcone silniki - to zawsze skutkuje takim komunikatem. Teraz problemu nie ma, na panelu masz znacznik jaką prędkość ustawić zależnie od masy - lądowanie zawsze będzie pod tym względem poprawne.

Moments of Inertia to po naszemu bezwładność. Zależy od rozkładu gęstości danej maszyny. Można szacować wielkość bezwładności w poszczególnych osiach na podstawie wzorów jakie podał MS w SDK, ale def. A321 nie odbiegał bardzo od obliczonych w ten sposób wartości. To co opisujesz wynika raczej z czegoś innego - o ile dobrze zrozumiałem Twoje intencje. U mnie sekcja bezwładności wygląda tak:
[WEIGHT_AND_BALANCE]
max_gross_weight=207000
empty_weight=93662

reference_datum_position=-4.5, 0, 0
empty_weight_CG_position=-4.0, 0, 0

max_number_of_stations=50

station_load.0= 210.0, 52.0, -3.0, 2.0
station_load.1= 210.0, 52.0, 3.0, 2.0
station_load.2=8000.0, 18.5, -3.0, 2.0
station_load.3=8000.0, 18.5, 3.0, 2.0
station_load.4=8000.0, -26.0, -3.0, 2.0
station_load.5=8000.0, -26.0, 3.0, 2.0

station_name.0=Pilot
station_name.1=Drugi pilot
station_name.2=Klasa pierwsza A&#8211;C
station_name.3=Klasa pierwsza D&#8211;F
station_name.4=Rząd A&#8211;C
station_name.5=Rząd D&#8211;F

// Moments of Inertia
empty_weight_pitch_MOI=1756345.61
empty_weight_roll_MOI=628735.56
empty_weight_yaw_MOI=1683438.45
empty_weight_coupled_MOI=0


przy czym w sekcji [flight_tuning] wszystkie współczynniki są ustawione na wartość 1.000

Jeśli jednak chciałbyś mieć manewrowość na poziomie wyższym, czy mówiąc inaczej mieć poczucie, że kontrolujesz samolot w większym stopniu lecąc z ręki i pozbyć się ociężałości w reakcji na ruchy joy'a to wyłącz poziom pierwszy kontroli powierzchni sterowych (FLT CTL - flight control law) czyli ELAC 1 - Elevator Aileron Computer lvl 1, SEC 1 - Spoiler Elevator Computer lvl 1, FAC 1 - Flight Augmentation Computer lvl 1. Te trzy wymienione na ziemi ustaw na OFF. Co zyskasz ? Bardzo precyzyjną kontrolę samolotu, włącznie z możliwością wykręcenia beczki. Ale nie rób tak bo to mało poważne, żeby liniowy jet kręcił beczki. W zupełności powinna wystarczyć Ci możliwość precyzyjnej kontroli tego co robi maszyna bez dodawania elementów akrobacji. Pasażerowie tego nie lubią... Nie w A321 ;) .
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Ok, tylko że ja mówię o aircraft.cfg nie z def. A321 tylko z Project Airbus A320, a tamta sekcja wygląda trochę inaczej:

[WEIGHT_AND_BALANCE]
//Cebu Pacific A320-214 RP-C3241 config


//Pax Zonings
station_load.0= "7605.9, 21.24, 0.000, 0.000, CAB OA (60)"
station_load.1= "7149.6, -3.33, 0.000, 0.000, CAB OB (60)"
station_load.2= "6541.1, -26.34, 0.000, 0.000, CAB OC (59)"

//Cargo & Baggage
station_load.3= "2921.1, 22.10, 0.000, 0.000, CPT 1" //Compartment 1 (7500lbs)
station_load.4= "3086.5, -11.99, 0.000, 0.000, CPT 3" //Compartment 3 (5349lbs)
station_load.5= "1190.5, -22.67, 0.000, 0.000, CPT 4" //Compartment 4 (4652lbs)
station_load.6= "171.96, -33.11, 0.000, 0.000, CPT 5" //Compartment 5 (3300lbs)


//Basic Weight 42637 kgs | 93998 lb
//Crew 3/4(1 OBS)= 520 kgs | 1146 lbs
//Pantry Wgt Sector- DOM= 570 kgs | 1257 lbs
-----------------------------------------------------------
//Dry Operating Weight/Index= 43727 kgs | 96401 lbs 56.5
-----------------------------------------------------------
//"weights in kilos"
//ZFWCG/MACZFW= 31.8% / 56.7

empty_weight=96401.4
empty_weight_roll_MOI=959904.000000
empty_weight_pitch_MOI=1710000.000000
empty_weight_yaw_MOI=1230000.000000
empty_weight_coupled_MOI=0.000000
max_gross_weight=169756
reference_datum_position=0.0000,0.000000,0.000000
empty_weight_CG_position=0.63,0.000000,0.000000
CG_forward_limit=0.18
CG_aft_limit=0.40


//Weight & Balance prepared by PB. (Version 179 Y)



[airplane_geometry]
wing_area=1317.503
wing_span=111.833333
wing_root_chord=13.76
wing_dihedral=3.298901
wing_incidence=-3.5
wing_twist=-1.600000
oswald_efficiency_factor=0.745
wing_winglets_flag=1
wing_sweep=25.0000
wing_pos_apex_lon=16.813
wing_pos_apex_vert=0.70000
htail_area=333.681
htail_span=41.666667
htail_pos_lon=-57.33688
htail_pos_vert=6.500000
htail_incidence=1.500000
htail_sweep=0.000000
vtail_area=231.424
vtail_span=17.991665
vtail_sweep=0.000000
vtail_pos_lon=-54.51698
vtail_pos_vert=19.915
elevator_area=76.500000
aileron_area=57.0
rudder_area=56.200000
elevator_up_limit=25.0
elevator_down_limit=15.0
aileron_up_limit=25.0
aileron_down_limit=15.0
rudder_limit=25.0
elevator_trim_limit=13.5
spoiler_limit=50.0
spoilerons_available=1
aileron_to_spoileron_gain=1.5
min_ailerons_for_spoilerons=12
min_flaps_for_spoilerons=0
auto_spoiler_available=1
spoiler_extension_time=1.500000
positive_g_limit_flaps_up=4.000000
positive_g_limit_flaps_down=3.000000
negative_g_limit_flaps_up=-3.000000
negative_g_limit_flaps_down=-2.000000


I sekcja "flight tuning":

[flight_tuning]
elevator_effectiveness=1.0
pitch_stability=1.2
roll_stability=1.0
yaw_stability=1.0
cruise_lift_scalar = 1.35
parasite_drag_scalar=1.201
induced_drag_scalar=1.201
aileron_effectiveness=0.700
rudder_effectiveness=0.251
aileron_trim_effectiveness=0.501
rudder_trim_effectiveness=0.501
elevator_trim_effectiveness=0.751

Ja jestem w te klocki zupełnie zielony i po prostu nie wiem gdzie co wpisać, aby osiągnąć ten efekt sterowania samolotem jak choćby def. A321 :cry:.
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Rzeźbić całości nie ma sensu. Autorzy założyli pewien model lotu i tak zapisali to w plikach. Nie wnikając w szczegóły poprawianie jednego czy kilku parametrów spowoduje, że pojawią się nowe efekty. Moim zdaniem, powinieneś albo zacząć latać na def. A321, albo samemu zacząć krok po kroku poprawiać samolot na podstawie dostępnych informacji. Podstawą jest to co publikuje Airbus dla A320. >>klik<<. Przy okazji zweryfikujesz obecnie oblatywaną maszynę pod kątem choćby prędkości podejścia. Ja przy pracy nad A380 uznałem, że to co chadza po sieci jako dodatek do projektu pairbus.com jest mówiąc delikatnie - nie do końca przemyślane.

Jeśli jednak nie chcesz aż tak głęboko poprawiać modelu lotu, to zacznij od sprawdzenia w AirWrench jaką program dla danej maszyny (masa, rozkład masy, geometria) zaproponuje bezwładność. Ewentualnie sam ją policz bazując na >>tym<<.

W kolejnym kroku zmień skuteczność:
aileron_effectiveness=0.700
rudder_effectiveness=0.251


na 100%, czyli na wartości 1.000. Jeśli dalej będziesz miał marne odczucia co do feelingu w locie, zacznij myśleć o dokładnym sprawdzeniu modelu lotu pod kątem geometrii samolotu (wymiary, spozycjonowanie powierzchni sterowych, rozkład masy, CG, MAC, itd.). Krok po kroku zaczniesz przenosić dane z realnego świata (część wprost, część po oszacowaniu czy przeliczeniu) do modelu w świecie wirtualnym. I wtedy dopiero maszyna zacznie nabierać takich kształtów jak oczekujesz.
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Ok. Dzięki Ylid. Chyba jednak rzeczywiście zacznę latać na def. A321. Jeszcze jedno pytanko - już ostatnie tak dla pewności :D: jeśli chcę zmienić "ociężałość" samolotu tzn. żeby tak wolno przyspieszał np. przy starcie, ale bez straty sterowania "fly by wire" muszę zmienić którąś z pozycji "Moments of Inertia" tak?
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie - popraw mnie jeśli źle to rozumiem.

Jeśli chodziło bezpośrednio o to, że chcesz mieć mniejsze przyspieszenie podczas startu to najprościej ustawić mniejszy ciąg silników. Nie musisz korzystać z TO/GA, nie musisz dawać 90% N1 możesz zacząć od mniejszego ciągu i zredukować go mocniej. Samolot powinien przyspieszać w okolicach max 0,2G - 0,3G. Więcej jest już odczuwalne przez pasażerów jako zmniejszony komfort i bywa czasami niebezpieczne. To samo podczas lądowania - opóźnienia powyżej 0,3G są odczuwane jako dyskomfort przez pasażerów. No, a bez korekt def. maszyny potrafią z reversami i hamulcem aero wyciągnąć ponad 1,0 G po przyziemieniu...

Ale wracając do pytania. Jeśli chcesz mieć mniej dynamiczny samolot podczas startu to w pierwszym kroku sprawdź silniki i masę samolotu - czy wszystko się zgadza. Załadowany def. A321 z właściwymi silnikami na pewno nie jest zbyt dynamiczny podczas startu. Ew. używaj mniej mocy podczas rozpędzania lub bardziej redukuj ciąg podczas startu.

Bezwładność odpowiada za reakcję maszyny na wychylenia sterów. I nie winiłbym jej za dynamikę rozpędzania samolotu na pasie startowym.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Moments of Inertia to po naszemu bezwładność.
Raczej masowy moment bezwładności - lepiej ujednoznacznić, gdyż
Bezwładność odpowiada za reakcję maszyny na wychylenia sterów. I nie winiłbym jej za dynamikę rozpędzania samolotu na pasie startowym.
nie jest precyzyjne - bezwładność ma wpływ na rozpędzanie się samolotu, masowe momenty bezwładności już dużo mniej.
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Racja, zbyt duży skrót myślowy. Dziękuję za poprawkę.
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320 Autor Wiadomość

Post autor: szymonczak »

Ok. Dzięki za wszystko. Na razie będę śmigać na A321, ale słyszałem, że na horyzoncie jest jakiś arbuz od Airsimmera.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Na bardzo dalekim horyzoncie.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Witam po dłuższej przerwie. Kolejny problem z arbuzem, a raczej z jego spoilerami. NIE WIDAĆ ICH. Pomocy!!! Zwykła dziura w skrzydle na miejscu owych. Problem tylko w wersji CFM. IAE jest w porządku. Co się mogło stać?
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Ok. Pytania nie było. W sekcji aircraft.cfg w "spoiler limit" miałem na 0.000 :oops:.
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Ylid, do Ciebie pyt. dot. tego panelu, a ściślej spoilerów. W pliku readme jest napisane, że chowają się one po wylądowaniu automatycznie poniżej 55 knotsów.... No i tak jest. Pytanie czy można to jakoś "edytować", abym ja sam mógł je chować nawet przy niższych prędkościach?
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

No można, czemu nie, ale w jakim celu ? Przecież ten element skrzydła ma po przyziemieniu za swoje główne zadanie stawiać dodatkowy opór aerodynamiczny, a jego skuteczność maleje bardzo szybko wraz ze zmniejszaniem się prędkości podczas dobiegu.

Zmienić zakresy ich pracy możesz w pliku A_SFCC.xml

Poza tym chyba lepiej dodać sobie nieco inaczej opisane zarządzanie autobrake'iem i spojlerami - mam na myśli dodanie Pky_Autobrake. Spisuje się bardzo dobrze, a co ważniejsze działa w oparciu o kompresję opony, więc jeśli opiszesz podwozie wielokołowe w aircraft.cfg to def autobrake nie zadziała, a produkcja Pky_Autobrake owszem.

Ja zresztą przerobiłem sobie panel dla def. A321 i wspomniany dodatek może i mało artystycznie, ale za to bardzo praktycznie wygląda tak: screen i działa bez zarzutu.
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

No i co tam trzeba zmienić w tym pliku, bo nie ogarniam? ;)

Kod: Zaznacz cały

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- Original file by Stefan Liebe -->
<!-- Adapted and modified by Francois Dore 2012 Mars 2012 v2.0 -->
<!-- L&#58;SFCCVAR1 flap 0 au sol -->
<!-- L&#58;SFCCVAR2 spoiler -->
<!-- L&#58;SFCCVAR3 Avion a décollé ou est en l'air -->
<!-- L&#58;SFCCVAR4  volet 2 au sol -->
<!-- L&#58;Flight = 1 si vol non enregistrer -->
<SimBase.Document
        Type="AceXML"
        version="1,0"
        id="SFCC">
    <Descr>AceXML Document</Descr>
    <Filename>A_SFCC.xml</Filename>
    <SimGauge.Gauge id="Gauge">
        <FloatPosition>0.000,0.000</FloatPosition>
        <Update id="SFCC">
		<Frequency>6</Frequency>
            <Script>
			&#40;A&#58;Radio Height,feet&#41; 100 < &#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; 140 < and if&#123; 0 &#40;>L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; &#125;
			&#40;A&#58;Airspeed Select indicated or True,knots&#41; 240 > &#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == and &#40;L&#58;SFCCVAR1,bool&#41; 0 == and &#40;L&#58;SFCCVAR4,bool&#41; 0 == and if&#123; 1 &#40;>L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; &#125;
			&#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX,number&#41; 1 == and &#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; 140 < and &#40;L&#58;SFCCVAR4,bool&#41; 1 == and if&#123; 1 &#40;>K&#58;FLAPS_DECR&#41; &#125;
			&#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX, number&#41; 0 == and &#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; 140 < and if&#123; 1 &#40;>L&#58;SFCCVAR1,bool&#41; 0 &#40;>L&#58;SFCCVAR4,bool&#41; &#125;
			&#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX,number&#41; 2 == and &#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; 140 < and if&#123; 1 &#40;>L&#58;SFCCVAR4,bool&#41; 0 &#40;>L&#58;SFCCVAR1,bool&#41; &#125;
			&#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX,number&#41; 1 == and &#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; 140 < and &#40;L&#58;SFCCVAR1,bool&#41; 1 == and if&#123; 1 &#40;>K&#58;FLAPS_INCR&#41; &#125;
			&#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; 60 > &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX, number&#41; 0 > and &#40;A&#58;SPOILERS HANDLE POSITION, percent&#41; 30 < and if&#123; 1 &#40;>K&#58;SPOILERS_ARM_ON&#41; &#125;
			50 55 &#40;A&#58;Airspeed Select Indicated or True,knots&#41; rng if&#123; 1 &#40;>K&#58;SPOILERS_ARM_OFF&#41; 0 &#40;>K&#58;SPOILERS_SET&#41; &#125;
			&#40;A&#58;Airspeed Select indicated or True,knots&#41; 60 > &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX, number&#41; 1 < and &#40;L&#58;SFCCVAR2&#41; 1 == and if&#123; &#40;>K&#58;SPOILERS_ARM_OFF&#41; 0 &#40;>K&#58;SPOILERS_SET&#41; 0 &#40;>L&#58;SFCCVAR2&#41; &#125;
			&#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX, number&#41; 0 > if&#123; 1 &#40;>L&#58;SFCCVAR2&#41; &#125;
			197 200 &#40;A&#58;Airspeed Select indicated or True, knots&#41; rng &#40;A&#58;Radio Height,feet&#41; 300 > and &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX,number&#41; 2 == and &#40;A&#58;Vertical speed, feet per minute&#41; 300 > and &#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == and if&#123; 1 &#40;>K&#58;FLAPS_DECR&#41; 0 &#40;>L&#58;SFCCVAR1,bool&#41; 0 &#40;>L&#58;SFCCVAR4,bool&#41; &#125;
			206 209 &#40;A&#58;Airspeed Select indicated or True, knots&#41; rng &#40;A&#58;Radio Height,feet&#41; 300 > and &#40;A&#58;FLAPS HANDLE INDEX,number&#41; 1 == and &#40;A&#58;Vertical speed, feet per minute&#41; 300 > and &#40;L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 0 == and if&#123; 1 &#40;>L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; 1 &#40;>K&#58;FLAPS_DECR&#41; &#125;
			&#40;A&#58;Airspeed Select indicated or True,knots&#41; 220 > if&#123; 1 &#40;>L&#58;SFCCVAR3,bool&#41; &#125;
			</Script>
		</Update>		
    </SimGauge.Gauge>
</SimBase.Document>
Ostatnio zmieniony śr 04 lip, 2012 17:58 przez szymonczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Ja bym sprawdził jedyne 55 jakie jest w tym skrypcie. Powiedzmy, że chcesz by spojlery chowały się 10 węzłach, wiec zmień 55 na 10 i sprawdź podczas oblotu czy działa.
szymonczak
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 12:05
Skąd jesteś: EPPO

[FSX] Project Airbus A320

Post autor: szymonczak »

Ok, działa :D. Szczere podziękowania dla Ciebie za pomoc.
Awatar użytkownika
Bober
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 289
Rejestracja: śr 03 lis, 2004 18:36
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Bober »

Witam.
Po dodaniu defaultowego vc od A321 w nocy fsx wyświetla samolot dość "kolorowo" a w dzień normalnie. Z modelem bez vc nie ma tego problemu. "Na lotnisku" efekt jest ten sam. Przy benkach od TDS z vc z 738 nie ma problemu.
Załączniki
pa319_day.jpg
pa319_day.jpg (65.62 KiB) Przejrzano 23331 razy
pa319_night.jpg
pa319_night.jpg (66.71 KiB) Przejrzano 23332 razy
W7 Home,ASUS P5KC,Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz,6 GB RAM,AMD R7 200 Series,
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
ODPOWIEDZ