Freeware Tu-154

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Sprawdź czy plik podany w errorze znajduje się w folderze gauges w katalogu FS9.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

A ja trochę z innej beczki. Maćku, masz może linka do zdjęcia z Twojej tapety?
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Awatar użytkownika
Jasiu
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: ndz 01 lis, 2009 11:54
Skąd jesteś: EPMB

Post autor: Jasiu »

tidit pisze:Sprawdź czy plik podany w errorze znajduje się w folderze gauges w katalogu FS9.
Plk o podanym błędzie skopiowałem z Fs9 który mam zainstalowany awaryjnie na laptopie,ale po przełożeniu go do drugiego FS9 (gauges) ten sam mi błąd wyskakuję.
-----
shaman pisze:A ja trochę z innej beczki. Maćku, masz może linka do zdjęcia z Twojej tapety?
Kolego linka nie mam,ale mam fotografie przeróżne tych maszyn.
Mój przyjaciel lata na Migu-29, po prostu mam ich wiele.
Jak coś potrzebujesz to proszę na GG 751571.
Ostatnio zmieniony pt 23 kwie, 2010 14:41 przez Jasiu, łącznie zmieniany 1 raz.
kobra123
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: czw 22 kwie, 2010 11:34
Skąd jesteś: Polska

Post autor: kobra123 »

Witam na forum!

Ja mam inny problem. W werji b2 9.5 program nie chce mi przypisać osi dżojsicka do lotek i steru wysokości i kierunku, tzn po przypisaniu lotki i stery nie reagują. Natomiast przepustnica tak. Może dopiero trzeba włączyć stery w kokpicie? Drugi problem to ustawienie grzybka, tak aby służył do oglądania się. Jak to zrobić?
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

HATa przypisujesz za pomocą buttonów (poniżej osi).
Co do sterów, to możesz to robić na wyłączonym samolocie i wszystko powinno działać dobrze... Tzn. powinieneś widzieć poruszanie się osi w konfiguratorze.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Tak jak pisze Wegi, aby efekt sterowania był widoczny a stery poruszały się widocznie w samym samolocie musisz mieć włączone trzy kanały wspomagaczy (teoretycznie wystarczą dwa) (są to Boosters Switches). Przy poruszaniu sterami zauważysz spadek ciśnienia w hydraulice i będzie to świadectwem sprawności steru.

P.S. Nie zapomnij odłączyć joya Ctrl+K
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Witam.

Nigdy nie miałem problemów z tym samolotem,aż do teraz.
Zainstalowałem , przypomniałem sobie jak go obsługiwać i ok. Niedługo później zainstalowałam Yaka-40 zassanego z avsim.ru. Yak działa Tupolev nie działa.Da się samolot wybrać,załadować paliwo tak jak trzeba itd. Niestety przy wciśnięciu przycisku "Fly" wywala grę bez komentarzy bez wyskakujących błędów - zamyka proces. Odinstalowałem Yaka i Tutkę , wyczyściłem wszystko co było związane z tymi maszynami.Ponowna instalacja nie przyniosła rezultatu. Tutka w wersjii 2.02 + update ten ostatni + panel wide.Nie wiem co robię nie tak ale już mi od tego głowa pęka :lol:
Może ktoś wie w czym rzecz ?

Nie piszcie,że trzeba reinstal FSa zrobić bo się potnę :lol:

Z góry dziękuje jeśli ktokolwiek odpowie.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zamiast od razu reinstalować lepiej wywalić fs9.cfg. Jak Ci przypadkiem nie wrzucił starego FSUIPC czy coś?
dinokajman
Cadet
Cadet
Posty: 18
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 10:27
Skąd jesteś: Gorzów Wlkp.

Jak włączyć ten samolot już z uruchomionymi silnikami?

Post autor: dinokajman »

Uruchamiam silniki i zapisuje stan jednak po ponownym odczytaniu zapisanego stanu silniki są wyłączone. Jak spowodować by były zawsze włączone?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Skorzystać z gaugesa Tutki zapisującego stan panelu.
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Przeinstalowałem FSUIPC , robiłem inne różne dziwne rzeczy. Wywalę ten złom przez okno :lol:
Czyli jednak chyba pozostaje zrobić reinstalkę , bo naprawdę nie wiem co może być problemem.
Pozdrawiam.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Awatar użytkownika
Harry
Cadet
Cadet
Posty: 19
Rejestracja: czw 18 mar, 2010 18:26
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Harry »

Lepiej jeszcze pokombinuj, bo jak się okaże, że reinstalka nic nie da, to widzę właśnie Twoją minę :lol:
Obrazek
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Gauges Tupolewa nie pozwala w ten sposób uruchamiać silników, musisz być na wysokości RW ponad kilkadziesiąt metrów żeby zapisać i wczytać stan uruchomionych silników. na ziemi możesz jedynie pouruchamiać systemy i przyśpieszyć procedurę uruchomienia.
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

Wyszedł właśnie patch do ProTeam Tu-154M ver. 2.0.3. Czy po tym patchu Tu-154M jest bardziej zaawansowanie wymodelowanym samolotem niż ich Tu-154B-2 ver. 9.6.1?
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Skoro wiesz już o patchu to i czytałeś listę zmian. Air też jest nowe: 4 .04. :)
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

Niezbyt mnie zrozumiałeś. Nie znam tych samolotów bo ich nie instalowałem. A ponieważ zdobyłem właśnie FS2004 wiec chciałbym się dowiedzieć od jego użytkowników jak sytuacja wygląda na chwilę obecną bo nie widzę potrzeby instalowania ich obu.

A propos lista zmian w patchu 2.0.3: http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=11696
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tak, już od dłuższego czasu Mka jest bardziej złożona od B-2.
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Mimo to preferuję b2, ma lepszy i wykończony VC.

Zainstaluj oba modele, to nie boli.
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

Aha, spoko! A czy w obsłudze one znacznie się różnią (kwestia uczenia się ich)? Chodzi głównie o to czy mają inne systemy nawigacyjne, sterowania itp.

PS. W sumie to jeszcze nawet nie zainstalowałem FS2004. A tak przy okazji to czy FSX i FS2004 na jednym kompie nie gryzą się ze sobą (lub jakiś inny soft jak FSUIPC)?
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

I tak i nie, dasz sobie radę na pewno ;)
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Czy mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć że wersja 2.03 znacząco mocniej obciąża procka niż poprzednia? Mam takie podejrzenia niesprawdzone.

Sam sobie odpowiem, ;) przez większą realistykę całej awioniki oraz dodanie systemu ssos obciążenie kompa wzrosło 20 - 50%. Na słabym kompie ciężko tym polatać.
Ostatnio zmieniony czw 06 maja, 2010 15:29 przez wibwk, łącznie zmieniany 2 razy.
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

tomcat pisze:I tak i nie, dasz sobie radę na pewno ;)
A chodzi Ci o różne wersje Tu-154 czy o FSX i FS2004 na jednym kompie?
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

FSX i FS9 mogą spokojnie być zainstalowane na jednym kompie czy nawet jednej partycji.

Obie wersje Tutki mają takie same systemy nawigacyjne i autopilota. Wersja M posiada przede wszystkim więcej symulowanych systemów na panelu inżyniera pokładowego, np pneumatykę i klimatyzację. B2 jest zatem trochę łatwiejsza do ogarnięcia na początek.
Ultor
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 230
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 17:05
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Ultor »

O to fajnie. Zainstaluję sobie dziś wobec tego FS2004 i Tu-154M jeśli ma to samo co wersja B-2 plus inne gadżety.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Tia, ciągle coś nowego dodają, jak nie PT to "obcy", uda Ci się nadążać ze zmianami z "polskim" panelem?

P.S.
Czy mi się wydaje że z forum PT niknęła wzmianka o Twoim panelu?
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Raczej jest ten temat ;)
Co do nadążania to różnie bywa ale jak siadam na jedną noc to postęp rusza znacznie do przodu, ostatnio polecono mi model VC i cały exterior od VITAMIN przerobiłem go na szybko na polski (screeny na forum PT w temacie Screenshoot-Gallery), jeszcze wiele jest rzeczy do zrobienia i poprawienia ale teraz dźwięki są nagrywana, chociaż tempo nie powala, to coś się rusza do przodu pomalutku. Czesi tez mają panel własny w trakcie prac i też chcą UNSa podpiętego do autopilota, może w końcu ktoś to zrobi to i w polskim będzie działało, bo na razie wiem, że sam tego nie obejdę.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Jakoś mi w nocy umknęło ;)
tomcat pisze:
Czesi tez mają panel własny w trakcie prac i też chcą UNSa podpiętego do autopilota, może w końcu ktoś to zrobi to i w polskim będzie działało, bo na razie wiem, że sam tego nie obejdę.
Jest problem z połączeniem czy tylko autopilot nie czyta profilu pionowego, o co dokładnie chodzi?
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

UNS nie jest podłączony do AP, bo przyrządy PT są napisane w specyficzny własny sposób, podpięty jest tylko KLN-90B. W prawdziwym samolocie załącza się LNAV za pomocą przycisku HBY, gdyż takiego systemu (NWU) nie ma na Polskim samolocie. W prawdziwej maszynie profil pionowy jest (ale nie musi być) wyliczany przez FMC, utrzymanie jego jest zadaniem innych trybów AP nie mających żadnych danych z FMC, lub po prostu lot na ręku. Bierze się to ze specyfiki wykonywania lotów na tym samolocie, takie są systemy i wynika to ze sztuki pilotażu tego samolotu.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Jak działają gaugesy PT mniej więcej wiem, jak wygląda ruska nawigacja w tym zliczeniowa znam nie tylko z FS'a, po prostu zdziwiło mnie że zmiana modelu na ten od Vitamin ma umożliwić podpinanie FMC, ma własne gaugesy? Nie kontaktowałeś się z kimś z PT? Przecież muszą mieć kody wczesnych gaugesów które nie mają wprowadzone pseudo inteligentego AP, pamiętam że we wczesnych B2 AP działało trochę inaczej a nie mam możliwości tego sprawdzić bo całe archiwum z wczesnymi wersjami razem z dyskiem się ......... . Aha, no i w przeciwieństwie do Ciebie nie wnikałem jak przekonstruowano 101, stąd moje pytanie.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Nie, model VITAMIN jest po prostu ładniejszy, ma te same gaugesy co oryginał, FMC w dalszym ciągu nie da się podpiąć do autopilota, jednak może się okazać, że łatwiej dodać MFD w wirtualnym kokpicie, który będzie funkcjonalny a nie tylko na pokaz. Aby to zrobić będę potrzebował pomocy autora na 99% ale to nie jest dużo pracy z jego strony, może coś z tego wyjdzie, jak nie to trudno. Twórcy kodu gaugesów od PT swego czasu szemrali, że zmiana kodu nie jest taka prosta. Jak zrobię to co mam już w zamiarach będę się z nimi kontaktował ale nie chcę wszystkiego na raz robić - dźwięków, tekstur, VC, gaugesów etc. Coś się uda to się uda - w swoim czasie.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

No to wszystko już jasne dla mnie ;) , przy okazji pytanie, mógłbyś uzupełnić tekstury 102 o te z nowego modelu PT? Dają zupełnie nową jakość widoku zewnętrznego.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Muszę jeszcze parę rzeczy w nich poprawić, i wtedy wrzucę na avsim.su - w najbliższym czasie, powiadomię o tym w tym wątku ;)
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

"Angielska" załoga, pokładowa i naziemna, Świeże tutaj , to serwer PT ;)
Ostatnio zmieniony ndz 30 maja, 2010 21:58 przez wibwk, łącznie zmieniany 1 raz.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Jeśli mogę się spytać to do którego folderu to wrzucić?

dzięki
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Gauges - Tu154m cfg - Sound
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Witam.

Udało mi się w końcu zainstalować i odpalić ten samolot. Musiałem zrobić format kompa,dopiero to pomogło i teraz działa jak należy.
Pojawił się jednak jeden dość istotny problem. W wersji 2.02 nie było problemów z kołowaniem.W wersji 2.03 jest problem :lol: Samolotem steruje się dość topornie,nieco ciężej niż w wcześniejszej wersji, Może to i bardziej realistyczne,nie wiem. Główny problem polega na tym,że wystarczy lekko dodać gazu a samolot zapier.... jak oszalały.Wystarczy ,że lekko ruszę przepustnicę do przodu,a potem od razu wrzucę na jałowy i i tak nabiera prędkości.Muszę non stop po heblach dawać żeby z drogi nie wylecieć. Czy wszyscy tak mają czy znowu muszę robić format Windows :lol:
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Dziwne, powinno być tak, że samolot jest bardziej hamowany (pozorne wrażenie ze względu na mniejszy ciąg) i ciężej nim ruszyć, coś masz nie tak, albo to ja mam coś nie tak, bo mam modyfikowana wersję 2.03, a nie oryginał. Spróbuj nadinstalować 2.03 jeszcze raz.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Również mam podobnie jak kolega wyżej, dodam że jak wyłączę postojówki (brakes) to samolot stoi, jeśli dodam lekko mocy to po 5 sek samolot rusza i dalej np przed line upem muszę stać na heblach mimo że silniki są jałowe.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Nie wiem czemu u Was tak się dzieje, gdy się zatrzymam muszę dodać obrotów aby ruszyć chyba że mam prawie puste zbiorniki po wylądowaniu z wyczekiwaniem czy na zapasowym ale wtedy zawsze można np. 2 wyłączyć. Może macie źle skonfigurowane przepustnice i Wasze jałowe są za wysokie?

Inna sprawa to np. nieprawidłowy fuel flow (pół świata można oblecieć) więc na pewno niedługo zobaczymy kolejną poprawioną wersję. ;)
ODPOWIEDZ