Freeware Tu-154

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Tak jak kolega wyżej powiedział. Jeśli chcesz jak najbardziej zbliżyć się do latania prawdziwym tupolewem to tylko Mka. Jeśli chcesz polatać to B-2. Różnic jest sporo. Ale można je w zasadzie skrócić w stwierdzeniu, że Mka oferuje w zasadzie wszystko co istnieje na pokładzie prawdziwej Mki, a B-2 jest w dużym stopniu uproszczona o niektóre systemy.
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Tu-154M 2.03 dla FS9

1. Mógłby ktoś łaskawy napisać o co chodzi z tymi "vozduchami" na panelu klimatyzacji?
Tam gdzie przed włączeniem silników włączamy lewy i prawy PSVP i lewym przyciskiem doprowadzamy aby na lewym zegarze było te kilka jednostek - a po włączeniu silników robimy to sam tyle, że z dwoma.
O co tu chodzi? Procedurę niby znam, ale lubię wiedzieć co robię, nie lubie robić tego "z automatu" - a z manuala jakoś się nie mogłem doczytać....

2. Gdzie się dokłądnie włącza chłodzenie kół po wylądowaniu. Wiem, że na górnym dodatkowym panelu inżyniera - ale które przełączniki?

3. Po dłuższym locie - mimo przedstartowego prawidłowego zsynchronizowania żyroskopów - mam różnicę kursu ~7 stopni między kompasem samolotu a wartością HDG podaną przy Shift+Z. Czy to tak ma być?
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

3. Po dłuższym locie - mimo przedstartowego prawidłowego zsynchronizowania żyroskopów - mam różnicę kursu ~7 stopni między kompasem samolotu a wartością HDG podaną przy Shift+Z. Czy to tak ma być?
Nie, na suficie trza wszystko co jakiś czas kalibrować.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Problem reversu rozwiązany. Zasięgnąłem manuala i jest wyraźnie napisane, że aby revers zadziałał dźwignia przepustnic w idle w ustawieniach joya musi znajdować się poza zakresem czyli w położeniu neutralnym. Przestawiłem czułość na 1.01 tak aby zakres się zgadzał i revers odpalił jak strzała.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Воздух (wozduch) to po prostu powietrze. Pstryczkami podpisanymi w manualu 3 i 4 otwierasz główne zawory, umożliwiając presuryzację i klimatyzację kabiny, a ze wskaźników 7 i 8 odczytujesz przepływ (wydaje mi się, że podawany w arbitralnych jednostkach). Na panelu znajdują się dwa wskaźniki i dwa pstryczki, odpowiadające lewemu i prawemu duktowi - w instrukcji przed włączaniem silników polecają używać lewego, ze schematu wynika że prawy powinien spisać się tak samo dobrze - możesz sprawdzić, czy też zadziała.
2. Nie kojarzę, manual też milczy - jesteś pewien, że Tutka ma system chłodzenia hamulców?
3. Tak, to normalne jeśli masz ustawione pokazywanie kursu ortodromicznego na HSI.
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

PZL Belfegor pisze: 2. Nie kojarzę, manual też milczy - jesteś pewien, że Tutka ma system chłodzenia hamulców?
Tak, po updacie 2.03 ma i jest to włączenie zalecane - zresztą pod koniec lotu po wyłączeniu silników nie załączymy chłodzenia po wylądowaniu - mamy komunikat nawet. W readme dołączonym do 2.03 jest to opisane tylko z grubsza, nie napisali którym "psztyczkiem" się to robi, tyle wiem, że na tym dodatkowym panelu inzyniera (tam gdzie się załącza instalację przeciwpożarową i urządzenia konieczne do działania autopilota.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Dziękuję, faktycznie, mogłem na firmowym forum poszukać. Ech skleroza.
Ogólnie samolocik klasa.
Czytając o problemach jakie ludzie mają z odpaleniem tego sprzętu wyobrażałem sobie Bóg wie co - a w sumie to trzeba wiedzieć co się uruchamia, po co i w odpowiedniej kolejności to robić.
Kolejne pytanie - w jakich przypadkach działa tryb "Uchod"? Nie, nie pytam o katastrofę smoleńską, ale raz miałem silny boczny wiatr, lotnisko bez ILS i zwyczajnie nie trafiłem na pas - duszę "Uchod" a tu lipa, nic sie nie dzieje. Czy aby zadziałał muszą być włączone tryby "Navig", "Posadovka" i co za tym idzie "Zachod" i "Glissada" na AP?
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Tak musisz.
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

PZL Belfegor pisze:2. Nie kojarzę, manual też milczy - jesteś pewien, że Tutka ma system chłodzenia hamulców?
W realu, wentylatory, w FS z tego co pamiętam nie symulowane a jedynie w przyszłości ew. tak.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Kolejne pytanie - w jakich przypadkach działa tryb "Uchod"? Nie, nie pytam o katastrofę smoleńską, ale raz miałem silny boczny wiatr, lotnisko bez ILS i zwyczajnie nie trafiłem na pas - duszę "Uchod" a tu lipa, nic sie nie dzieje. Czy aby zadziałał muszą być włączone tryby "Navig", "Posadovka" i co za tym idzie "Zachod" i "Glissada" na AP?
Chyba nie działa jak trzeba, w tym samym wątku: http://www.protu-154.net/forum/viewtopi ... hod#189402
Proponuję używać normalnej transkrypcji, z "w" a nie "v", to ujednolici nazewnictwo.
W realu, wentylatory, w FS z tego co pamiętam nie symulowane a jedynie w przyszłości ew. tak.
Dzięki - Mki używałem przed patchem 2.03, ominęły mnie te zmiany.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nowa wersja dla FSX, już nie nosi miana bety.
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12512
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

No to Tomcat się weźmie za polski panel i może w końcu wymięknie udostępniając to co zrobił pod FS9.
daniel1990

Post autor: daniel1990 »

Posiadam Project Tu-154M wersja 2.02. Problem polega na tym, że podczas procedury uruchamiania silników wywala mi fsa, wyświetlając komunikat: "Flight Simulator przestał działać". To się dzieję przez plik ''crew voices'', bo po jego usunięciu wszystko jest ok.
Czy ktoś już miał taki problem, jak temu zaradzić?
Ostatnio zmieniony ndz 29 lip, 2012 14:43 przez daniel1990, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Aktualna wersja to 2.03. Być może brakuje Ci pliku FSsound.dll albo dotyczącego go wpisu w fs9.cfg.
daniel1990

Post autor: daniel1990 »

Sprawdziłem z FSSound i bez zmian, proszę mi dokładnie opisać co mam zmienić w aircraft.cfg i która to będzie sekcja.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Proszę uważnie czytać posty, nic nie pisałem o aircraft.cfg, a przed pytaniem szukać samodzielnie.
viewtopic.php?t=7208
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Możliwe że źle się ładuje panel tutki i związany z nim moduł 3dsound (lub jakoś podobnie). Wszystko można sprawdzić w logach.
X52
daniel1990

Post autor: daniel1990 »

To dowiem się wreszcie co zrobić w tym fs9.cfg ażeby nie wywalało fs-a , dodam tylko, że cały czas chodzi o Tu-154.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To dowiem się wreszcie co zrobić w tym fs9.cfg ażeby nie wywalało fs-a , dodam tylko, że cały czas chodzi o Tu-154.
To dowiedz się, potem możesz napisać czy pomogło - a nuż ktoś jeszcze skorzysta.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Podano Ci rozwiązanie tu:
viewtopic.php?p=118346#118346
Wejdź w podanego wyżej linka. Znajdziesz tam odnośnik do tematu. W nim ostatni post.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Awatar użytkownika
danielkornuta
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
Skąd jesteś: EPRG

Post autor: danielkornuta »

Ma ktoś może informacje na jakim etapie są prace Tomcata nad polskimi panelami do wersji M? Bo wątek na oficjalnym forum PT umarł:/
Ostatnio zmieniony pn 29 paź, 2012 16:07 przez danielkornuta, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam:
Captain Sim B-52H
Captain Sim C-130
Carenado Cessna C182Q
Level-D 767
PMDG 747-400X
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Po dłuższym zastanowieniu, dedukuję że może Tomcat coś wie. Może PW do niego? ://
X52
Awatar użytkownika
danielkornuta
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
Skąd jesteś: EPRG

Post autor: danielkornuta »

Wolałbym mu nie spamować ani go nie ponaglać dlatego napisałem tutaj, ale ok.
Latam:
Captain Sim B-52H
Captain Sim C-130
Carenado Cessna C182Q
Level-D 767
PMDG 747-400X
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Na razie bez postępów. Bez kontaktu z gościem odpowiedzialnym za model zewnętrzny, niestety nic nie zrobi i wygląda na to, że projekt nie zostanie ukończony.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

W kwestii wyjaśnienia, i choć Artur częściowo już napisał, rozwinę odpowiedz na zapytanie o panel: pewien etap prac jest dla mnie samego nie do przeskoczenia, VC zawiera luki w modelu, które może w prosty sposób uzupełnić autor "VITAMIN'a", nie jest on skory do współpracy, aktualnie urwał mi się z nim kontakt. Jeżeli chodzi o panel 2D, tam problemów nie mało, po pierwsze gdy nakładałem nowe kolory(nowe bitmapy w plikach .gau) coś się zepsuło z pewnymi funkcjami, nie wiem jakim cudem ale błędy dają się zauważać w warunkowości funkcji niektórych systemów (napisałem "niektórych" bo wykryłem kilka, a nie wiem czy aby nie jest więcej), vasFMC oraz jego połączenie z autopilotem jest bardzo niewygodne i nie jest bezpośrednie, nie pozwala to normalnie z niego korzystać (tym bardziej, że trzeba równolegle używać KLNki). Jeżeli chodzi o graficzne wykończenie to zrobione jest w jakieś 85% porównując to wszystko do oryginalnej wersji byłoby nierozsądnym udostępniać tak wybrakowaną wersje. Ekipa z Czech robiła swego czasu UNSa i MFD, możliwe że nawet mieli w planach TAWSa, robili ichniejszy panel który miał wiele wspólnego z polskim, niestety oni zaprzestali prac, a początkowo pokładałem w tym ogromne nadzieje na użycie go jako bazy dla polskiego.
W kwesti osób które nie znają dobrze rosyjskiego, polecam anglojęzyczny manual oraz anglojęzyczny FCOM które są dostępne na forum PT. Jest też dostępna anglojęzyczna paczka głosów załogi. Czynnikiem nie sprzyjającym pracy nad panelem są też studia, które absorbują ogrom czasu. Przykro mi, ale nie widzę nadziei na to aby w najbliższym czasie cokolwiek rzetelnego udostępniać, a wybrakowanego, dziurawego panelu udostępniać nie zamierzam, jak coś robić to porządnie.

I chciałbym dodać jeszcze jedno - zdaje sobie sprawę z tego, że na ten samolot, i na ten panel, jest od ponad dwóch lat pewne ciśnienie i między innymi z tego powodu zniechęca mnie to do publikacji, mając na uwadze <cenzura> chcących wykonać sobie jeden lot do Smoleńska. Pisząc o takich ludziach nie kieruję tego w żaden sposób do Daniela, ani Artura, ani tych którzy intencje mają pozytywne, zwyczajnie - korzystając z okazji, że coś na ten temat już pisze, chce przytoczyć, jakie to intencje mają co poniektórzy pisząc do mnie maile z prośbami o udostępnienie czegokolwiek, argumentując to "smoleńskiem". Jak chcą się zbliżyć się do załogi stojedynki, proszę bardzo, jutro pierwszy listopada, niech uczczą pamięć załogi i wierzcie mi, to byli wspaniali ludzie, miałem okazje ich znać i z nimi latać.

I mała prośba na koniec - niech ten temat nie rozwinie się teraz w kierunku polityki i tego co się zdarzyło w Smoleńsku. Dyskutować można, ja wiem, co więcej może sam napisze kiedyś - jak już społeczeństwo (a także ja sam) nie będzie miało przesytu tego tematu - jak to wyglądało od strony nieco bliższej specpułku, póki co uważam, że dłuższe wywody w obecnym czasie mogą zostać źle odebrane przez kogokolwiek kto by to czytał, jeżeli ktoś chce się dowiedzieć czegoś, zajrzałbym do książki Roberta Latkowskiego, nie czytałem jeszcze w całości, ale osoba ta jest dla mnie i nie tylko dla mnie, bardzo rzetelna i szczera. Oczywiście jako, że dziennikarz jest współautorem, nie wszystko brzmi idealnie, jak to bywa w świecie mediów, ale nic idealnego nie ma na tym świecie ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

tomcat pisze:I mała prośba na koniec - niech ten temat nie rozwinie się teraz w kierunku polityki i tego co się zdarzyło w Smoleńsku.
Spokojnie, nie rozwinie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

tomcat pisze:...gdy nakładałem nowe kolory(nowe bitmapy w plikach .gau) coś się zepsuło z pewnymi funkcjami, nie wiem jakim cudem ale błędy dają się zauważać w warunkowości funkcji niektórych systemów (napisałem "niektórych" bo wykryłem kilka, a nie wiem czy aby nie jest więcej), .....
Jeśli dobrze pamiętam i nie mylę paneli, ;) to w grafikach jest ukryta funkcja wirtualnych serwerów dla gau. Ta technika jest dość rzadko używana i niemal zapomniana.
X52
nikt123
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: ndz 15 kwie, 2012 17:08
Skąd jesteś: Lublin

[FS2004] Project Tupolev v 2.02-nawigacja autopilot

Post autor: nikt123 »

Witam serdecznie. Ostatnio zainstalowałem sobie Project Tupolev w wersji 2.02 i mam dwa problemy:
1.Pierwszy dotyczy nawigacji. Nie wiem jak ją uruchomić i jak ją ustawiać oraz co zrobić aby samolot podążał za kursem zadanym na nawigacji.
2.Drugi problem dotyczy autopilota. Gdy klikam klawisz Z powinien włączyć się autopilot i włącza się lecz nie działa - nie równa samolotu a można swobodnie manewrować samolotem.

Używaj spacji po znakach interpunkcyjnych.
Ostatnio zmieniony pn 19 lis, 2012 15:53 przez nikt123, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Aktualna wersja to 2.03, jeśli piszesz o M-ce.
1. &#1053;&#1042;&#1059;, KLN-90B, &#1048;-21 (nie pamiętam, czy zawarty domyślnie), &#1082;&#1091;&#1088;&#1089; &#1052;&#1055;, a może &#1040;&#1056;&#1050;?
2. Włącz autopilota poprawnie - zgodnie z instrukcją.
Ostatnio zmieniony pn 19 lis, 2012 16:22 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
nikt123
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: ndz 15 kwie, 2012 17:08
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: nikt123 »

PZL Belfegor pisze:Aktualna wersja to 2.03, jeśli piszesz o M-ce.
1. &#1053;&#1042;&#1059;, KLN-90B, I-21 (nie pamiętam, czy zawarty domyślnie), &#1082;&#1091;&#1088;&#1089; &#1052;&#1055;, a może &#1040;&#1056;&#1050;?
2. Włącz autopilota poprawnie - zgodnie z instrukcją.
1.No tak włączam ją i pokazuje mi się okienko nawigacji-włączam ją i pisze Self Test. Czekam i pokazuje mi się okienko i trzeba ustawić BARO. Jak to zrobić i jak zaakceptować wybór? Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?
2.Zgodnie z instrukcją?Co to oznacza jak?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jak uruchomiłeś samolot, przeczytałeś dokumentację czy klikasz na podstawie filmików?
nikt123
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: ndz 15 kwie, 2012 17:08
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: nikt123 »

wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

No cóż, filmik opowiada historię gierojów sowieckowo sojuza jak przygotowują samolot do lotów będąc w stanie po spożyciu, w pytaniu Moderatora była zawarta podpowiedź, dokumentacja jest długa i zawiła, ale ten samolot to nie Boeing.
Rozwijalna Check-list podpowie Ci co pominąłeś.
X52
nikt123
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: ndz 15 kwie, 2012 17:08
Skąd jesteś: Lublin

Post autor: nikt123 »

Hmm doszedłem już o co chodzi mniej więcej z tą nawigacją. Przeczytałem też o co chodzi z tym autopilotem.Jak rozwinąc tą Check-liste.?
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

doszedłem już
Za szybko doszedłeś - powolutku czytaj manuala, wtedy poznasz odpowiedzi na wszystkie pytania z kategorii "jak i dlaczego". Zadawanie pytań co chwila na forum mija się z celem, przyjemność poznawania samolotu trzeba umiejętnie dozować ;)
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

tomcat pisze:
doszedłem już
Za szybko doszedłeś
:D :D :D
Obrazek
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

tomcat pisze:
doszedłem już
Za szybko doszedłeś - powolutku czytaj manuala, wtedy poznasz odpowiedzi na wszystkie pytania z kategorii "jak i dlaczego". Zadawanie pytań co chwila na forum mija się z celem, przyjemność poznawania samolotu trzeba umiejętnie dozować ;)
Jeśli brakuje Ci wiadomości i doświadczeń z tym samolotem, proponuję odwiedzić te strony:
http://www.protu-154.net/forum/viewforum.php?f=2 oraz http://5gb.net/?per_page=30&op=catalogue&page=1
na tej drugiej są do pobrania m.in. tutoriale.

P.S.
Są nowe światła do tutki i nowy ncalc, oraz konwerter SID/STAR z F One ATR72-500 do KLN90B, ten ostatni tu: http://www.avsimrus.com/f/fs2004-pribor ... oad&hl=kln ;)

P.S.2
Tomcat, działasz coś jeszcze przy swoim PT czy porzuciłeś go dla Vitamin'a? Bo coś od dwóch i pół roku cisza.
X52
ODPOWIEDZ