Wilco Airbus series vol. 1
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Ten samolot ( nie tylko Airbus od wilco ) ma ma na sobie jakieś fatum chyba. A320 od wilco niby jest najwierniej symulowany, mimo że ma już parę ładnych lat i jeszcze więcej bugów . Inne wytwórnie, albo wypuszczają wersje bardzo okrojone, albo w ogóle nie ruszają tego tematu. Czyżby był, aż taki skomplikowany. Coś mi się wydaję, że prędzej powstanie zupełnie nowy FS, aniżeli miłośnicy airbusów doczekają naprawdę dobrze zrobionego samolotu.
Wilco Airbus vol.1- wyłączenie autopilota
Witam.
Latam na Airbusach od Wilco i mam z nimi problem następujący.
Kiedy podczas podejścia wyłączam autopilota, aby dokończyć ręcznie, włącza się master caution. Co powinienem zrobić, aby po wyłączeniu alarm się nie włączał?
Tak samo jest z klapami, kiedy podczas podejścia je otwieram, rozlega się master caution, że niby overspeed jest, klapy otwieram na prędkości ~250 na A319.
W zasadzie to żadnych innych problemów nie mam poza tym, jakoś latam. Ale wkurzające jest to kiedy lecę spokojnie, a nagle włącza się alarm.
Pozdrawiam.
Latam na Airbusach od Wilco i mam z nimi problem następujący.
Kiedy podczas podejścia wyłączam autopilota, aby dokończyć ręcznie, włącza się master caution. Co powinienem zrobić, aby po wyłączeniu alarm się nie włączał?
Tak samo jest z klapami, kiedy podczas podejścia je otwieram, rozlega się master caution, że niby overspeed jest, klapy otwieram na prędkości ~250 na A319.
W zasadzie to żadnych innych problemów nie mam poza tym, jakoś latam. Ale wkurzające jest to kiedy lecę spokojnie, a nagle włącza się alarm.
Pozdrawiam.
Proszę bardzo: http://www.wilcopub.com/catalog/product ... ategory/4/A-J-P pisze:Mogę prosić o podesłanie na maila manuala do Wilco A320?
Zakładka Extra i pierwszy link od góry.
Ostatnio zmieniony czw 16 cze, 2011 14:22 przez marcpro, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Mam kilka pytań do ekspertów od tego modelu.
1. Jak otworzyć/zamknąć drzwi z prawej strony samolotu i drzwi cargo? W manualu jest kombinacja SHIFT + E + 2, ale to nie działa.
2. Coś mi się dzisiaj przy próbnych lotach stało, że podwozie nie chciało się wysunąć. Co to mogło być? [Zdanie pytające powinno zawierać pytanie. - Rz]
3. Światło kabiny - czy i gdzie da się w pełni wyłączyć/włączyć? Znalazłem tylko podświetlenie panelu, ale całego światła kabiny nie widzę gdzie można wyłączyć. Dać się powinno gdyż przy wciśnięciu "L" włącza się wszystko lub wyłącza wraz z podświetleniem kabiny.
1. Jak otworzyć/zamknąć drzwi z prawej strony samolotu i drzwi cargo? W manualu jest kombinacja SHIFT + E + 2, ale to nie działa.
2. Coś mi się dzisiaj przy próbnych lotach stało, że podwozie nie chciało się wysunąć. Co to mogło być? [Zdanie pytające powinno zawierać pytanie. - Rz]
3. Światło kabiny - czy i gdzie da się w pełni wyłączyć/włączyć? Znalazłem tylko podświetlenie panelu, ale całego światła kabiny nie widzę gdzie można wyłączyć. Dać się powinno gdyż przy wciśnięciu "L" włącza się wszystko lub wyłącza wraz z podświetleniem kabiny.
Ostatnio zmieniony czw 16 cze, 2011 22:39 przez A-J-P, łącznie zmieniany 1 raz.
AREK
AZT018
AZT018
1. Masz wersję zwykłą czy evolution? Bo jak zwykłą to nie ma takiej opcji.A-J-P pisze:Mam kilka pytań do ekspertów od tego modelu.
1. Jak otworzyć/zamknąć drzwi z prawej strony samolotu i drzwi cargo? W manualu jest kombinacja SHIFT + E + 2, ale to nie działa.
2. Coś mi się dzisiaj przy próbnych lotach stało, że podwozie nie chciało się wysunąć. Co to mogło być? [Zdanie pytające powinno zawierać pytanie. - Rz]
3. Światło kabiny - czy i gdzie da się w pełni wyłączyć/włączyć? Znalazłem tylko podświetlenie panelu, ale całego światła kabiny nie widzę gdzie można wyłączyć. Dać się powinno gdyż przy wciśnięciu "L" włącza się wszystko lub wyłącza wraz z podświetleniem kabiny.
2. Nie mam pojęcia. A może coś więcej? Jaka prędkość, konfiguracja, wysokość itp.
3. Str. 65 instrukcji obsługi na dole po lewej stronie.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
1. zwykła ale zainstalowałem fs2crew airbus i tam jest tak, że otwiera się wszystko co możliwe i jak automatem się nie zamkną wszystkie drzwi to ja mogę zamknąć tylko te po lewej stronie a cała reszta zostaja pootwierana i nie mogę ich "ręcznie" zamknąć.1. Masz wersję zwykłą czy evolution? Bo jak zwykłą to nie ma takiej opcji.
2. Nie mam pojęcia. A może coś więcej? Jaka prędkość, konfiguracja, wysokość itp.
3. Str. 65 instrukcji obsługi na dole po lewej stronie.
2. dziś wykonałem jeszcze raz identyczny lot i było ok.
3. to doczytałem ale to włącza wyłącza tylko podświetlenie dwóch elementów panelu a mnie chodzi o całe światło w kabinie.
AREK
AZT018
AZT018
Chyba jednak czeka mnie powrót do B737. Nie mogę się przestawić na latanie Wilco A320 pomimo, że bardziej mi się podoba i ma bardzo fajnie odwzorowane dźwięki.
Lecę właśnie z Hurghady do Łodzi i np. mam dobrze zaprogramowanego FMC leciałem z HEGN i pierwszy pkt to SHM to przed tym punktem w polowie między lotniskiem a SHM będąc na trasie do punktu SHM samolot sobie nagle zrobil kolko i wrócił na trase na punkt SHM ?! Dziwne .... czemu się tak mogło stać?
Po za tym mam pytanie czemu w tym modelu nie mogę używać przyciskow HOME i END do ustawia kąta ? Wiecie zapewne o co mi chodzi a mnie brakuje słowa aby to wytłumaczyć dokładniej. W B737 za ich pomocą podczas startu lub ladowania ustawiałem kąt wznoszenia lub opadania przy manualnym sterowaniu. Tutaj nie mogę i nawet jest tak, że podczas startu jak jeszcze jestem na pasie to zanim uzyskam V1 samolot już wznosi dziób do gory i to z takim katem ,ze nawet jak dżoistkiem biore do porzodu to samolot się i tak wznosi...
Ciężko go opanowac. Fajny jest i chciałbym nim latac ale jak tak to ma wygladać to lipa
i chyba powrót do 737
Lecę właśnie z Hurghady do Łodzi i np. mam dobrze zaprogramowanego FMC leciałem z HEGN i pierwszy pkt to SHM to przed tym punktem w polowie między lotniskiem a SHM będąc na trasie do punktu SHM samolot sobie nagle zrobil kolko i wrócił na trase na punkt SHM ?! Dziwne .... czemu się tak mogło stać?
Po za tym mam pytanie czemu w tym modelu nie mogę używać przyciskow HOME i END do ustawia kąta ? Wiecie zapewne o co mi chodzi a mnie brakuje słowa aby to wytłumaczyć dokładniej. W B737 za ich pomocą podczas startu lub ladowania ustawiałem kąt wznoszenia lub opadania przy manualnym sterowaniu. Tutaj nie mogę i nawet jest tak, że podczas startu jak jeszcze jestem na pasie to zanim uzyskam V1 samolot już wznosi dziób do gory i to z takim katem ,ze nawet jak dżoistkiem biore do porzodu to samolot się i tak wznosi...
Ciężko go opanowac. Fajny jest i chciałbym nim latac ale jak tak to ma wygladać to lipa
i chyba powrót do 737
AREK
AZT018
AZT018
Co do lotu po trasie, to jeden z błędów Wilco Airbus.
Co do trymowania, to przecież Airbusów się nie trymuje. Od czegoś mają FBW. A przed startem w MCDU wpisuje się klapy i odpowiedni kąt zaklinowania statecznika poziomego.
Co do trymowania, to przecież Airbusów się nie trymuje. Od czegoś mają FBW. A przed startem w MCDU wpisuje się klapy i odpowiedni kąt zaklinowania statecznika poziomego.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Słuchajcie mam kilka (zapewne błahych i dennych) pytań, ale chciałbym chociaż trochę opanować A320. Na razie latam sobie albo offline albo tam gdzie nie ma dużego ruchu i kontroli. Ciężko go opanować, dlatego mam kilka pytań. Do tej pory latałem na PMDG 737 i tam nie było tylu problemów co tutaj.
1. Co robię źle albo czego nie robię? Zawsze podczas startu nie osiągnę jeszcze V1, a dziób już się sam podnosi i to tak ostro do góry, że nie idzie tego opanować. Nie lecę na autopilocie i nawet przesuwając dżojstik do przodu dziób nie chce opaść... Jeżeli za całą tą sprawę jest odpowiedzialny komputer w samolocie to jak go ustawić aby można było w pełni "manualnie" wystartować i mieć kontrolę nad samolotem?
2. Co i jak ustawić aby podczas wznoszenia jak i zniżania można było "ręcznie" ustawić VS i aby to co ustawione było w rzeczywistości? Chodzi mi o to, że jak ustawię zniżanie np na 1800 to po chwili komputer mi to wyłącza i zniża (jeżeli w ogóle bo czasem wyrównuje poziom lotu) według swojej wartości (np 3500). Nie chciałbym mieć takich niespodzianek podczas lotu z kontrolą i przy dużym ruchu. Tak więc pytanie podobne do 1 jak to ustawić aby mieć "manualnie" kontrolę nad tym?
3. Co oznacza ta różowa kropka na trasie przelotu?
4. Znowu mi się pojawił problem, że kawałek po starcie samolot sam sobie (pomimo, że miał wskazane lecieć na konkretny DCT to w połowie pomiędzy punktami) zrobił kółko. Jak zapobiec temu w przyszłości?
5. Takie trochę mało ważne i ponowione ale... gdzie tutaj się włącza/wyłącza światło w kabinie? Nie chodzi mi o ten przełącznik przy przepustnicy co włącza światło nad wyświetlaczami, tylko o światło w całej kabinie.
6. Mam fs passengers, jak np. chciałem włączyć muzykę stojąc jeszcze na płycie to dostaję komunikat "we need master avionic switch". Jest to u mnie właczone a mimo to krzyczy, że nie jest.
7. za każdym razem kiedy odpalam A320 to mam czarne ekrany (silniki pracują wszystko jest włączone a ekrany czarne). Dopiero w konfiguracji samolotu reset flight pomaga i wszystko się uruchamia.
Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi a nie takie w stylu "manual".
1. Co robię źle albo czego nie robię? Zawsze podczas startu nie osiągnę jeszcze V1, a dziób już się sam podnosi i to tak ostro do góry, że nie idzie tego opanować. Nie lecę na autopilocie i nawet przesuwając dżojstik do przodu dziób nie chce opaść... Jeżeli za całą tą sprawę jest odpowiedzialny komputer w samolocie to jak go ustawić aby można było w pełni "manualnie" wystartować i mieć kontrolę nad samolotem?
2. Co i jak ustawić aby podczas wznoszenia jak i zniżania można było "ręcznie" ustawić VS i aby to co ustawione było w rzeczywistości? Chodzi mi o to, że jak ustawię zniżanie np na 1800 to po chwili komputer mi to wyłącza i zniża (jeżeli w ogóle bo czasem wyrównuje poziom lotu) według swojej wartości (np 3500). Nie chciałbym mieć takich niespodzianek podczas lotu z kontrolą i przy dużym ruchu. Tak więc pytanie podobne do 1 jak to ustawić aby mieć "manualnie" kontrolę nad tym?
3. Co oznacza ta różowa kropka na trasie przelotu?
4. Znowu mi się pojawił problem, że kawałek po starcie samolot sam sobie (pomimo, że miał wskazane lecieć na konkretny DCT to w połowie pomiędzy punktami) zrobił kółko. Jak zapobiec temu w przyszłości?
5. Takie trochę mało ważne i ponowione ale... gdzie tutaj się włącza/wyłącza światło w kabinie? Nie chodzi mi o ten przełącznik przy przepustnicy co włącza światło nad wyświetlaczami, tylko o światło w całej kabinie.
6. Mam fs passengers, jak np. chciałem włączyć muzykę stojąc jeszcze na płycie to dostaję komunikat "we need master avionic switch". Jest to u mnie właczone a mimo to krzyczy, że nie jest.
7. za każdym razem kiedy odpalam A320 to mam czarne ekrany (silniki pracują wszystko jest włączone a ekrany czarne). Dopiero w konfiguracji samolotu reset flight pomaga i wszystko się uruchamia.
Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi a nie takie w stylu "manual".
Ostatnio zmieniony śr 29 cze, 2011 23:17 przez A-J-P, łącznie zmieniany 1 raz.
AREK
AZT018
AZT018
1. Ustawić trym do startu w MCDU. Niestety manual (no dobra, komiks) str. 87 - FLAPS/THS. Wartość trymu najłatwiej wyliczyć w TOPCAT.
2. Pamiętaj, że pokrętła na MCP zarówno się "wciska", jak i "wyciąga", a więc lewy i prawy przycisk myszy. Manual, str. 17.
3. Manual, str. 43.
4. Aby na pewno miał potwierdzony ten direct? Ciężko powiedzieć nie widząc LEGS i trasy na ND. Chociaż ten Arbuz jest takim rodzaj gniotu, że uwierzę, że to po prostu bug.
5. Shift+L?
6. To włącz go FSowym skrótem.
7. Rozjaśnij sobie ekrany rolką myszy. Manual, str. 33.
Generalnie, to Airbusy to całkiem inna bajka. Poszukaj na necie (o ile jeszcze są) manuale do PSS A320 i innych materiałów na temat Airbusów A3x0.
2. Pamiętaj, że pokrętła na MCP zarówno się "wciska", jak i "wyciąga", a więc lewy i prawy przycisk myszy. Manual, str. 17.
3. Manual, str. 43.
4. Aby na pewno miał potwierdzony ten direct? Ciężko powiedzieć nie widząc LEGS i trasy na ND. Chociaż ten Arbuz jest takim rodzaj gniotu, że uwierzę, że to po prostu bug.
5. Shift+L?
6. To włącz go FSowym skrótem.
7. Rozjaśnij sobie ekrany rolką myszy. Manual, str. 33.
Generalnie, to Airbusy to całkiem inna bajka. Poszukaj na necie (o ile jeszcze są) manuale do PSS A320 i innych materiałów na temat Airbusów A3x0.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Faktycznie, samolot w wersji podstawowej ma tendencję do zmian kursu. Z autopsji i obserwacji, aby temu zapobiec, unikamy klikania direct na wznoszeniu, wykonując np: SID. Jeśli musimy, to pilnujemy. Po osiągnięciu wysokości przelotowej problem powinien zanikać. Przy dodatku EVOLUTION tego problemu nie stwierdziłem.4. Znowu mi się pojawił problem, że kawałek po starcie samolot sam sobie (pomimo, że miał wskazane lecieć na konkretny DCT to w połowie pomiędzy punktami) zrobił kółko. Jak zapobiec temu w przyszłości?
Tutaj są nocne textury do VC. Wystarczy przenieść kilka plików do dowolnego airbusa:
http://library.avsim.net/download.php?DLID=98655
Dodatek ułatwiający życie wraz z dodatkowym przełącznikiem świetlnym. Program gryzie się trochę z EVOLUTION, ale po odpowiedniej konfiguracji można uzyskać całkiem zadowalający kompromis:
http://library.avsim.net/download.php?DLID=145352
http://library.avsim.net/download.php?DLID=98655
Dodatek ułatwiający życie wraz z dodatkowym przełącznikiem świetlnym. Program gryzie się trochę z EVOLUTION, ale po odpowiedniej konfiguracji można uzyskać całkiem zadowalający kompromis:
http://library.avsim.net/download.php?DLID=145352
A-J-P pisze:6. Mam fs passengers, jak np. chciałem włączyć muzykę stojąc jeszcze na płycie to dostaj komunikat "we need master avionic switch" Jest to u mnie właczone a mimo to krzyczy, że nie jest
A masz włączone radio na pedestal panel?
Jeśli nie, to będziesz miał właśnie taki komunikat.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
No wiec bawię się dalej A320 Wilco i testuję.
Mam kolejny problem.
1. Przestał działać przyciś FD i autopilot nie działa... Jedynie co to ustawienie prędkości na autopilocie działa natomiast kierunek i utrzymanie wysokości nie. :/ Co się stało?
2. Cały czas mam problem podczas wznoszenia lub obniżania poziomu lotu.
Wygląda to tak np: jestem na wysokości FL300, ustawiam na wysokościomierzu 3000 ft, ustawiam Vertical Speed na np -1500 i ok. Samolot zaczyna zniżać, ale po chwili na wyświetlaczu VS znika wpis -1500 i pojawia się -----... Wciskam więc ponownie przycisk i pojawia się - 1500 i po chwili znika. Tak kilkanaście razy, w końcu jest ok i utrzymuje -1500.
Czy nie da się tego ustawić raz?
Mam kolejny problem.
1. Przestał działać przyciś FD i autopilot nie działa... Jedynie co to ustawienie prędkości na autopilocie działa natomiast kierunek i utrzymanie wysokości nie. :/ Co się stało?
2. Cały czas mam problem podczas wznoszenia lub obniżania poziomu lotu.
Wygląda to tak np: jestem na wysokości FL300, ustawiam na wysokościomierzu 3000 ft, ustawiam Vertical Speed na np -1500 i ok. Samolot zaczyna zniżać, ale po chwili na wyświetlaczu VS znika wpis -1500 i pojawia się -----... Wciskam więc ponownie przycisk i pojawia się - 1500 i po chwili znika. Tak kilkanaście razy, w końcu jest ok i utrzymuje -1500.
Czy nie da się tego ustawić raz?
Ostatnio zmieniony ndz 03 lip, 2011 08:43 przez A-J-P, łącznie zmieniany 1 raz.
AREK
AZT018
AZT018
Twoje pierwsze jak i drugie pytanie wynika z błędnego programowania komputera pokładowego. Zaprogramuj poprawnie autopilota jeszcze na płycie. Po oderwaniu od pasa wciśnij "Z" i powinno być ok. Ustaw zapadkę w przepustnicy na CL i nie kręć pokrętłami.
Co do pytanie nr 2, to prawdopodobnie prędkość jest zablokowana i przekracza 0.78 macha. Pozwól aby to autopilot ciebie prowadził, a ty tylko go ewentualnie koryguj. Wciskanie jakichkolwiek pokręteł w airbusie jest zupełnie zbędne, no chyba że jesteś pod kontrolą z ziemi.
Co do pytanie nr 2, to prawdopodobnie prędkość jest zablokowana i przekracza 0.78 macha. Pozwól aby to autopilot ciebie prowadził, a ty tylko go ewentualnie koryguj. Wciskanie jakichkolwiek pokręteł w airbusie jest zupełnie zbędne, no chyba że jesteś pod kontrolą z ziemi.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Szybowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok to jeszcze raz proszę o wyjaśnienie kilku kwestii. Nie można lecieć non stop na ustawieniach komputera jeszcze na płycie, gdyż często w trakcie lotu kontrola coś każe zmienić.
1. W dalszym ciągu jest tak, że np kontrola każe mi zniżyć do jakiejś wysokości lotu a ja tego wykonać nie mogę. Ustawiam więc zadaną wysokość, wciskam VS podaje np -1800 i ok zaczyna zniżać a po chwili -1800 znika pojawia się ----- wciskam więc ponownie VS ustawiam -1800 , prędkość zaczyna "szaleć" i znowu przez chwile jest i znika ----- dopiero po kilku razach uda się tak, że utrzymuje się poziom zniżania. Co tu jest nie tak?
2. Albo teraz właśnie lecę i chcę nacisnąć VS i nic się nie dzieje, tylko dziwny dźwięk i żadnej reakcji, po chwili pojawiają się cyfry udaje się coś ustawić ale zaraz znikają a prędkość VS zaczyna "rosnąć" do np -5000 i znowu wciskam VS ustawiam np -1800 i po chwili znowu znika na ---- samolot zaczyna nurkować a ja VS nie mogę wcisnąć.
3. Lecę sobie po trasie od pkt ABC do pkt DEF i w połowie tej drogi między punktami mam np ,że do pkt DEF zostało 100 nm po chwili jest już 90nm i za chwilę pojawia się 140nm , 150 nm i samolot zaczyna sobie ot tak robić kółko po czym wraca na trasę i znowu odległość maleje.
4. Kontrola np każe mi ominąć kilka pkt i przeskoczyć do kolejnego. Więc tak jak w PMDG kasuję te kilka pkt i ok trasa się zmienia ale sytuacja jest o tyle dziwna, że samolot leci już nową trasą omijając wcześniejsze pkt i leci bezpośrednio na zadany przez kontrolę pkt. Tylko, że przelatując obok pkt który został wykasowany nagle powtarza się z sytuacja z napisanego przeze mnie pkt 2 czyli odległość do wyznaczonego pkt zaczyna się zwiększać a samolot nagle wykonuje skręt na stary wykasowany pkt i dolatuje do niego a dopiero później wraca na trasę prawidłową. Dodam, że na wyświetlaczu jest pkt z komputera ten na który mam lecieć a on leci na jakiś "stary" pkt.
5. Miałem ustawiony jako ostatni pkt LDZ a samolot przeleciał LDZ i leciał dalej prosto bo wskazanie było, że do LDZ jest jeszcze 200 nm i malało ... na wyświetlaczu linia wskazywała jeszcze za lotnisko EPWA.
6. Jak usunąć z planu lotu w FMC : (T/D) (DECEL) itp wpisy?
Ponieważ mam jeszcze sporo problemów z A320 Wilco to może prościej będzie jakby ktoś, kto ma Wilco A320 rozpracowane, zapodał mi na priv maila do siebie i tam by mi wyjaśnił wszystko aby nie zaśmiecać tu forum.
1. W dalszym ciągu jest tak, że np kontrola każe mi zniżyć do jakiejś wysokości lotu a ja tego wykonać nie mogę. Ustawiam więc zadaną wysokość, wciskam VS podaje np -1800 i ok zaczyna zniżać a po chwili -1800 znika pojawia się ----- wciskam więc ponownie VS ustawiam -1800 , prędkość zaczyna "szaleć" i znowu przez chwile jest i znika ----- dopiero po kilku razach uda się tak, że utrzymuje się poziom zniżania. Co tu jest nie tak?
2. Albo teraz właśnie lecę i chcę nacisnąć VS i nic się nie dzieje, tylko dziwny dźwięk i żadnej reakcji, po chwili pojawiają się cyfry udaje się coś ustawić ale zaraz znikają a prędkość VS zaczyna "rosnąć" do np -5000 i znowu wciskam VS ustawiam np -1800 i po chwili znowu znika na ---- samolot zaczyna nurkować a ja VS nie mogę wcisnąć.
3. Lecę sobie po trasie od pkt ABC do pkt DEF i w połowie tej drogi między punktami mam np ,że do pkt DEF zostało 100 nm po chwili jest już 90nm i za chwilę pojawia się 140nm , 150 nm i samolot zaczyna sobie ot tak robić kółko po czym wraca na trasę i znowu odległość maleje.
4. Kontrola np każe mi ominąć kilka pkt i przeskoczyć do kolejnego. Więc tak jak w PMDG kasuję te kilka pkt i ok trasa się zmienia ale sytuacja jest o tyle dziwna, że samolot leci już nową trasą omijając wcześniejsze pkt i leci bezpośrednio na zadany przez kontrolę pkt. Tylko, że przelatując obok pkt który został wykasowany nagle powtarza się z sytuacja z napisanego przeze mnie pkt 2 czyli odległość do wyznaczonego pkt zaczyna się zwiększać a samolot nagle wykonuje skręt na stary wykasowany pkt i dolatuje do niego a dopiero później wraca na trasę prawidłową. Dodam, że na wyświetlaczu jest pkt z komputera ten na który mam lecieć a on leci na jakiś "stary" pkt.
5. Miałem ustawiony jako ostatni pkt LDZ a samolot przeleciał LDZ i leciał dalej prosto bo wskazanie było, że do LDZ jest jeszcze 200 nm i malało ... na wyświetlaczu linia wskazywała jeszcze za lotnisko EPWA.
6. Jak usunąć z planu lotu w FMC : (T/D) (DECEL) itp wpisy?
Ponieważ mam jeszcze sporo problemów z A320 Wilco to może prościej będzie jakby ktoś, kto ma Wilco A320 rozpracowane, zapodał mi na priv maila do siebie i tam by mi wyjaśnił wszystko aby nie zaśmiecać tu forum.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez A-J-P, łącznie zmieniany 1 raz.
AREK
AZT018
AZT018
1. Zmniejsz ALT i kliknij lewym przyciskiem na pokrętle ALT - zaczniesz managed descent. Jeśli musisz robić to za pomocą ręcznego sterowania VS, to najpierw ustaw nowy ALT.
2. wygląda jakbyś włączał open descent - schodzi tak szybko jak potrafi.
3. czary, może coś z programowaniem trasy w FMC
4. nie kasuj punktów, tylko wciśnij DCT i wybierz punkt
5. jakiś zrzut ekranu?
6. nie da się, są generowane przez FMC
2. wygląda jakbyś włączał open descent - schodzi tak szybko jak potrafi.
3. czary, może coś z programowaniem trasy w FMC
4. nie kasuj punktów, tylko wciśnij DCT i wybierz punkt
5. jakiś zrzut ekranu?
6. nie da się, są generowane przez FMC
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Normalka. Lecisz tak szybko, że samolot usuwa VS żeby nie dopuścić do przekroczenia prędkości. Zwolnij najpierw trochę i dopiero ustaw VS.1. W dalszym ciągu jest tak, że np kontrola każe mi zniżyć do jakiejś wysokości lotu a ja tego wykonać nie mogę. Ustawiam więc zadaną wysokość, wciskam VS podaje np -1800 i ok zaczyna zniżać a po chwili -1800 znika pojawia się ----- wciskam więc ponownie VS ustawiam -1800 , prędkość zaczyna "szaleć" i znowu przez chwile jest i znika ----- dopiero po kilku razach uda się tak, że utrzymuje się poziom zniżania. Co tu jest nie tak?
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Co jakiś czas mam problem z FMC.
Przykładowo dzisiaj znowu.
Lecę do Hurghady i jeszcze dużo przed punktem SHM kontro każe mi ominąć kilka dct i kierować się na SHM. Co robię... w FMC kasuję punkty aby kolejny punkt dct to był własnie SHM i co się dzieje? Samolot pomimo, że leci w kierunku SHM to według kompa się od niego oddala... na automacie samolot zaczyna zawracać i lecieć w kierunku odwrotnym do SHM ale komputer pokazuje odległość, że się do niego zbliża!!! po czasie znowu zawraca i już kieruje się na SHM.
Czemu się tak dzieje???\\Miałem też ostatnio przypadek, że kontro kazał mi lecieć zaraz po starcie na określony dct z ominięciem kliku punktów i tak zrobiłem i co się stało? Cało czas w sekcji FlightPlan w FMC jako kolejny punkt miałem (T/C) do którego kierował się samolot a nie na DCT wskazane. Pozycji (T/C) w FMC nie da się usunąć i co wtedy?
Przykładowo dzisiaj znowu.
Lecę do Hurghady i jeszcze dużo przed punktem SHM kontro każe mi ominąć kilka dct i kierować się na SHM. Co robię... w FMC kasuję punkty aby kolejny punkt dct to był własnie SHM i co się dzieje? Samolot pomimo, że leci w kierunku SHM to według kompa się od niego oddala... na automacie samolot zaczyna zawracać i lecieć w kierunku odwrotnym do SHM ale komputer pokazuje odległość, że się do niego zbliża!!! po czasie znowu zawraca i już kieruje się na SHM.
Czemu się tak dzieje???\\Miałem też ostatnio przypadek, że kontro kazał mi lecieć zaraz po starcie na określony dct z ominięciem kliku punktów i tak zrobiłem i co się stało? Cało czas w sekcji FlightPlan w FMC jako kolejny punkt miałem (T/C) do którego kierował się samolot a nie na DCT wskazane. Pozycji (T/C) w FMC nie da się usunąć i co wtedy?
Ostatnio zmieniony ndz 02 paź, 2011 16:35 przez A-J-P, łącznie zmieniany 1 raz.
AREK
AZT018
AZT018
Nie kasujesz nic, tylko dajesz Direct dany punkt. Reszta się robi sama.
T/C nie usuniesz, bo to obliczony Top of Climb.
T/C nie usuniesz, bo to obliczony Top of Climb.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
T/C nie ominiesz bo to jest punkt na bieżąco wyliczany przez FMC. Jak już było pisane informuje cie kiedy osiągniesz zadaną wysokość.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Teoretycznie wykonanie DCT powinno przesunąć punkt T/C w odpowiednie miejsce. Teoretycznie, bo to Wilco Airbus, który może różnie na to zareagować.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Mam znowu temat FMC i trasy.
Właśnie teraz lecę sobie do EPWA z LFML i w połowie trasy kontrola daje mi zgodę na ominięcie kilku punktów i lot bezpośrednio na DOKEL.
Wchodzę w FMC wciskam clr i kasuję punkt, znowu wciskam clr i kasuje następny i następy aż kolejnym będzie DOKEL. Tyle, że teraz pomimo, że lecę w kierunku DOKEL to komputer traktuje to tak jakby dokel był z tyłu.
Autopilot chce zrobić kółko (i wiem, że jak zrobi to wróci na trasę i będzie ok). Jak nie zrobi (nie pozwolę mu zrobić) kółka to pomimo, że lecę na punkt DOKEL to system pokazuje, że się od niego oddalam (350nm za chwilę 360nm - 380nm i tak jakbym się oddalał).
Czemu tak się dzieje?
W jaki sposób bezpiecznie kasować punkty jak kontro każe lecieć na jakiś określony, który jest gdzieś dalej na liście?
Właśnie teraz lecę sobie do EPWA z LFML i w połowie trasy kontrola daje mi zgodę na ominięcie kilku punktów i lot bezpośrednio na DOKEL.
Wchodzę w FMC wciskam clr i kasuję punkt, znowu wciskam clr i kasuje następny i następy aż kolejnym będzie DOKEL. Tyle, że teraz pomimo, że lecę w kierunku DOKEL to komputer traktuje to tak jakby dokel był z tyłu.
Autopilot chce zrobić kółko (i wiem, że jak zrobi to wróci na trasę i będzie ok). Jak nie zrobi (nie pozwolę mu zrobić) kółka to pomimo, że lecę na punkt DOKEL to system pokazuje, że się od niego oddalam (350nm za chwilę 360nm - 380nm i tak jakbym się oddalał).
Czemu tak się dzieje?
W jaki sposób bezpiecznie kasować punkty jak kontro każe lecieć na jakiś określony, który jest gdzieś dalej na liście?
Ostatnio zmieniony sob 07 sty, 2012 14:07 przez A-J-P, łącznie zmieniany 2 razy.
AREK
AZT018
AZT018
Nie kasować. Wejść w zakładkę DIR i tam wybrać punkt do którego kontroler każe lecieć.W jaki sposób bezpiecznie kasować punkty jak kontro każe lecieć na jakiś określony, który jest gdzieś dalej na liście ?
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Ostatnio zauważyłem, że po zaistalowaniu dodatku Evolution przestał działać TCAS.
Ustawienia mam dobre (takie jak na obrazku) a pomimo tego i tak na ND nie mam samolotów.
Co zrobić żeby żeby znów widziec samoloty?
Na pewno jednym z rozwiązań jest odinstalowanie Evolution bo wtedy wszystko jest OK.
Ustawienia mam dobre (takie jak na obrazku) a pomimo tego i tak na ND nie mam samolotów.
Co zrobić żeby żeby znów widziec samoloty?
Na pewno jednym z rozwiązań jest odinstalowanie Evolution bo wtedy wszystko jest OK.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: sob 25 cze, 2011 14:46
- Skąd jesteś: Poznań
Mam takie pytanko. Co trzeba wlaczyc zeby ster kierunku dzialal?
Ostatnio zmieniony śr 02 maja, 2012 16:17 przez nekromantax, łącznie zmieniany 1 raz.
Żeby ster kierunku działał to trzeba mieć joystick ze skrętną rączką lub pedały.nekromantax pisze:Mam takie pytanko co trzeba wlaczyc zeby ster kierunku dzialal ??
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: sob 25 cze, 2011 14:46
- Skąd jesteś: Poznań
Sorka zle sformułowałem pytanie. Co włączyć żeby samolot skręcał w powietrzu?
[To też było nie lepiej sformułowane. - Rz]
[To też było nie lepiej sformułowane. - Rz]
Ostatnio zmieniony śr 02 maja, 2012 16:18 przez nekromantax, łącznie zmieniany 1 raz.