Freeware Tu-154
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Tak jak kolega wyżej powiedział. Jeśli chcesz jak najbardziej zbliżyć się do latania prawdziwym tupolewem to tylko Mka. Jeśli chcesz polatać to B-2. Różnic jest sporo. Ale można je w zasadzie skrócić w stwierdzeniu, że Mka oferuje w zasadzie wszystko co istnieje na pokładzie prawdziwej Mki, a B-2 jest w dużym stopniu uproszczona o niektóre systemy.
Tu-154M 2.03 dla FS9
1. Mógłby ktoś łaskawy napisać o co chodzi z tymi "vozduchami" na panelu klimatyzacji?
Tam gdzie przed włączeniem silników włączamy lewy i prawy PSVP i lewym przyciskiem doprowadzamy aby na lewym zegarze było te kilka jednostek - a po włączeniu silników robimy to sam tyle, że z dwoma.
O co tu chodzi? Procedurę niby znam, ale lubię wiedzieć co robię, nie lubie robić tego "z automatu" - a z manuala jakoś się nie mogłem doczytać....
2. Gdzie się dokłądnie włącza chłodzenie kół po wylądowaniu. Wiem, że na górnym dodatkowym panelu inżyniera - ale które przełączniki?
3. Po dłuższym locie - mimo przedstartowego prawidłowego zsynchronizowania żyroskopów - mam różnicę kursu ~7 stopni między kompasem samolotu a wartością HDG podaną przy Shift+Z. Czy to tak ma być?
1. Mógłby ktoś łaskawy napisać o co chodzi z tymi "vozduchami" na panelu klimatyzacji?
Tam gdzie przed włączeniem silników włączamy lewy i prawy PSVP i lewym przyciskiem doprowadzamy aby na lewym zegarze było te kilka jednostek - a po włączeniu silników robimy to sam tyle, że z dwoma.
O co tu chodzi? Procedurę niby znam, ale lubię wiedzieć co robię, nie lubie robić tego "z automatu" - a z manuala jakoś się nie mogłem doczytać....
2. Gdzie się dokłądnie włącza chłodzenie kół po wylądowaniu. Wiem, że na górnym dodatkowym panelu inżyniera - ale które przełączniki?
3. Po dłuższym locie - mimo przedstartowego prawidłowego zsynchronizowania żyroskopów - mam różnicę kursu ~7 stopni między kompasem samolotu a wartością HDG podaną przy Shift+Z. Czy to tak ma być?
Nie, na suficie trza wszystko co jakiś czas kalibrować.3. Po dłuższym locie - mimo przedstartowego prawidłowego zsynchronizowania żyroskopów - mam różnicę kursu ~7 stopni między kompasem samolotu a wartością HDG podaną przy Shift+Z. Czy to tak ma być?
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
1. Воздух (wozduch) to po prostu powietrze. Pstryczkami podpisanymi w manualu 3 i 4 otwierasz główne zawory, umożliwiając presuryzację i klimatyzację kabiny, a ze wskaźników 7 i 8 odczytujesz przepływ (wydaje mi się, że podawany w arbitralnych jednostkach). Na panelu znajdują się dwa wskaźniki i dwa pstryczki, odpowiadające lewemu i prawemu duktowi - w instrukcji przed włączaniem silników polecają używać lewego, ze schematu wynika że prawy powinien spisać się tak samo dobrze - możesz sprawdzić, czy też zadziała.
2. Nie kojarzę, manual też milczy - jesteś pewien, że Tutka ma system chłodzenia hamulców?
3. Tak, to normalne jeśli masz ustawione pokazywanie kursu ortodromicznego na HSI.
2. Nie kojarzę, manual też milczy - jesteś pewien, że Tutka ma system chłodzenia hamulców?
3. Tak, to normalne jeśli masz ustawione pokazywanie kursu ortodromicznego na HSI.
Tak, po updacie 2.03 ma i jest to włączenie zalecane - zresztą pod koniec lotu po wyłączeniu silników nie załączymy chłodzenia po wylądowaniu - mamy komunikat nawet. W readme dołączonym do 2.03 jest to opisane tylko z grubsza, nie napisali którym "psztyczkiem" się to robi, tyle wiem, że na tym dodatkowym panelu inzyniera (tam gdzie się załącza instalację przeciwpożarową i urządzenia konieczne do działania autopilota.PZL Belfegor pisze: 2. Nie kojarzę, manual też milczy - jesteś pewien, że Tutka ma system chłodzenia hamulców?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Dziękuję, faktycznie, mogłem na firmowym forum poszukać. Ech skleroza.PZL Belfegor pisze:http://www.protu-154.net/forum/viewtopi ... 96&start=0
Ogólnie samolocik klasa.
Czytając o problemach jakie ludzie mają z odpaleniem tego sprzętu wyobrażałem sobie Bóg wie co - a w sumie to trzeba wiedzieć co się uruchamia, po co i w odpowiedniej kolejności to robić.
Kolejne pytanie - w jakich przypadkach działa tryb "Uchod"? Nie, nie pytam o katastrofę smoleńską, ale raz miałem silny boczny wiatr, lotnisko bez ILS i zwyczajnie nie trafiłem na pas - duszę "Uchod" a tu lipa, nic sie nie dzieje. Czy aby zadziałał muszą być włączone tryby "Navig", "Posadovka" i co za tym idzie "Zachod" i "Glissada" na AP?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Chyba nie działa jak trzeba, w tym samym wątku: http://www.protu-154.net/forum/viewtopi ... hod#189402Kolejne pytanie - w jakich przypadkach działa tryb "Uchod"? Nie, nie pytam o katastrofę smoleńską, ale raz miałem silny boczny wiatr, lotnisko bez ILS i zwyczajnie nie trafiłem na pas - duszę "Uchod" a tu lipa, nic sie nie dzieje. Czy aby zadziałał muszą być włączone tryby "Navig", "Posadovka" i co za tym idzie "Zachod" i "Glissada" na AP?
Proponuję używać normalnej transkrypcji, z "w" a nie "v", to ujednolici nazewnictwo.
Dzięki - Mki używałem przed patchem 2.03, ominęły mnie te zmiany.W realu, wentylatory, w FS z tego co pamiętam nie symulowane a jedynie w przyszłości ew. tak.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nowa wersja dla FSX, już nie nosi miana bety.
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12512
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=12512
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Posiadam Project Tu-154M wersja 2.02. Problem polega na tym, że podczas procedury uruchamiania silników wywala mi fsa, wyświetlając komunikat: "Flight Simulator przestał działać". To się dzieję przez plik ''crew voices'', bo po jego usunięciu wszystko jest ok.
Czy ktoś już miał taki problem, jak temu zaradzić?
Czy ktoś już miał taki problem, jak temu zaradzić?
Ostatnio zmieniony ndz 29 lip, 2012 14:43 przez daniel1990, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Proszę uważnie czytać posty, nic nie pisałem o aircraft.cfg, a przed pytaniem szukać samodzielnie.
viewtopic.php?t=7208
viewtopic.php?t=7208
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Podano Ci rozwiązanie tu:
viewtopic.php?p=118346#118346
Wejdź w podanego wyżej linka. Znajdziesz tam odnośnik do tematu. W nim ostatni post.
viewtopic.php?p=118346#118346
Wejdź w podanego wyżej linka. Znajdziesz tam odnośnik do tematu. W nim ostatni post.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Patch 1.1 dla FSXowego Tu-154B-2.
http://www.protu-154.net/forum/viewtopi ... 837#194257
http://www.protu-154.net/forum/viewtopi ... 837#194257
- danielkornuta
- Cadet
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
- Skąd jesteś: EPRG
Ma ktoś może informacje na jakim etapie są prace Tomcata nad polskimi panelami do wersji M? Bo wątek na oficjalnym forum PT umarł:/
Ostatnio zmieniony pn 29 paź, 2012 16:07 przez danielkornuta, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam:
Captain Sim B-52H
Captain Sim C-130
Carenado Cessna C182Q
Level-D 767
PMDG 747-400X
Captain Sim B-52H
Captain Sim C-130
Carenado Cessna C182Q
Level-D 767
PMDG 747-400X
- danielkornuta
- Cadet
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 21 lut, 2009 20:18
- Skąd jesteś: EPRG
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
W kwestii wyjaśnienia, i choć Artur częściowo już napisał, rozwinę odpowiedz na zapytanie o panel: pewien etap prac jest dla mnie samego nie do przeskoczenia, VC zawiera luki w modelu, które może w prosty sposób uzupełnić autor "VITAMIN'a", nie jest on skory do współpracy, aktualnie urwał mi się z nim kontakt. Jeżeli chodzi o panel 2D, tam problemów nie mało, po pierwsze gdy nakładałem nowe kolory(nowe bitmapy w plikach .gau) coś się zepsuło z pewnymi funkcjami, nie wiem jakim cudem ale błędy dają się zauważać w warunkowości funkcji niektórych systemów (napisałem "niektórych" bo wykryłem kilka, a nie wiem czy aby nie jest więcej), vasFMC oraz jego połączenie z autopilotem jest bardzo niewygodne i nie jest bezpośrednie, nie pozwala to normalnie z niego korzystać (tym bardziej, że trzeba równolegle używać KLNki). Jeżeli chodzi o graficzne wykończenie to zrobione jest w jakieś 85% porównując to wszystko do oryginalnej wersji byłoby nierozsądnym udostępniać tak wybrakowaną wersje. Ekipa z Czech robiła swego czasu UNSa i MFD, możliwe że nawet mieli w planach TAWSa, robili ichniejszy panel który miał wiele wspólnego z polskim, niestety oni zaprzestali prac, a początkowo pokładałem w tym ogromne nadzieje na użycie go jako bazy dla polskiego.
W kwesti osób które nie znają dobrze rosyjskiego, polecam anglojęzyczny manual oraz anglojęzyczny FCOM które są dostępne na forum PT. Jest też dostępna anglojęzyczna paczka głosów załogi. Czynnikiem nie sprzyjającym pracy nad panelem są też studia, które absorbują ogrom czasu. Przykro mi, ale nie widzę nadziei na to aby w najbliższym czasie cokolwiek rzetelnego udostępniać, a wybrakowanego, dziurawego panelu udostępniać nie zamierzam, jak coś robić to porządnie.
I chciałbym dodać jeszcze jedno - zdaje sobie sprawę z tego, że na ten samolot, i na ten panel, jest od ponad dwóch lat pewne ciśnienie i między innymi z tego powodu zniechęca mnie to do publikacji, mając na uwadze <cenzura> chcących wykonać sobie jeden lot do Smoleńska. Pisząc o takich ludziach nie kieruję tego w żaden sposób do Daniela, ani Artura, ani tych którzy intencje mają pozytywne, zwyczajnie - korzystając z okazji, że coś na ten temat już pisze, chce przytoczyć, jakie to intencje mają co poniektórzy pisząc do mnie maile z prośbami o udostępnienie czegokolwiek, argumentując to "smoleńskiem". Jak chcą się zbliżyć się do załogi stojedynki, proszę bardzo, jutro pierwszy listopada, niech uczczą pamięć załogi i wierzcie mi, to byli wspaniali ludzie, miałem okazje ich znać i z nimi latać.
I mała prośba na koniec - niech ten temat nie rozwinie się teraz w kierunku polityki i tego co się zdarzyło w Smoleńsku. Dyskutować można, ja wiem, co więcej może sam napisze kiedyś - jak już społeczeństwo (a także ja sam) nie będzie miało przesytu tego tematu - jak to wyglądało od strony nieco bliższej specpułku, póki co uważam, że dłuższe wywody w obecnym czasie mogą zostać źle odebrane przez kogokolwiek kto by to czytał, jeżeli ktoś chce się dowiedzieć czegoś, zajrzałbym do książki Roberta Latkowskiego, nie czytałem jeszcze w całości, ale osoba ta jest dla mnie i nie tylko dla mnie, bardzo rzetelna i szczera. Oczywiście jako, że dziennikarz jest współautorem, nie wszystko brzmi idealnie, jak to bywa w świecie mediów, ale nic idealnego nie ma na tym świecie
Pozdrawiam
W kwesti osób które nie znają dobrze rosyjskiego, polecam anglojęzyczny manual oraz anglojęzyczny FCOM które są dostępne na forum PT. Jest też dostępna anglojęzyczna paczka głosów załogi. Czynnikiem nie sprzyjającym pracy nad panelem są też studia, które absorbują ogrom czasu. Przykro mi, ale nie widzę nadziei na to aby w najbliższym czasie cokolwiek rzetelnego udostępniać, a wybrakowanego, dziurawego panelu udostępniać nie zamierzam, jak coś robić to porządnie.
I chciałbym dodać jeszcze jedno - zdaje sobie sprawę z tego, że na ten samolot, i na ten panel, jest od ponad dwóch lat pewne ciśnienie i między innymi z tego powodu zniechęca mnie to do publikacji, mając na uwadze <cenzura> chcących wykonać sobie jeden lot do Smoleńska. Pisząc o takich ludziach nie kieruję tego w żaden sposób do Daniela, ani Artura, ani tych którzy intencje mają pozytywne, zwyczajnie - korzystając z okazji, że coś na ten temat już pisze, chce przytoczyć, jakie to intencje mają co poniektórzy pisząc do mnie maile z prośbami o udostępnienie czegokolwiek, argumentując to "smoleńskiem". Jak chcą się zbliżyć się do załogi stojedynki, proszę bardzo, jutro pierwszy listopada, niech uczczą pamięć załogi i wierzcie mi, to byli wspaniali ludzie, miałem okazje ich znać i z nimi latać.
I mała prośba na koniec - niech ten temat nie rozwinie się teraz w kierunku polityki i tego co się zdarzyło w Smoleńsku. Dyskutować można, ja wiem, co więcej może sam napisze kiedyś - jak już społeczeństwo (a także ja sam) nie będzie miało przesytu tego tematu - jak to wyglądało od strony nieco bliższej specpułku, póki co uważam, że dłuższe wywody w obecnym czasie mogą zostać źle odebrane przez kogokolwiek kto by to czytał, jeżeli ktoś chce się dowiedzieć czegoś, zajrzałbym do książki Roberta Latkowskiego, nie czytałem jeszcze w całości, ale osoba ta jest dla mnie i nie tylko dla mnie, bardzo rzetelna i szczera. Oczywiście jako, że dziennikarz jest współautorem, nie wszystko brzmi idealnie, jak to bywa w świecie mediów, ale nic idealnego nie ma na tym świecie
Pozdrawiam
Spokojnie, nie rozwinie.tomcat pisze:I mała prośba na koniec - niech ten temat nie rozwinie się teraz w kierunku polityki i tego co się zdarzyło w Smoleńsku.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Jeśli dobrze pamiętam i nie mylę paneli, to w grafikach jest ukryta funkcja wirtualnych serwerów dla gau. Ta technika jest dość rzadko używana i niemal zapomniana.tomcat pisze:...gdy nakładałem nowe kolory(nowe bitmapy w plikach .gau) coś się zepsuło z pewnymi funkcjami, nie wiem jakim cudem ale błędy dają się zauważać w warunkowości funkcji niektórych systemów (napisałem "niektórych" bo wykryłem kilka, a nie wiem czy aby nie jest więcej), .....
X52
[FS2004] Project Tupolev v 2.02-nawigacja autopilot
Witam serdecznie. Ostatnio zainstalowałem sobie Project Tupolev w wersji 2.02 i mam dwa problemy:
1.Pierwszy dotyczy nawigacji. Nie wiem jak ją uruchomić i jak ją ustawiać oraz co zrobić aby samolot podążał za kursem zadanym na nawigacji.
2.Drugi problem dotyczy autopilota. Gdy klikam klawisz Z powinien włączyć się autopilot i włącza się lecz nie działa - nie równa samolotu a można swobodnie manewrować samolotem.
Używaj spacji po znakach interpunkcyjnych.
1.Pierwszy dotyczy nawigacji. Nie wiem jak ją uruchomić i jak ją ustawiać oraz co zrobić aby samolot podążał za kursem zadanym na nawigacji.
2.Drugi problem dotyczy autopilota. Gdy klikam klawisz Z powinien włączyć się autopilot i włącza się lecz nie działa - nie równa samolotu a można swobodnie manewrować samolotem.
Używaj spacji po znakach interpunkcyjnych.
Ostatnio zmieniony pn 19 lis, 2012 15:53 przez nikt123, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Aktualna wersja to 2.03, jeśli piszesz o M-ce.
1. НВУ, KLN-90B, И-21 (nie pamiętam, czy zawarty domyślnie), курс МП, a może АРК?
2. Włącz autopilota poprawnie - zgodnie z instrukcją.
1. НВУ, KLN-90B, И-21 (nie pamiętam, czy zawarty domyślnie), курс МП, a może АРК?
2. Włącz autopilota poprawnie - zgodnie z instrukcją.
Ostatnio zmieniony pn 19 lis, 2012 16:22 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
1.No tak włączam ją i pokazuje mi się okienko nawigacji-włączam ją i pisze Self Test. Czekam i pokazuje mi się okienko i trzeba ustawić BARO. Jak to zrobić i jak zaakceptować wybór? Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?PZL Belfegor pisze:Aktualna wersja to 2.03, jeśli piszesz o M-ce.
1. НВУ, KLN-90B, I-21 (nie pamiętam, czy zawarty domyślnie), курс МП, a może АРК?
2. Włącz autopilota poprawnie - zgodnie z instrukcją.
2.Zgodnie z instrukcją?Co to oznacza jak?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Na podstawie filmiku.
http://www.youtube.com/watch?v=Cst5-20P ... r_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=Cst5-20P ... r_embedded#!
Jeśli brakuje Ci wiadomości i doświadczeń z tym samolotem, proponuję odwiedzić te strony:tomcat pisze:Za szybko doszedłeś - powolutku czytaj manuala, wtedy poznasz odpowiedzi na wszystkie pytania z kategorii "jak i dlaczego". Zadawanie pytań co chwila na forum mija się z celem, przyjemność poznawania samolotu trzeba umiejętnie dozowaćdoszedłem już
http://www.protu-154.net/forum/viewforum.php?f=2 oraz http://5gb.net/?per_page=30&op=catalogue&page=1
na tej drugiej są do pobrania m.in. tutoriale.
P.S.
Są nowe światła do tutki i nowy ncalc, oraz konwerter SID/STAR z F One ATR72-500 do KLN90B, ten ostatni tu: http://www.avsimrus.com/f/fs2004-pribor ... oad&hl=kln
P.S.2
Tomcat, działasz coś jeszcze przy swoim PT czy porzuciłeś go dla Vitamin'a? Bo coś od dwóch i pół roku cisza.
X52