[FSX] FSX - Projekt " Jeziora, Stawy "

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

[FSX] FSX - Projekt " Jeziora, Stawy "

Post autor: Hnat18 »

Witam wszystkich,

Ostatnio myślałem nad stworzeniem takiego własnego projektu, który w FSX zawierał by na tą chwile jeziora,stawy może i również wieksze zbiorniki. Dlaczego taki pomysł?? Ponieważ zaszokowała mnie jakość dodatku od FTX a dokładnie chodzi mi o FTX Global Vector, który potraktował polskie jeziora dość w nijaki sposób..zamiast to wszystko upiekszyć..zostały niektóre usuniete ze scenerii. Więc wychodze do was z inicjatywą stworzenia jezior ( również poprawek linii brzegowych ). Ile czasu by mi to zajeło?? Powiem krótko, to nie jest prosta robota która mozna byłoby samemu zrobić raz ,dwa..gdzie jeszcze musze pracować. W pozniejszym czasie powstanie projekt, który uwzględni większość większych oraz mniejszych rzek.

Wszystkie informacje o jeziorach itp. bede pobierał z Google maps , pobierał jako photo sceneria a nastepnie przekształcał tak żeby wyszło coś z tego cudownego.

Na pewno bede potrzebował osób za jakiś czas, które by mogły pobawić się w testerów ale to w pozniejszym czasie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt 11 lut, 2014 15:05 przez Hnat18, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zamierzasz wykorzystać zdjęcia z map Google do wykonania na ich podstawie obiektów wektorowych, czy chcesz wykonać fotoscenerię ograniczająca się do stawów i jezior? Jeśli to drugie, to warto zaznaczyć, że zdjęcia z map Google nie są darmowe i należny je kupić, nawet do zastosowania w niekomercyjnych projektach.
FTX Vector nie jest jedynym dodatkiem odpowiadającym za wygląd jezior i stawów na terenie Polski - jest jeszcze UTX Europe, OpenVFR, dodatki Tabureta, a także darmowe scenerie, choć raczej na wybranych obszarach. Niemniej, jeśli Twój dodatek będzie darmowy, to na pewno spotka się z ciepłym przyjęciem.
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Dokładnie wiem że jest wiele dodatków,bo większość testowałem. A co do map, to korzystam z nich by zrobić obrysy a następnie zmieniam tekstury i dodaje blend mask i water mask i tak to wygląda.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To dosyć ekstensywny sposób, ponadto obawiałbym się o wydajność. Lepiej chyba użyć narzędzia wektorowego, FSX KML jest wygodny w użyciu do takiego zastosowania.
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=FSX_KML
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Po prostu robię takim sposobem jakim potrafię , tak się nauczyłem i dobrze mi to idzie :)
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Uważam, że Belfegor ma rację. Twój sposób jest dużo bardziej praco i czasochłonny w porównaniu z wykonaniem wektorowego landclassu za pomocą dziecinnie prostego w obsłudze SbuilderaX. Wspomniana kwestia wydajności także pozostaje pod znakiem zapytania.

Inną sprawą jest celowość wykonywania takiego dodatku?
Najlepszą jakość zbiorników wodnch daje Taburet i w pojedynkę, a nawet z czyjąś pomocą byłoby Ci ciężko doścignąć jakością ten addon.
UTX Europe posiada chyba większość osób. Czy jest aby na pewno sens poświęcania ogromu czasu na wykonanie kolejnego dodatku?
Ostatnio zmieniony pt 14 lut, 2014 16:31 przez Zgredd, łącznie zmieniany 1 raz.
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

To czy jest aż tak pracochłonne to wiem tylko ja , bo ja to robię. Pobrać coś w Sbuilder a następnie przerobić to w gimpie to żaden problem. Może jest czasami więcej zabawy z tym i uczenie się na błędach ale efekt jest o wiele lepszy. Nie potrafię robić innym sposobem ,więc nie wiem w czym problem. Nie każdego stać na płatne dodatki. Ja na ten moment jestem zadowolony z tego wszystkiego co robię. Co do płynności to nie zauważyłem żadnych spadków FPS. Jeżeli ktoś się będzie obawiał że spadnie mu wydajność to po prostu nie będzie musiał tego pobierać. Robię to z własnej inicjatywy i nie biorę i nie będę brał z tego pieniędzy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To czy jest aż tak pracochłonne to wiem tylko ja , bo ja to robię.
Nie, nie jesteś jedynym na forum który wie jak się robi fotoscenerie.
Nie potrafię robić innym sposobem ,więc nie wiem w czym problem.
Problem? Dostałeś rady, nie chcesz skorzystać, to rzecz jasna nie musisz, jednak jest to Twoja sprawa, a nie problem Twoich rozmówców.
Może jest czasami więcej zabawy z tym i uczenie się na błędach ale efekt jest o wiele lepszy.
Skoro nie sprawdziłeś innych metod, to skąd wiesz, że efekt jest lepszy?
Rób jak chcesz (robisz dodatek? świetnie! chcesz go udostępnić? jeszcze lepiej!), ale nie przechodź do defensywy tylko dlatego, że ktoś ośmielił się coś zaproponować.
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Damian, to oczywiście Twój wybór, ale Dymitr ma rację w sprawie prostoty użycia FSX KML versus Twojej metody, znacznie bardziej pracochłonnej. FSX KML to program banalny, którego ubsługi nauczysz się w 15min. Z grubsza polega na obrysowaniu kształtu w GoogleEarth a następnie nadania mu parametru w FSX KML, który później FSX odczytuje np. jako ścieżka ruchu samochodów albo linia brzegowa z efektem fal. http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.p ... L_Tutorial
Obrazek
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

A Witam ciebie Stanisławie :) To chce usłyszeć dlaczego do dnia dzisiejszego nikt tego nie zrobił,żeby Polskie jeziora miały bardziej realne linie , żeby się pojawiły jeziora itp, których nie posiada żaden dodatek, oczywiście nie mówię tutaj o VFR Poland który posiada bardzo obszerne scenerie ale za taką cenę....
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

ale za taką cenę.
Bo to co chcesz zrobić kosztuje.

Koledzy Ci zaproponowali metodę prostszą, szybszą i bardziej wydajną. Możesz się trzymać metody drogiej - Twój dodatek i Twój wybór. Ale nie ma powodu przyjmować postawy "walecznej" w obronie swojej koncepcji.

Inna sprawa, że tylko dla krajów gdzie rynek jest spory, a dostępność tanich danych wektorowych duża widziałem naprawdę dobrze zrobione scenerie obejmujące małe zbiorniki wodne. A i tak można by się do pewnych rzeczy przyczepić. To po prostu mnóstwo danych - jeśli chcesz to robić - POWODZENIA! Ale oprócz słów powodzenia przydadzą Ci siędobre rady (jak te wyżej) bo inaczej po zrobieniu niewielkiej liczby jezior i stawów rzucisz wszystkim w kąt stwierdzając, że to jednak za dużo roboty.
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Wiecie że tutoriale są po Angielsku, nie miałem 5 samych ani 4, cos tam rozumiem 5/10 więc o to chodzi. Jak mam czegoś się nauczyć jak nie rozumiem tego :)
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Z czystej ciekawości zapytam - ile tych jezior już zrobiłeś?
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Na tą chwile to jest nie ważne ile zrobiłem, bo robię jak mam czas , bo jak większość pracuje .

Poprawiłem całe Jezioro Goczłkowickie oraz dodałem cały las który ciagnie się na południe od niego, dodałem kilkanaście mniejszych stawów itp, czyli ogólnie kilkanaście, gdzie niestety trzeba coś poprawiać lub komputer się zatnie i trzeba zas od nowa..;/
konnradxs
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 19 paź, 2013 23:58
Skąd jesteś: EPKM

Post autor: konnradxs »

Mógłbyś wrzucić screena przed i po z j. Goczałkowickim, chciałbym zobaczyć jak duża jest różnica między twoim dodatkiem a FSXem. :)
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Powiem tyle, sposób tworzenia KML, nie różni się zbyt wiele tym jak ja to robię normalnie.
konnradxs
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: sob 19 paź, 2013 23:58
Skąd jesteś: EPKM

Post autor: konnradxs »

Czyli nie wrzucisz nic?
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

PZL Belfegor pisze:warto zaznaczyć, że zdjęcia z map Google nie są darmowe i należny je kupić, nawet do zastosowania w niekomercyjnych projektach.
Pufff... 90% fotoscenerii znika z sieci ;).
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Sugerujesz, że 90% dostępnych fotoscenerii zawiera zdjęcia Google użyte bez pozwolenia? Na jakiej podstawie?
Uprzedzę, że widziałem emotkę i jestem świadomy, że to mogła być próba żartu, jednak może on zostać opacznie zrozumiany. Istnieją źródła darmowych zdjęć satelitarnych dobrej jakości i fotoscenerie oparte na nich. Są także oczywiście i płatne scenerie oparte na płatnych zdjęciach.
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Może i 90 % a może i mniej,ale jest to mało ważne. Dobrze że nie trzeba jeszcze płacić za korzystanie z google maps.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Pytanie nie było skierowane do Ciebie, jeśli dla Ciebie jest to mało ważne, to nie bierz udziału w dyskusji. Mapy Google to nie tylko "strona z mapą", ale też produkty dla klientów bieznesowych, za korzystanie z których należy uiścić opłatę.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Kolego Hnat18.
Oto cytaty z Ciebie samego:
"... Ile czasu by mi to zajeło??..."
"... to nie jest prosta robota która mozna byłoby samemu zrobić raz ,dwa..gdzie jeszcze musze pracować..."

vs.

"To czy jest aż tak pracochłonne to wiem tylko ja , bo ja to robię..."

======

"...wychodze do was z inicjatywą..."

vs

"Jeżeli ktoś się będzie obawiał że spadnie mu wydajność to po prostu nie będzie musiał tego pobierać."

======

Czego właściwie szukasz tutaj, zakładając taki temat i wykazując się taką impertynencją?
Wnioskując po Twoich wypowiedziach, dopiero niedawno zacząłeś przygodę z FSem.
Trafiłeś na siedlisko dinozaurów i weteranów tematu. Ludzie z doświadczeniem w robieniu dodatków do FS dają Ci dobre rady, żeby czołgiem nie holować Fiata126, a Ty jesteś nieuprzejmy.
Takich jak Ty było już mnóstwo - zaczynali z większym zapałem i kończyli tak szybko, jak czas pomiędzy ich rejestracją na forum a pierwszym postem.
Jakbyś wykonał 1/4 swojego projektu to może byłbym skłonny dyskutować na temat lepszych rezultatów Twoich metod, ale wybacz... 1 jezioro wykonane dużym nakładem pracy, o której piszesz w poście nr 1?
Powodzenia.
Zwłaszcza w wykonywaniu rzek metodą fotoscenerii.
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Hahahahhahaha, no nie co za polski naród , nie dość że chcesz coś zrobić to jeszcze ludzie narzekają , aż mi się sznurówki same rozwiązują w butach. Nie bede się obniżał do niskiego poziomu niektórych osób i bede robił swoje. A po drugie porównywanie mnie do innych jest śmieszne, nie znasz nie oceniaj :D To, że ktoś miał jakieś plany i tego nie zrobił to jego sprawa.

Zbliżasz się do ostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony sob 15 lut, 2014 12:13 przez Hnat18, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Hnat18 pisze:To chce usłyszeć dlaczego do dnia dzisiejszego nikt tego nie zrobił,żeby Polskie jeziora miały bardziej realne linie
Bo nigdy nie zrobisz tego tak dokładnie, jakbyś sobie prawdopodobnie życzył. Fotoscenerie są najbardziej realistyczną bazą danych w tym temacie ale... rzeki i jeziora są tak "żywe", szczególnie te nieuregulowane, że nawet na każdych zdjęciach satelitarnych będą wyglądać inaczej, w zależności od pory roku, ilości wody, zanieczyszczeń, kierunku oświetlenia. Nie mówię tu o wizualnym efekcie ale o geograficznych "granicach" danego zbiornika wodnego. Moim zdaniem UTX dał bardzo wysokiej jakości bazę, a że akurat danego jeziora nie ma to już inna historia. Może np. jest to jezioro sezonowe - i co wtedy? Nikt nie chce odbierać Ci ochoty na tworzenie czegoś nowego do FS, a jedynie być może przekierować Twój zapał na coś, co bardziej mogłoby przydać się wirtualnym pilotom. W sumie dokładny kształt jeziora to rzecz umowna i z powietrza wystarczy wiedzieć że jest jezioro, oraz np. że dochodzą do niego określone drogi, czy też rośnie obok charakterystyczny las.
Obrazek
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Bardzo dobrze rozumiem ciebie, ale mimo wszystko będę próbował. Jeżeli juz ktoś jest pewny że nic z tego nie będzie ,że efekt będzie taki sobie to zrobię to dla samego siebie, żeby nikt nie narzekał.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Odchodząc od zagadnień praw autorskich...
Z tymi jeziorami to całkiem fajna sprawa. W swoich wektorowych sceneriach ORBX dodaje fotoscenerie zbiornikom wodnym, co ładnie wygląda.
Bawiłem się mieliznami głównie przy tworzeniu Mikronezji, efekt fantastyczny. Jeśli chcesz dodawać jeziora, twórz je razem z linią brzegową 50-100m w głąb lądu. Efekt będzie super, zwłaszcza w połączeniu z landclassem. Zabudowy portowe, łódki, mewy, mola, "krzaczory" :).
Jeśli szukasz wyzwania, spróbuj wykonać choć fragment Biebrzy lub Narwiańskiego PN ;).

Pozdr.
Hnat18
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: pn 10 lut, 2014 22:35
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Hnat18 »

Czyli chcesz żebym zrobił rzeki które przecinają dla przykładu choćby Narwiański Park Narodowy??
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Chcieć można bardzo dużo, ale zobacz sobie foto mapy i zobacz, czy ogarniesz temat. BNP czy NPN to oprócz rzeki duże rozlewiska, starorzecza, stawy... no kupa, roboty. Ale efekt, zwłaszcza patrząc pod słońce przepyszny. Zobacz sobie, jak wygląda Tongass Fjords X, da Ci to ogląd, jak takie rzeczy potrafią się prezentować.

Na przykład tutaj:
Obrazek
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Obrazek
ODPOWIEDZ