[FS2004] Podział obliczeń na dwa komputery PC

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

[FS2004] Podział obliczeń na dwa komputery PC

Post autor: Rafal102 »

Witam,
czy ktoś z Was słyszał może o takiej możliwości, żeby FS'a można było rozłożyć na dwa pecety np: jeden zajmował by się obliczeniami, a drugi grafiką i innymi rzeczami?? tak aby jeszcze bardziej upłynnić FS'a nawet przy maksymalnym natężeniu ruchu i najbardziej wymagającym lotnisku?
Ostatnio zmieniony wt 20 maja, 2014 21:22 przez Rafal102, łącznie zmieniany 2 razy.
P43+Quad core q8300+9600GT
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie ma takiej możliwości.
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

u mnie na politechnice jest tak zrobione z X-plane, a Fs'a się nie da na pewno?
P43+Quad core q8300+9600GT
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

FS9 to nie X-Plane i jest tak, jak napisałem powyżej. X-Plane może używać kilku komputerów do renderowania widoków, jednak nie jest tak, iż "jeden zajmuje by się obliczeniami, a drugi grafiką i innymi rzeczami" - na każdym komputerze działa osobna instancja programu. FS9 to już dosyć stary program i domyślnie działa na jednym rdzeniu, póki nie dokona się ręcznej zmiany koligacji.
viewtopic.php?t=6994
Można użyć WideView, by wykorzystać kolejne komputery do tworzenia kolejnych widoków. To jednak w żadnym stopniu nie odciąża pierwszego komputera.
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

aha rozumiem, a mam takie pytanie dotyczące fpsów w takim razie, jak ma się procesor 4 rdzeniowy 2.5GHz to płynniej na nim będzie chodził Fs9, czy FSX, bo powiem, że FS9 na 2.5GHz na jednym rdzeniu szału nie robi. Jeśli FSX korzysta z wielu rdzeni to powinien na tym procesorze chodzić płynniej niż Fs9 dobrze to rozumiem?
P43+Quad core q8300+9600GT
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To zależy od tego, jaki to procesor, jaka jest konfiguracja sprzętowa i programowa komputera, jak ustawione są FS9 i FSX oraz jakich dodatków się używa. Jest za dużo niewiadomych, by odpowiedzieć na to pytanie. Twój profil wskazuje na to, że masz i FS9, i FSX, więc powinieneś być w stanie to sprawdzić.
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

chodzi mi o konfiguracje i dodatki jak najbardziej zbliżone, taka sama ich ilość, a konfiguracja taka żeby prawie nie można było odróżnić fsx'a od fs9 i w takim wypadku który mógłby dać większą sprawność?

W tej chwili na tym sprzęcie co mam na profilu mam niestety tylko Fs9 :?
Ale postaram się przeprowadzić taki test zatem ;)

EDIT: (wiadomość dla tych, którzy kiedyś przeczytają ten wątek) z tego co przeczytałem przed chwilą na zagranicznych forach okazuje się, że FS9 w takim przypadku będzie szybszy, ponieważ FSX wykorzystuje także jeden rdzeń do modelowania, a inne pozostawia na wczytywanie tekstur itp.
P43+Quad core q8300+9600GT
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie podejmę się próby odpowiedzi na podstawie tak ogólnikowych wytycznych. Zagraniczne fora są na pewno lepsze, ale i na niniejszym można znaleźć opis do czego FSX wykorzystuje rdzenie.
viewtopic.php?t=10441
Wnioskowanie na tej podstawie, że FS9 będzie szybszy jest dosyć daleko posunięte.
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

myślę dokładnie o modelach pmdg zaimplementowanych na tych symulatorach, które mają bardzo mocno rozbudowaną awionikę i bardzo obciążają procesor komputera, wcześniej zapomniałem o tym wspomnieć. Jednak w celu poznania konkretnego rezultatu należałoby przeprowadzić takie doświadczenie, jak zaproponowałeś ;).
P43+Quad core q8300+9600GT
ODPOWIEDZ