Materiały szkoleniowe B737ng
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Materiały szkoleniowe B737ng
Witam,
Gdzie mogę zakupić profesjonalne: FCOM, FCTM i QRH dla realnego B737ng?
Dziękuje za odpowiedzi.
Gdzie mogę zakupić profesjonalne: FCOM, FCTM i QRH dla realnego B737ng?
Dziękuje za odpowiedzi.
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
PZL Belfegor pisze:Zmiany względem prawdziwych są kosmetyczne. Wątpię, by ktoś Ci sprzedał nowe, oryginalne materiały, a używane są w rożnych serwisach aukcyjnych.
Porównywałeś te materiały...? W takim razie skąd wiesz, że zmiany są kosmetyczne? PMDG napisało manuale konkretnie pod 737 ngx. Wszystko jest dobrane tak, żeby taki byle pilocik doleciał z punktu A do B i był zadowolony. Na pewno ma to dużo wspólnego z rzeczywistością, ale jestem pewien, że nie do końca. Nie ma to dla mnie znaczenia czy materiały są używane czy nie. Oczywiście najlepiej, żeby były nowe.
W takim razie bardzo bym cię prosił o podesłanie linka do jakiejś aukcji internetowej, na której takie materiały (nawet używane) mógłbym kupić. Dzięki
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Owszem, porównywałem.
Dodatkowo: viewtopic.php?t=6160
Obawiam się, że nie masz większego pojęcia o czym piszesz. PMDG miałoby napisac na swojej instrukcji "copyright - the Boeing Company"? Manuale dla NGX są bardzo zbliżone do prawdziwych i zawierają mnóstwo informacji zupełnie nieprzydatnych dla znakomitej większości użytkowników dodatku do FS-a, a w dodatku opisują rzeczy dotyczące prawdziwego samolotu, które nie są odwzorowane w NGX. Wypowiedź jednego z producentów dodatków na ten temat: http://forum.avsim.net/topic/327042-ngx ... ?p=1928405PMDG napisało manuale konkretnie pod 737 ngx. Wszystko jest dobrane tak, żeby taki byle pilocik doleciał z punktu A do B i był zadowolony.
Nie, nie dostaniesz ich na srebrnej tacy - ich odszukanie nie wymaga wiele pomyślunku.W takim razie bardzo bym cię prosił o podesłanie linka do jakiejś aukcji internetowej, na której takie materiały (nawet używane) mógłbym kupić.
Dodatkowo: viewtopic.php?t=6160
Masz racje. Materiały PMDG są bardzo zbliżone do rzeczywistych, ale mimo wszystko nie są prawdziwe. Poza tym nigdzie nie napisałem, że zamierzam korzystać z jakiegokolwiek symulatora lotów typu fs. Tego typu materiałów szukam już bardzo długo i jeszcze nic godnego uwagi nie znalazłem, więc jeżeli uważasz, że jest to tak łatwo dostępne, udowodnij mi proszę podsyłając link. Dzięki.
[ Dodano: Pon 21 Lip, 2014 23:28 ]
[ Dodano: Pon 21 Lip, 2014 23:28 ]
Pilot (nawet wirtualny) musi znać budowę swojej maszyny. Po co realnemu pilotowi wiedza na temat instalacji w toalecie? Teoretycznie po nic. Tak samo wirtualnemu. Chodzi o to, żeby umieć nawet to co jest nie potrzebne, dla własnej satysfakcji.PZL Belfegor pisze:Manuale dla NGX są bardzo zbliżone do prawdziwych i zawierają mnóstwo informacji zupełnie nieprzydatnych dla znakomitej większości użytkowników dodatku do FS-a, a w dodatku opisują rzeczy dotyczące prawdziwego samolotu, które nie są odwzorowane w NGX.
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie, nie mam potrzeby nic Ci udowadniać.Tego typu materiałów szukam już bardzo długo i jeszcze nic godnego uwagi nie znalazłem, więc jeżeli uważasz, że jest to tak łatwo dostępne, udowodnij mi proszę podsyłając link.
Wirtualny pilot nie musi. Prawdziwemu pilotowi natomiast wiedza na temat instalacji w toalecie może się przydać. Napisałem o spektrum rzeczy opisanych w instrukcji, by wykazać, że stwierdzenie "PMDG napisało manuale konkretnie pod 737 ngx. Wszystko jest dobrane tak, żeby taki byle pilocik doleciał z punktu A do B i był zadowolony." nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.Pilot (nawet wirtualny) musi znać budowę swojej maszyny. Po co realnemu pilotowi wiedza na temat instalacji w toalecie? Teoretycznie po nic. Tak samo wirtualnemu. Chodzi o to, żeby umieć nawet to co jest nie potrzebne, dla własnej satysfakcji.
A jakie to ma znaczenie? Dostałeś nawet linka z opisem, który wskazuje, że proponowane materiały nie zostały zmienione pod FS-owy dodatek. Twoim wyborem jest jednak zakup tych materiałów lub nie, choć dziwi mnie odpychająca moc napisu PMDG na kartach instrukcji.Poza tym nigdzie nie napisałem, że zamierzam korzystać z jakiegokolwiek symulatora lotów typu fs.
Nie ma takiej potrzeby, dyskusja zachowuje jeszcze pewien poziom.A może by zamknąć tego flajma?
Z tego co wiem jesteś administratorem tego forum. Nie napisałem tego postu po to, żeby dostać od ciebie tak beznadziejną odpowiedź. Nie chcesz mi pomóc, nie pomagaj. Skorzystam z innego forum.
Nie musi, ale może. To jest naturalna chęć rozwijania się każdego pilota pasjonata. Materiały PMDG przygotowane są konkretnie pod FS. Jak już wcześniej wspominałem interesują mnie realne podręczniki.
Pisałeś wcześniej: "Nie, nie dostaniesz ich na srebrnej tacy - ich odszukanie nie wymaga wiele pomyślunku. " skoro tak twierdzisz to znaczy, że znalazłeś/posiadasz materiały o które proszę. Jakby znalezienie tego było by tak łatwe jak piszesz, nie musiał bym nic tutaj pisać. Kulturalnie tylko proszę o linka. W końcu chyba jesteś moderatorem i powinieneś mi spróbować pomóc, prawda? Jeżeli nie potrafisz to po prostu napisz, że nie wiesz...
[ Dodano: Wto 22 Lip, 2014 01:42 ]
Nie musi, ale może. To jest naturalna chęć rozwijania się każdego pilota pasjonata. Materiały PMDG przygotowane są konkretnie pod FS. Jak już wcześniej wspominałem interesują mnie realne podręczniki.
Pisałeś wcześniej: "Nie, nie dostaniesz ich na srebrnej tacy - ich odszukanie nie wymaga wiele pomyślunku. " skoro tak twierdzisz to znaczy, że znalazłeś/posiadasz materiały o które proszę. Jakby znalezienie tego było by tak łatwe jak piszesz, nie musiał bym nic tutaj pisać. Kulturalnie tylko proszę o linka. W końcu chyba jesteś moderatorem i powinieneś mi spróbować pomóc, prawda? Jeżeli nie potrafisz to po prostu napisz, że nie wiesz...
[ Dodano: Wto 22 Lip, 2014 01:42 ]
A może by tak Ciebie zamknąć? Bezczelny jesteś.... Nie dość, że się wtrącasz do cudzej rozmowy to jeszcze śmiesz w ten sposób pisać. Ta rozmowa Ciebie nie dotyczy (chyba, że chcesz coś dodać do tematu). Tak, więc żegnam....wojtek_84 pisze:A może by zamknąć tego flajma?
Po pierwsze, to nie jest Twoja/Wasza rozmowa. To publiczne forum i każdy się może wypowiedzieć.
Po drugie, materiały, o których mowa można bez problemu znaleźć w sieci. Wystarczy w google wpisać frazę "boeing fcom", "boeing fctm", czy też "boeing qrh". Są dostępne pliki pdf o zawartości po kilkaset do ponad tysiąca stron. Uzupełniasz papier w drukarce, drukujesz, czytasz.
Po trzecie, materiały, które oferuje PMDG do swojego NGX to niemal kopia realnych dokumentów. Niemal, bo Boeing nie pozwolił umieścić niektórych rzeczy (bezpieczeństwo lotu).
PZL Belfegor jest (tak jak ja) moderatorem, administratorem jest konraf. Zadaniem moderatora jest... moderacja, chęć pomocy nie jest obligatoryjna.
Po drugie, materiały, o których mowa można bez problemu znaleźć w sieci. Wystarczy w google wpisać frazę "boeing fcom", "boeing fctm", czy też "boeing qrh". Są dostępne pliki pdf o zawartości po kilkaset do ponad tysiąca stron. Uzupełniasz papier w drukarce, drukujesz, czytasz.
Po trzecie, materiały, które oferuje PMDG do swojego NGX to niemal kopia realnych dokumentów. Niemal, bo Boeing nie pozwolił umieścić niektórych rzeczy (bezpieczeństwo lotu).
PZL Belfegor jest (tak jak ja) moderatorem, administratorem jest konraf. Zadaniem moderatora jest... moderacja, chęć pomocy nie jest obligatoryjna.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
1. Ok niech się każdy wypowiada, ale na temat.
2. Na każdym z tych plików, o których mówisz jest napisane: Do not use for flight. Przypominam, że szukam oryginalnych materiałów Boeinga 737ng.
3. Ok. Ja szukam oryginalnych materiałów. Jeżeli wy, szanowna administracja nie wiecie to po co na ten temat odpowiadacie? Pytanie jest proste: Materiały szkoleniowe B737ng. Tylko to potrzebuje, nie jakieś PMDG. PMDG czytałem, to nie jest to samo (tak samo jak te wszystkie darmowe materiały dostępne w necie).
Aha, czyli z tego co zrozumiałem twoim zdaniem zadaniem moderatora jest głównie posiadanie pod Nickiem dopisku "moderator"? Fajnie.... Naprawdę super forum...
Moderator powinien być osobą, która zawsze z chęcią ci pomoże, jak nie wie to nie pomaga, ale się stara, żeby użytkownicy bardzo dobrze go postrzegali i wiedzieli, że zawsze mogą na niego liczyć. Na każdym normalnym forum tak jest. Było by fajnie, gdyby tutaj też tak było....
Powtórzę to jeszcze raz. Materiały szkoleniowe B737ng, nie 737 ngx. Jak nie znacie na to odpowiedzi to nie podsuwajcie mi jakiś alternatyw. Dzięki
PS. Nie rozumiem z jakiej przyczyny dostałem ostrzeżenia.
2. Na każdym z tych plików, o których mówisz jest napisane: Do not use for flight. Przypominam, że szukam oryginalnych materiałów Boeinga 737ng.
3. Ok. Ja szukam oryginalnych materiałów. Jeżeli wy, szanowna administracja nie wiecie to po co na ten temat odpowiadacie? Pytanie jest proste: Materiały szkoleniowe B737ng. Tylko to potrzebuje, nie jakieś PMDG. PMDG czytałem, to nie jest to samo (tak samo jak te wszystkie darmowe materiały dostępne w necie).
Aha, czyli z tego co zrozumiałem twoim zdaniem zadaniem moderatora jest głównie posiadanie pod Nickiem dopisku "moderator"? Fajnie.... Naprawdę super forum...
Moderator powinien być osobą, która zawsze z chęcią ci pomoże, jak nie wie to nie pomaga, ale się stara, żeby użytkownicy bardzo dobrze go postrzegali i wiedzieli, że zawsze mogą na niego liczyć. Na każdym normalnym forum tak jest. Było by fajnie, gdyby tutaj też tak było....
Powtórzę to jeszcze raz. Materiały szkoleniowe B737ng, nie 737 ngx. Jak nie znacie na to odpowiedzi to nie podsuwajcie mi jakiś alternatyw. Dzięki
PS. Nie rozumiem z jakiej przyczyny dostałem ostrzeżenia.
2. Oczywiście, że dokumenty mają taką klauzulę, bo to "zabezpieczenie" wydawcy przed ciągnięciem po sądach w razie wypadku, podczas którego pilot posługiwał się takim dokumentem. Żeby daleko nie szukać, w Polsce materiały z elektronicznego AIP nie mogą być używane operacyjnie. W sieci znajdziesz dokumenty realnych linii bez rzeczowej klauzuli.
3. Zdałeś pytanie na forum związanym z wirtualnym lotnictwem, w dziale ku temu przeznaczonym. Nie zapytałeś w dziale o realnym lotnictwie. Stąd też padały takie odpowiedzi. Poza tym dokumentacja PMDG do 737 pod FS9 a NGX pod FSX to całkowicie różne dokumenty, dlatego podkreśliłem, że chodzi o NGX. W dodatku PMDG oferuje drukowane wersje tych dokumentów na swojej stronie.
Moderacja, to pilnowanie porządku w dyskusji, a nie odpowiadanie na każde możliwe pytanie, które pada na forum. Wierz mi, że nieraz ręce opadają gdy już się rozszyfruje pytanie.
Reasumując, zadałeś pytanie w dziale o wirtualnym lotnictwie, więc i odpowiedź tez była z tego działu, chociaż ocierała się już o realny ze względu na zawartość dokumentu. Ja poradziłem, żebyś poszukał sobie pdf-ów w necie, bo są. A następnie je sobie wydrukował. Wyjdzie względnie niedrogo. Szczerze mówiąc, to nie spodziewam się, żeby ktoś sprzedawał aktualne wersje dość wrażliwej dokumentacji.
Powtórzę n-ty raz, że nikt nikogo nie zmusza do pisania na tym, czy innym forum. Jest wolność wyboru.
3. Zdałeś pytanie na forum związanym z wirtualnym lotnictwem, w dziale ku temu przeznaczonym. Nie zapytałeś w dziale o realnym lotnictwie. Stąd też padały takie odpowiedzi. Poza tym dokumentacja PMDG do 737 pod FS9 a NGX pod FSX to całkowicie różne dokumenty, dlatego podkreśliłem, że chodzi o NGX. W dodatku PMDG oferuje drukowane wersje tych dokumentów na swojej stronie.
Moderacja, to pilnowanie porządku w dyskusji, a nie odpowiadanie na każde możliwe pytanie, które pada na forum. Wierz mi, że nieraz ręce opadają gdy już się rozszyfruje pytanie.
Reasumując, zadałeś pytanie w dziale o wirtualnym lotnictwie, więc i odpowiedź tez była z tego działu, chociaż ocierała się już o realny ze względu na zawartość dokumentu. Ja poradziłem, żebyś poszukał sobie pdf-ów w necie, bo są. A następnie je sobie wydrukował. Wyjdzie względnie niedrogo. Szczerze mówiąc, to nie spodziewam się, żeby ktoś sprzedawał aktualne wersje dość wrażliwej dokumentacji.
Powtórzę n-ty raz, że nikt nikogo nie zmusza do pisania na tym, czy innym forum. Jest wolność wyboru.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
3. Dlatego, bo materiały te zamierzam wykorzystywać w lotnictwie wirtualnym. Dobrze wiem o co ci chodzi (posiadam te materiały tylko pod ngx).
Nie wyjdzie nie drogo. Wydrukowanie 3000 stron to ponad 1000 zł. Dlatego wolę trochę dołożyć i kupić najchętniej oryginalne.
Dalej mi nie odpowiedziałeś na pytanie: dlaczego dostałem ostrzeżenie?
Nie wyjdzie nie drogo. Wydrukowanie 3000 stron to ponad 1000 zł. Dlatego wolę trochę dołożyć i kupić najchętniej oryginalne.
Dalej mi nie odpowiedziałeś na pytanie: dlaczego dostałem ostrzeżenie?
1. O tym czym są instrukcje PMDG mogłeś przeczytać kierując się podanym na tacy łączem. Wyraźnie tego nie zrobiłeś.
2. Zrozumienie konsekwencji prawnych umieszczania lub nieumieszczania informacji "do not use for flight" nie powinno być trudniejsze niż zapoznanie się z instrukcją samolotu. Jedyne instrukcje, które mogą być używane w locie to takie, które zgodnie z odpowiednią procedurą trafiły do samolotu / pilota z linii lotniczej bądź szkoły lotniczej. Wszystkie inne - nawet te, z wyraźnym napisem, że wydano je u producenta, są jedynie poglądowymi materiałami.
3. Używasz tutaj słowa "oryginalne" jak jakiegoś fetyszu. Przypomnę więc informację, którą raczyłeś zignorować - "The manuals are PMDG branded versions of the real life 737NG manuals as published by Boeing".
4. W ostatnim poście pokazałeś, że nie tylko nie zaglądasz pod podane linki z wyjaśnieniami, ale nawet nie umiesz znaleźć oferty drukowania. Jakieś 30 sekund zajęło mi znalezienie takiej, gdzie koszt 3000 stron to 165zł. Od taka mała różnica między rzeczywistością a wyobrażeniem...
2. Zrozumienie konsekwencji prawnych umieszczania lub nieumieszczania informacji "do not use for flight" nie powinno być trudniejsze niż zapoznanie się z instrukcją samolotu. Jedyne instrukcje, które mogą być używane w locie to takie, które zgodnie z odpowiednią procedurą trafiły do samolotu / pilota z linii lotniczej bądź szkoły lotniczej. Wszystkie inne - nawet te, z wyraźnym napisem, że wydano je u producenta, są jedynie poglądowymi materiałami.
3. Używasz tutaj słowa "oryginalne" jak jakiegoś fetyszu. Przypomnę więc informację, którą raczyłeś zignorować - "The manuals are PMDG branded versions of the real life 737NG manuals as published by Boeing".
4. W ostatnim poście pokazałeś, że nie tylko nie zaglądasz pod podane linki z wyjaśnieniami, ale nawet nie umiesz znaleźć oferty drukowania. Jakieś 30 sekund zajęło mi znalezienie takiej, gdzie koszt 3000 stron to 165zł. Od taka mała różnica między rzeczywistością a wyobrażeniem...
Ostatnio zmieniony wt 22 lip, 2014 14:15 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydruk 3000 stron, to koszt około 270 zł, z czego nowa drukarka laserowa mono to 200 zł, reszta to papier nienajgorszej jakości. Później drukarkę wyrzucasz, bo nowy bęben i toner będą droższe niż drukarka.
No, jeszcze dochodzi bindowanie.
Poza tym możesz pomieścić 4 strony na jednej kartce papieru, wtedy wyjdzie trochę taniej.
Do wirtualnego latania w zupełności wystarcza manual do NGX. Jeśli chcesz więcej, to znajdziesz wiedzę w pdf-ach.
Ostrzeżenie dałem za pyskówkę w stronę innego użytkownika forum (wojtek_84).
Poza tym możesz pomieścić 4 strony na jednej kartce papieru, wtedy wyjdzie trochę taniej.
Do wirtualnego latania w zupełności wystarcza manual do NGX. Jeśli chcesz więcej, to znajdziesz wiedzę w pdf-ach.
Ostrzeżenie dałem za pyskówkę w stronę innego użytkownika forum (wojtek_84).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie, jestem jeno moderatorem.Z tego co wiem jesteś administratorem tego forum.
Rozumiem - napisałeś go, by dostać beznadziejną odpowiedź od kogoś innego. Pomoc otrzymałeś, a że nie przejawiasz własnej inwencji... skorzystanie z innego forum w tej sytuacji jest dobrym wyborem. Nie tak dobrym, jak poszukanie samemu, ale to już coś.Nie napisałem tego postu po to, żeby dostać od ciebie tak beznadziejną odpowiedź. Nie chcesz mi pomóc, nie pomagaj. Skorzystam z innego forum.
Nie są (konkretnie te, o które pytasz - FCOM, FTCM i QRH. Wprowadzenie i poradniki zostały zrobione dla modelu FS-owego.), a to zdanie udowadnia, że nic do Ciebie nie trafiło.Materiały PMDG przygotowane są konkretnie pod FS. Jak już wcześniej wspominałem interesują mnie realne podręczniki.
Znalezienie nie jest trudne. Równie kulturalnie odmówiłem Ci podania linka, wskazując powód. Próbujesz metody "znajdź mi to, czego szukam, albo napiszę że tego nie ma, o!, i że jeszcze się nie znasz, oo!", która nie zadziała.Pisałeś wcześniej: "Nie, nie dostaniesz ich na srebrnej tacy - ich odszukanie nie wymaga wiele pomyślunku. " skoro tak twierdzisz to znaczy, że znalazłeś/posiadasz materiały o które proszę. Jakby znalezienie tego było by tak łatwe jak piszesz, nie musiał bym nic tutaj pisać. Kulturalnie tylko proszę o linka. W końcu chyba jesteś moderatorem i powinieneś mi spróbować pomóc, prawda? Jeżeli nie potrafisz to po prostu napisz, że nie wiesz...
Obrażanie innych użytkowników tego forum tym bardziej.A może by tak Ciebie zamknąć? Bezczelny jesteś.... Nie dość, że się wtrącasz do cudzej rozmowy to jeszcze śmiesz w ten sposób pisać. Ta rozmowa Ciebie nie dotyczy (chyba, że chcesz coś dodać do tematu). Tak, więc żegnam....
Szybko Ci poszło przejrzenie wszystkich.2. Na każdym z tych plików, o których mówisz jest napisane: Do not use for flight. Przypominam, że szukam oryginalnych materiałów Boeinga 737ng.
Ergo, na nic Ci profesjonalne materiały - chyba, że dla radości posiadania samej w sobie, a nie niegodnych materiałów z logo PMDG... i właściwie tożsamej zawartości.Dlatego, bo materiały te zamierzam wykorzystywać w lotnictwie wirtualnym.
A na koniec, odniosą się jeszcze do postu Wojtka - propozycja jednak była na miejscu, wyczuł zapłon flame'u wcześniej niż ja. Wątek zamykam, gdyż pisanie o genezie dokumentacji PMDG trafia w próżnię, a czytelników przepraszam za zrobienie z ostatniej wiadomości drabinki.

