ATR-72 Flight1
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Atr Flight1
Witam
Mam wielki problem jak ładuje Atr-a do lotu ukazuje mi sie informacja FLT1CHK3.DLL not found co zrobic w tym przypadku .
Prosze o pomoc
Mam wielki problem jak ładuje Atr-a do lotu ukazuje mi sie informacja FLT1CHK3.DLL not found co zrobic w tym przypadku .
Prosze o pomoc
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Czy ktos z posiadaczy ATR F1 zauwazył po instalacji najnowszego FSUIPC (3.44), ze zmienił sie nieco wyswietlacz TCAS (VS) ? Prawde mowiac nie jestem na 100% pewny, czy zmiana zaszła po instalacji nowego FSUIPC.
Oto jak on u mnie teraz wygląda:
Pamietam, ze wczesniej nie było tej czerwonej (i zielonej) obwódki na tarczy Verctical Speed.
Oto jak on u mnie teraz wygląda:
Pamietam, ze wczesniej nie było tej czerwonej (i zielonej) obwódki na tarczy Verctical Speed.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Cadet
- Posty: 19
- Rejestracja: pt 20 lut, 2004 17:52
- Skąd jesteś: Kraków
Moim zdaniem to jest jeden z najlepszych dodatków do FSa. Ma doskonały VC który jak w niewielu samolotach do FS umożliwia latanie tylko i wyłącznie w VC (miejmy nadzieję że niedługo płaskie panele 2D pójdą do kosza całkowicie). Nie latam jednak nim z tego samego właśnie powodu, w VC przy ustawieniach graficznych uciętych praktycznie do minimum czyli VC standard quality i res. (wg ustawień z managera F1), klatkowanie przy moim sprzęcie (A2800+,1GB,GF5900) nie zapewnia sensownego poziomu dającego jako taką przyjemność z latania. Drugi po PMDG dodatek który prezentuje zupełnie nową jakość samolotów do FS niestety również drugi po PMDG którego nie używam przez klatkowanie w kokpicie 3D
Problem, o którym pisalem wyzej juz rozwiązany.
To samo powodowało mi zwisy w PMDG, przy probie aktywacji TCAS (przestawienie przełącznika TCAS na panelu radia w prawo) z opcja TCAS w menu PMDG na Internal FS2004 (TCAS w lotach on-line).
Otóz jesli ktos z Was na cos takiego trafi, niech sprawdzi ile plików .dll o nazwie Traffic ma w katalogu Modules. Powinny byc dwa: Traffic.DLL i TrafficInfo.DLL. Nie wiem jakim cudem ale u mnie pliku TrafficInfo.DLL nie bylo (a daje glowe, ze wczesniej był).
Gdy go wrzuciłem (dzieki ToTom ) i wskaznik TCAS/VS w ATR F1 wygląda znowu po staremu i PMSG sie juz nie wiesza.
Pozdrawiam
To samo powodowało mi zwisy w PMDG, przy probie aktywacji TCAS (przestawienie przełącznika TCAS na panelu radia w prawo) z opcja TCAS w menu PMDG na Internal FS2004 (TCAS w lotach on-line).
Otóz jesli ktos z Was na cos takiego trafi, niech sprawdzi ile plików .dll o nazwie Traffic ma w katalogu Modules. Powinny byc dwa: Traffic.DLL i TrafficInfo.DLL. Nie wiem jakim cudem ale u mnie pliku TrafficInfo.DLL nie bylo (a daje glowe, ze wczesniej był).
Gdy go wrzuciłem (dzieki ToTom ) i wskaznik TCAS/VS w ATR F1 wygląda znowu po staremu i PMSG sie juz nie wiesza.
Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
ATR 72-500 Fuel Planner Utility
[ Dodano: Pią 07 Sty, 2005 00:38 ]
Myślę, że warto zobaczyć: http://sites.rapidus.net/dostiecl/
[ Dodano: Pią 07 Sty, 2005 00:38 ]
Myślę, że warto zobaczyć: http://sites.rapidus.net/dostiecl/
ATR Flight1 problem
Tutorial Flight No.1 strona25
7. ENGINES
in hotel mode
push AUX HYD PUMP pushbutton (overhead panel) - nalezy wylaczyc? (bo jest wlaczone)
check ready light illuminates - nic takiego sie nie dzieje
potem gdy probuje ustawic CL na AUTO wlacza sie alarm low oil press.
Czy ktos z posiadaczy ATR'a od Flight1 przeszedl tutoriale?
Czy latajac on-line robicie cale checklisty czy od razu ustawiacie ready to taxi?
pozrdawiam
AZT010
7. ENGINES
in hotel mode
push AUX HYD PUMP pushbutton (overhead panel) - nalezy wylaczyc? (bo jest wlaczone)
check ready light illuminates - nic takiego sie nie dzieje
potem gdy probuje ustawic CL na AUTO wlacza sie alarm low oil press.
Czy ktos z posiadaczy ATR'a od Flight1 przeszedl tutoriale?
Czy latajac on-line robicie cale checklisty czy od razu ustawiacie ready to taxi?
pozrdawiam
AZT010
Moze to Ci cos pomoze:
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... =1664&PN=1
Osobiscie włączam ATR z opcji Cold&Dark, jednak swego czasu latałem troche ATR z pakietu Eurowings Pro i Eurowings 2004 wiec w Flight1 nie zagłebiałem sie specjalnie w procedury startu. Pamietałem po prostu co i jak sie robi. Gdybym znalazł chwile czasu, zrobiłbym taki poglądowy screen (tak jak do PMDG), pokazujący co po kolei trzeba włączac....jednak na na razie na wolną chwile sie nie zanosi. Moze w weekend...choc do tego czasu pewnie sam rozpracujesz tego ATR.
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... =1664&PN=1
Osobiscie włączam ATR z opcji Cold&Dark, jednak swego czasu latałem troche ATR z pakietu Eurowings Pro i Eurowings 2004 wiec w Flight1 nie zagłebiałem sie specjalnie w procedury startu. Pamietałem po prostu co i jak sie robi. Gdybym znalazł chwile czasu, zrobiłbym taki poglądowy screen (tak jak do PMDG), pokazujący co po kolei trzeba włączac....jednak na na razie na wolną chwile sie nie zanosi. Moze w weekend...choc do tego czasu pewnie sam rozpracujesz tego ATR.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Panowie, znalazłem!
Przeoczyłem mały drobiazg ale jakże cholernie istotny:
W planie lotu w FMC (route i legs) nie może być dziury, dotąd zawsze przed punktami final approach miałem "discontinuity" czyli po prostu brak ciągłości i dlatego VNAV/DESCENT gubił sie bo nie wiedział względem czego ma obliczyć TOD.
Wszystkim dziekuję za pomoc i sorry za własną ślepotę
pozdrawiam
szyna/AZT010
Przeoczyłem mały drobiazg ale jakże cholernie istotny:
W planie lotu w FMC (route i legs) nie może być dziury, dotąd zawsze przed punktami final approach miałem "discontinuity" czyli po prostu brak ciągłości i dlatego VNAV/DESCENT gubił sie bo nie wiedział względem czego ma obliczyć TOD.
Wszystkim dziekuję za pomoc i sorry za własną ślepotę
pozdrawiam
szyna/AZT010
Witam ponownie,
Moje pytanie dotyczy SID'ow i STAR'ow w FMC:
Ostatnio lecac z EKCH do EPWA mialem problem z STAR'em REMPA, wlasciwie to go wogole ni znalazlem w zakladce arrivals dla EPWA, potem sprawdzilem jeszcz pare innych i tez ich nie bylo. Mam aktualna 502 baze AIRAC.
Czy ktos wie dlaczego brakuje tych pozycji w FMC?
Moje pytanie dotyczy SID'ow i STAR'ow w FMC:
Ostatnio lecac z EKCH do EPWA mialem problem z STAR'em REMPA, wlasciwie to go wogole ni znalazlem w zakladce arrivals dla EPWA, potem sprawdzilem jeszcz pare innych i tez ich nie bylo. Mam aktualna 502 baze AIRAC.
Czy ktos wie dlaczego brakuje tych pozycji w FMC?
Wgrałeś sobie STAR dla EPWA zrobione chyba przez Dannego?
- Załączniki
-
- EPWA.txt
- (10.5 KiB) Pobrany 672 razy
Czy u Was tez przesuniecie dzwigni przepustnicy na joy'u na zero powoduje wejscie przepustnic w samolocie na zakres reverse? Juz kalibrowałem joya kilka razy i nic to nie dało. To chyba jakas specyfika tego ATR F1.
Pytanko drugie. Czy zdazało sie komuś z Was, ze nagle podczas np. fazy descent pedkosc spadała do zera, by po kilku sekundach wrócic do wlasciwej predkosc? Warunki atmosferyczne są w takich przypadkach niesprzyjające (icening conditions). Pitot Heat włączony ale wygląda jakby nie działał. Czytałem juz na forum F1, ze to normalne. Pitot Heat ma ponoc działac w niesprzyjających warunkach ale nie w nieskonczonosc. Piloci powinni ponoc tak manewrowac, aby wyjsc z np. chmur i zapobiec icening.
W załączniku inny pakiecik SID/STAR. Nie pamietam dla jakiego AIRAC zrobiony.
Pytanko drugie. Czy zdazało sie komuś z Was, ze nagle podczas np. fazy descent pedkosc spadała do zera, by po kilku sekundach wrócic do wlasciwej predkosc? Warunki atmosferyczne są w takich przypadkach niesprzyjające (icening conditions). Pitot Heat włączony ale wygląda jakby nie działał. Czytałem juz na forum F1, ze to normalne. Pitot Heat ma ponoc działac w niesprzyjających warunkach ale nie w nieskonczonosc. Piloci powinni ponoc tak manewrowac, aby wyjsc z np. chmur i zapobiec icening.
W załączniku inny pakiecik SID/STAR. Nie pamietam dla jakiego AIRAC zrobiony.
- Załączniki
-
- f1atr_epwa_168.zip
- SID/STAR F1 ATR72
- (2.37 KiB) Pobrany 407 razy
Ostatnio zmieniony wt 28 sie, 2007 18:25 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Tak, tak...
Bartek :
- odpowiedż na pytanie nr 1 : tak. Mam CH Yoke i oczywiście można by było ustawić indywidualnie zakres ciągu tylko dla ATR. ,
- odpowiedż na pytanie nr 2 : tak i jest to efekt powtarzalny dla wszystkich dodatków (TU154 IGFly, LDS767, ERJ145PIC, DF727, ARIANE 737-600 Ng VCE...i co tam kto jeszcze dopisze).
Pozdrówki
Gwidon
- odpowiedż na pytanie nr 1 : tak. Mam CH Yoke i oczywiście można by było ustawić indywidualnie zakres ciągu tylko dla ATR. ,
- odpowiedż na pytanie nr 2 : tak i jest to efekt powtarzalny dla wszystkich dodatków (TU154 IGFly, LDS767, ERJ145PIC, DF727, ARIANE 737-600 Ng VCE...i co tam kto jeszcze dopisze).
Pozdrówki
Gwidon
Jeszcze...
Apropos pkt. 2 - we wszystkich maszynach z A/T (autothrottle), w sytaucjach przytkania rurki pitota i zerowego odczytu KIAS należy szybciutko, zerknąć na wartość N1, odłączyć A/T i ręcznie ustawić cięgna ciągu na ww wartość N1. W innym przypadku A/T będzie próbowało "gonić" do zadanej na MCP (albo FMC) wartości prędkości KIAS (albo Mach), co może w konsekwencji doprowadzić do overspeed, bądź na wysokościach below FL100 do przesmarowania relief speed 250KIAS. Także checklista na taką sytuację jest następująca :
- check N1 ,
- A/T disconected ,
- set and check manuall throttle (required value N1).
Spokojnie czekać na powrót do stanu normalnego (nie włączać żadnych klawiszy Z do odczytu prędkości , ewentualnie, jak maszyna ma na stanie takie wyposażenie, odczytać z IRS wartość GS ).
Pozdrówki
Gwidon
- check N1 ,
- A/T disconected ,
- set and check manuall throttle (required value N1).
Spokojnie czekać na powrót do stanu normalnego (nie włączać żadnych klawiszy Z do odczytu prędkości , ewentualnie, jak maszyna ma na stanie takie wyposażenie, odczytać z IRS wartość GS ).
Pozdrówki
Gwidon
Czy w lotach on-line TCAS działa? Szukałem w dokumentacji ale albo nic na ten temat nie ma, albo nie zauwazyłem.
W przypadku np. PSS pomocny jest AIBridge. Czyzby tutaj tez?
W przypadku np. PSS pomocny jest AIBridge. Czyzby tutaj tez?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Poradnik do ATR F1 zamieszczony na aztec.pl jest dostepny od wczoraj w wersji pdf.
Po konsultacjach z ToTom doszły małe poprawki w kwestii regulacji ciagu i inne kosmetyczne korekty.
Po konsultacjach z ToTom doszły małe poprawki w kwestii regulacji ciagu i inne kosmetyczne korekty.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
U mnie tez jest problem z lewa polowa podzialki w ATR Flight1 mam wersje 2.1
Czy ktos wie jak mozna to naprawic?
I jeszcze kilka pytan do latajacych atr f1.
1. Dlaczego po uruchomieniu silnikow, czasami - (jeszcze nie rozgryzlem tego problemu) rozjezdzaja sie dzwignie throtla tak ze moge sterowac tylko 1 a dwojka martwa. Startuje wg. procedury GPU - start A - starter 1 - dzwignie CL 1 10%fthr, 5 sekund auto - starter 2 - dzwignia CL 2 jak poprzednio - przelacznik trybu startu off. Teroetycznie mozna potem latac ale caly czas musze recznie mysza regulowac oba silniki.
2. Przy uruchamianiu samolotu z cold&dark bez GPU po zapuszczeniu silnika 2 w trybie hotel caly czas dziala na bateriach, nie moge przelaczyc go na generator - tablica elektryczna caly czas sie pali.
3. Po przejsciu z trybu Rnav na L/V ustawiam ALT na np. 2200ft, a samolot sztywno na 3300 (cisnienie prawidlowe) wczesniej taka wartosc ustawilem w fmc, ale na AP mam juz HDG.
ps. Myslalem ze po roku latania na na FS2004 wiem juz co nieco na ten temat, ale ten samolot mnie powalil. Polecam wszystkim - teraz dopiero zaczyna byc as real as it gets.
Czy ktos wie jak mozna to naprawic?
I jeszcze kilka pytan do latajacych atr f1.
1. Dlaczego po uruchomieniu silnikow, czasami - (jeszcze nie rozgryzlem tego problemu) rozjezdzaja sie dzwignie throtla tak ze moge sterowac tylko 1 a dwojka martwa. Startuje wg. procedury GPU - start A - starter 1 - dzwignie CL 1 10%fthr, 5 sekund auto - starter 2 - dzwignia CL 2 jak poprzednio - przelacznik trybu startu off. Teroetycznie mozna potem latac ale caly czas musze recznie mysza regulowac oba silniki.
2. Przy uruchamianiu samolotu z cold&dark bez GPU po zapuszczeniu silnika 2 w trybie hotel caly czas dziala na bateriach, nie moge przelaczyc go na generator - tablica elektryczna caly czas sie pali.
3. Po przejsciu z trybu Rnav na L/V ustawiam ALT na np. 2200ft, a samolot sztywno na 3300 (cisnienie prawidlowe) wczesniej taka wartosc ustawilem w fmc, ale na AP mam juz HDG.
ps. Myslalem ze po roku latania na na FS2004 wiem juz co nieco na ten temat, ale ten samolot mnie powalil. Polecam wszystkim - teraz dopiero zaczyna byc as real as it gets.
1. czasami tak sie zdaza, choc mi przytrafiło sie moze raz. Jesli masz zarejestrowaną wersje FSUIPC mozna ustawic klawisz odpowiedzialny za synchronizacje przepustnic.
3. tzn. jak? Na AP ustawiasz 2200 i samolot nie chce Ci zejsc z 3300 na 2200? Dajesz VS? IAS? W jakim trybie schodzisz? Zrob sobie lot według naszego poradnika. Sporo Ci wyjasni.
3. tzn. jak? Na AP ustawiasz 2200 i samolot nie chce Ci zejsc z 3300 na 2200? Dajesz VS? IAS? W jakim trybie schodzisz? Zrob sobie lot według naszego poradnika. Sporo Ci wyjasni.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Troche poszukalem i poczytalem na forum flight 1 i dzoszedlem do wniosku, ze wykluczajac fsuipc (mam darmowa wersje) problemem bylo raczej niewlasciwe uruchamianie. Jak sam napisales w swietnym poradniku (juz go przecwiczylem) mozna uruchamiac na kilka sposobow.
U siebie staram sie symulowac zwlaszcza na malych lotniskach brak GPU i start silnika z trybu Hotel.Nie załczylem odpowiednio trybu hotel bo bylo za niskie cisnienie (pomogla zew. pompa ;-)) polecam ten topic z forum w ktorym wyjasniono jak prawidlowo ustawiac prop brk
A co do wysokości w AP to sprawa sie wyjasnila. Przy znizaniu trzeba ustawic priorytet IAS lub Vertical i dopiero regulowac ciag.
U siebie staram sie symulowac zwlaszcza na malych lotniskach brak GPU i start silnika z trybu Hotel.Nie załczylem odpowiednio trybu hotel bo bylo za niskie cisnienie (pomogla zew. pompa ;-)) polecam ten topic z forum w ktorym wyjasniono jak prawidlowo ustawiac prop brk
A co do wysokości w AP to sprawa sie wyjasnila. Przy znizaniu trzeba ustawic priorytet IAS lub Vertical i dopiero regulowac ciag.
Mam pytanie, czy ten ateerek wykonuje Wam przy pomocy FMC holding poprawnie tzn wlatując z każdej strony kręci go w dobrą stronę, bo ja zauważyłem że chyba go trzeba podprowadzić ręcznie żeby tak jakby załapał prawidłowość toru lotu. I jeszce jedno czy jeśli wprowadzę ręcznie punkty sida np z Okęcia czy to będzie poprawnie, bo testowalem to sobie i wydaje mi się, że samolot nie poleci dokładnie taką trasą jak mapka odlotów nakazuje, poleci co prawda z punktu do punktu ale na początku do pierwszego punktu nie będzie to raczej zgodne z trasą na mapce.
Czy wobec tego procedury odlotowe robić bez FMC ? Łatwiej sprawa ma się ze starami.
Czy wobec tego procedury odlotowe robić bez FMC ? Łatwiej sprawa ma się ze starami.
Holding jak najbardziej poprawnie. Jedyny problem, jaki zauważyłem, to potrzeba zwolnienia maszyny. Przy 180-200 kts wszystko jest ok.zbysz pisze:Mam pytanie, czy ten ateerek wykonuje Wam przy pomocy FMC holding poprawnie tzn wlatując z każdej strony kręci go w dobrą stronę, bo ja zauważyłem że chyba go trzeba podprowadzić ręcznie żeby tak jakby załapał prawidłowość toru lotu.
Z Sidami dla EPWA jest problem. Sa nieaktualne. Możesz wprowadzić punkty ręcznie. Jednak do tego, co jest na mapce (w opisie) musisz dodac ekstra punkty. Możesz je odczytać w FSNav. Zwykle w miejscach zakrętu dodane są ekstra FIXy.zbysz pisze:I jeszce jedno czy jeśli wprowadzę ręcznie punkty sida np z Okęcia czy to będzie poprawnie, bo testowalem to sobie i wydaje mi się, że samolot nie poleci dokładnie taką trasą jak mapka odlotów nakazuje, poleci co prawda z punktu do punktu ale na początku do pierwszego punktu nie będzie to raczej zgodne z trasą na mapce.
W EPWA poradzisz sobie ręcznie. Po małym treningu nie będziesz miał problemów. A satysfakcja pozostanie.zbysz pisze: Czy wobec tego procedury odlotowe robić bez FMC ?
Stary sa aktualne, wyprodukował je Danny.zbysz pisze: Łatwiej sprawa ma się ze starami.
Dzięki, w holding wchodziłem faktycznie szybciej zobacze jak radzi sobe z mniejszą prędkością, czasami zaczyna poprostu kręcić go w odwrotną stronę niż powinien w zależności z której strony w niego wlatuje. Sidy potrafie zrobić przy pomocy radiolatarni, więc to nie taki znowu problem, a opcja bank na autopilocie faktycznie się przydaje.
No wiesz, czasem wejście w hold wygląda jak odwrócony hold. Np. łezka.zbysz pisze:Dzięki, w holding wchodziłem faktycznie szybciej zobacze jak radzi sobe z mniejszą prędkością, czasami zaczyna poprostu kręcić go w odwrotną stronę niż powinien w zależności z której strony w niego wlatuje.
Osobiście dostałem ochrzan, czy aby na pewno kręcę hold w dobra stronę... A ja na to, że to łezka
Niestety, ATR tak "dostojnie" zakręca, że przy takim wejściu, prędkość musi być naprawdę niska... Jak nie, to wyjda takie esyfloresy, że...
Żeby cieszyć się działającym TCAS w czasie latania na Vatsim, trzeba tylko uruchomić w tle program AIBridge (wersja 3) ze strony http://jcboliveira.flysplash.org/index.html .
Uruchamia się go na komputerze, gdzie jest FS, a jeśli ktoś ma drugi, spięty przez WideFs, można odpalic go w trybie remote. Niestety, mnie sie nie udało, chyba firewall przeszkadza.
Generalnie TCAS działa. Sprawdzone pod SB3.
Uruchamia się go na komputerze, gdzie jest FS, a jeśli ktoś ma drugi, spięty przez WideFs, można odpalic go w trybie remote. Niestety, mnie sie nie udało, chyba firewall przeszkadza.
Generalnie TCAS działa. Sprawdzone pod SB3.
TCAS w ATR F1 dziala poprawnie z SB3, natomiast przy FSINN gubi połowe tarczy. Temat byl juz sygnalizowany na forum Flight1, na razie bez odpowiedzi. Jesli korzystasz z TCAS w ATR to nie trzeba uruchamiac AIbridge. Wczesniej latalem na sanchezie z podpietym free TCASem, ale czesto wywalalo AI.
Czy ktos mial sytuacje kiedy tarcza zapalila sie na zielono, lub czerwono? Bo ja chyba za bezpiecznie latam i jeszcze nie mialem takiej sytuacji.
Czy ktos mial sytuacje kiedy tarcza zapalila sie na zielono, lub czerwono? Bo ja chyba za bezpiecznie latam i jeszcze nie mialem takiej sytuacji.
Otóz nie do konca. U mnie - a wiem, ze chyba tez u ToToma - sam TCAS owszem działa z SB3 ale ma tendencje do "zawieszania sie". Juz parokrotnie mialem taką sytuacje, ze np. bedac na EPKK TCAS pokazywał mi ruch (bo takowy faktycznie był), jednak po starcie, juz np. 30 nm od EPKK ten ruch na TCAS nadal byl. Punkcik w dokładnie tym samym miejscu....i tak utrzymywał sie az do lotniska docelowego (sprawdzałem....nikt mnie nie śledził).Funky_Koval pisze:Jesli korzystasz z TCAS w ATR to nie trzeba uruchamiac AIbridge.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
U mnie wielokrotnie to samo. TCAS online jak coś złapał, to potem się zawieszał. I koniec.konraf pisze:Otóz nie do konca. U mnie - a wiem, ze chyba tez u ToToma - sam TCAS owszem działa z SB3 ale ma tendencje do "zawieszania sie". Juz parokrotnie mialem taką sytuacje, ze np. bedac na EPKK TCAS pokazywał mi ruch (bo takowy faktycznie był), jednak po starcie, juz np. 30 nm od EPKK ten ruch na TCAS nadal byl. Punkcik w dokładnie tym samym miejscu....i tak utrzymywał sie az do lotniska docelowego (sprawdzałem....nikt mnie nie śledził).Funky_Koval pisze:Jesli korzystasz z TCAS w ATR to nie trzeba uruchamiac AIbridge.
Zresztą pomysł z AIBridge wyszperałem na Forum Flight1 ATR...
Problem z YD i Vr w ATR F1
Witam wszystkich .
Właściwie od początku urzytkownia ATR-a od Flight 1 mam pewien problem (może to moja niewiedza, a raczej na pewno ).Podczas lotu na AP gdy chcę ręcznie kręcić na lotnisko próbuję wyłączyć Yaw Damper. A ten gaśi także AP.Czy tak ma być. Czy mógłbym np. podchodzić ręcznie z włączonym ALT (chodzi mi o Vertical Speed).
A druga sprawa że podczas startu po osiągnięciu Vr ściągam drążek a samolot leci przez jakieś 5 sec. i dopiero się podnosi . Samolot wytrymowany i prędkości obliczone na kalkulatorze do ATR-a.A co najważniejsze nie zawsze tak się dzieje choć te same czynności wykonuję.
Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać problem to dajcie znać .
Pozdrawiam.
Właściwie od początku urzytkownia ATR-a od Flight 1 mam pewien problem (może to moja niewiedza, a raczej na pewno ).Podczas lotu na AP gdy chcę ręcznie kręcić na lotnisko próbuję wyłączyć Yaw Damper. A ten gaśi także AP.Czy tak ma być. Czy mógłbym np. podchodzić ręcznie z włączonym ALT (chodzi mi o Vertical Speed).
A druga sprawa że podczas startu po osiągnięciu Vr ściągam drążek a samolot leci przez jakieś 5 sec. i dopiero się podnosi . Samolot wytrymowany i prędkości obliczone na kalkulatorze do ATR-a.A co najważniejsze nie zawsze tak się dzieje choć te same czynności wykonuję.
Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać problem to dajcie znać .
Pozdrawiam.
Niepotrzebnie wyłaczasz YD.
Co do drugiej czesci pytania, nie zauwazyłem tego typu zjawiska u siebie.
Co do drugiej czesci pytania, nie zauwazyłem tego typu zjawiska u siebie.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ale jak mam na włączonym YD ręcznie kręcić jak tylko dotknę dżoja a on wyłącza AP a YD dalej się swieci.
To może tak . Czy jest taka możliwość aby AP kontrolowało mi zchodzenie VS lub NAV ale żeby YD się nie paliło .Wydaje mi się że w Benku YD można wyłączyć samemu a AP kontroluje inne parametry.Pozdro.
To może tak . Czy jest taka możliwość aby AP kontrolowało mi zchodzenie VS lub NAV ale żeby YD się nie paliło .Wydaje mi się że w Benku YD można wyłączyć samemu a AP kontroluje inne parametry.Pozdro.
Re: Problem z YD i Vr w ATR F1
ATR (real/Flight1) ma tak zrobione, że dowolny ruch wolantem powoduje wyłączenie AP. Nie możesz więc sterować samolotem z właczonym AP.Henry pisze:Właściwie od początku urzytkownia ATR-a od Flight 1 mam pewien problem (może to moja niewiedza, a raczej na pewno ).Podczas lotu na AP gdy chcę ręcznie kręcić na lotnisko próbuję wyłączyć Yaw Damper. A ten gaśi także AP.Czy tak ma być. Czy mógłbym np. podchodzić ręcznie z włączonym ALT (chodzi mi o Vertical Speed).
YD natomiast możesz mieć włączone podczas machania wolantem. Tak też robią w realu (podglądnięte na filmikach)
No cóż... Po Vr i u mnie jest czasem lekkie opóźnienie. Zależy jak mocno pociągnę za wolant, jak jest załadowany samolot, ile paliwa, itp...Henry pisze:A druga sprawa że podczas startu po osiągnięciu Vr ściągam drążek a samolot leci przez jakieś 5 sec. i dopiero się podnosi . Samolot wytrymowany i prędkości obliczone na kalkulatorze do ATR-a.A co najważniejsze nie zawsze tak się dzieje choć te same czynności wykonuję.
Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać problem to dajcie znać.
Tak też mam z conf. dżoja jak Ty , bo wcześniej nie dało się latać( było bardzo kłopotliwe ) .
A już zamykając temat zadam pytanie czy jest taka możliwość włączone AP i np. alt bądź NAV ale wyłączone YD ( bo dla mnie to ta opcja stanowi problem). Bo jeżeli nie to zaczynam ostre ćwiczenie podejsica regulując VS tak jak przytoczył Funky_Koval trymerami i mocą silnika .
Dzięki za wytrwałość w temacie .[/u]
A już zamykając temat zadam pytanie czy jest taka możliwość włączone AP i np. alt bądź NAV ale wyłączone YD ( bo dla mnie to ta opcja stanowi problem). Bo jeżeli nie to zaczynam ostre ćwiczenie podejsica regulując VS tak jak przytoczył Funky_Koval trymerami i mocą silnika .
Dzięki za wytrwałość w temacie .[/u]
Nie wiem czy dotarłes juz do naszego poradnika dla F1 ATR. Jesli nie, szukaj na www.aztec.pl w dziale Szkoła. Sporo Ci ten material powinien wyjasnic.
Nadal nie rozumiem w czym Ci przeszkadza YD?
YD to tylko nazwijmy to "wspomaganie". Dokładniej opisano to tu:
http://forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=493
Nadal nie rozumiem w czym Ci przeszkadza YD?
YD to tylko nazwijmy to "wspomaganie". Dokładniej opisano to tu:
http://forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=493
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Jaki jest w ATRce odpowiednik PMDGowego FIX Course/Distance? Powiedzmy że chciałbym wklepać punkt będący 20 mil E od JED, jak?
Szukałem, tylko nie znalazłem. I wiem, że to jest pewnie jakieś banalnie proste, ale to już tak Murphy zrobił, że jak szukam, to nie mogę znaleźć, a gdy tylko napiszę znajduję 2 minuty później.
Szukałem, tylko nie znalazłem. I wiem, że to jest pewnie jakieś banalnie proste, ale to już tak Murphy zrobił, że jak szukam, to nie mogę znaleźć, a gdy tylko napiszę znajduję 2 minuty później.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta