CAT III ILS

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

mlody431
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 sie, 2006 19:13
Skąd jesteś: EPPO

CAT III ILS

Post autor: mlody431 »

Mam pytanie czy można w jakiś sposób dodać CAT III ILS do lotnisk w FS2004 np. do Okęcia? Z góry dzięki za pomoc
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Pytanie podstawowe : Po co? :)
mlody431
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 sie, 2006 19:13
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: mlody431 »

do Autolandu przy niedostatecznej widoczności, wiem, że zdarza się to niezwykle rzadko, ale takie lotnisko jak Okecię powinno mieć CAT III ILS. To można czy nie ;)?
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2748
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

mlody431 pisze:do Autolandu przy niedostatecznej widoczności, wiem, że zdarza się to niezwykle rzadko, ale takie lotnisko jak Okecię powinno mieć CAT III ILS. To można czy nie ;)?
Okęcie ma tylko CAT II. Nie można.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
mlody431
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 sie, 2006 19:13
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: mlody431 »

Ok. Wiem, że Okęcie ma CAT II, ale myślałem, że w FS można dodać III.
kubahh
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 147
Rejestracja: ndz 31 gru, 2006 12:44
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubahh »

Ja też nie rozumiem dlaczego robić coś czego i tak się nie da, ale nie ma najmniejszego sensu. To tak samo jakbyś chciał latać cessną 172 ale żeby dodać jej odrzutowe silniki, albo chcesz polatać concordem w barwach Centralwings. Jak ktoś mądry powiedział "Życie to sztuka podejmowania wyborów", więc trzeba się na coś zdecydować. Albo wóz, albo przewóz. Z resztą nawet minimalna dopuszczalna widoczność nie powinna przeszkadzać nawet słabo doświadczonym graczom FS'a w wykonaniu dobrego i bezpiecznego lądowania. Przecież chyba nie jest dużym wyczynem żeby 10 sek przed touchdownem odłączyć A/P i ten kawałeczek dotrzymać ręcznie.
Kuba
Nawig
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: pt 25 lis, 2005 09:20
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Nawig »

Tak dla formalności podam że EPWA RWY11 ILS cat I a RWY33 ILS cat II i nie ma się czym chwalić raczej wielki wstyd.
Kuba Mędrzycki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 65
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Kuba Mędrzycki »

mlody431 pisze:Ok. Wiem, że Okęcie ma CAT II, ale myślałem, że w FS można dodać III.
Teoretycznie to można i ILS CAT III dać i na EPZG. Tyle, że staramy się zachować w miarę możliwości jako taki realizm.
Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

Panowie aby zakończyć tę jałową dyskusję o ILS CATIII proponuję aby każdy z Eas przeczytał artykuł z wrześniowej Skrzydlatej Polski, str. 29.
Podano wszystko na tacy.

Da się dodać, tylko po co??
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

Nawig pisze:Tak dla formalności podam że EPWA RWY11 ILS cat I a RWY33 ILS cat II i nie ma się czym chwalić raczej wielki wstyd.
Czemu tak twierdzisz?

A po drugie czy FS rozroznia kategoria ILSa? Czy jesli wezmiemy samolot FSowy dobrze symulujacy autoland, to bedzie roznica miedzy takim ladowaniem na EGLL i EPWA?
PK

Post autor: PK »

Bodzio W. pisze:A po drugie czy FS rozroznia kategoria ILSa? Czy jesli wezmiemy samolot FSowy dobrze symulujacy autoland, to bedzie roznica miedzy takim ladowaniem na EGLL i EPWA?
Dokładnie. PMDG "autowylądujesz" na każdym ILSie w FSie, bo... to FS. W realu zrobienie CAT III to poważna inwestycja, w FSie to deklaracja właściciela.

Piotr
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Autoland można i robi się w realu nawet na CATI.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Frytek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 maja, 2006 11:14
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Frytek »

wegi pisze: Autoland można i robi się w realu nawet na CATI.
Wydaje mi się, że nie robi się autoland'a przy CAT I. Chyba czytałem w SP'u lub w innej gazecie o lotnictwie (na pewno to nie był Fakt, albo Super Express :lol: ), że fale radiowe ILS'a CAT I może zakłócić przejeżdżająca ciężarówka...

Chociaż to przeczytałem z 2 lata temu, więc mogłem coś namieszać ;p.
Awatar użytkownika
roszo
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: pn 11 gru, 2006 23:08
Skąd jesteś: Krzyżanowice

Post autor: roszo »

Frytek pisze:
wegi pisze: Autoland można i robi się w realu nawet na CATI.
Wydaje mi się, że nie robi się autoland'a przy CAT I. Chyba czytałem w SP'u lub w innej gazecie o lotnictwie (na pewno to nie był Fakt, albo Super Express :lol: ), że fale radiowe ILS'a CAT I może zakłócić przejeżdżająca ciężarówka...

Chociaż to przeczytałem z 2 lata temu, więc mogłem coś namieszać ;p.
Przemek Tabisz pisze:artykuł z wrześniowej Skrzydlatej Polski, str. 29.
Wydaje mi się, że chyba tam właśnie przeczytałeś ;) Zresztą jak ja
Obrazek
Frytek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 maja, 2006 11:14
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Frytek »

roszo pisze:
Przemek Tabisz pisze:artykuł z wrześniowej Skrzydlatej Polski, str. 29.
Wydaje mi się, że chyba tam właśnie przeczytałeś ;) Zresztą jak ja
Raczej nie ;). Rok temu były mgły, które utrzymywały się non-stop kilka dni. Oczywiście "elitarne" gazety typu super express itp. krytykowały EPWA, za brak ILS CAT III. Wtedy więc SP wydrukowało felieton/odpowiedź o ILS.
Albo znowu mamy na myśli ten sam artykuł ;)

EOT
Kuba Mędrzycki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 65
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Kuba Mędrzycki »

Skądinąd bardzo dobry artykuł. Istotnie, instalowanie i nieustanna konserwacja ILSIII, który tak naprawdę miałby służyć kilka dni w roku, jest wywalaniem pieniędzy w błoto. Autor wspomnianego artykułu w SP, podaje jeszcze jeden dość istotny argument, a mianowicie - usytuwanie lotniska. Nadajniki ILS III w najmniejszym stopniu nie mogą być zakłócane przez jakiekolwiek czy to budynki, czy to przejeżdżające samochody. A jak wiemy, Okęcie leży niemal w centrum miasta, więc w ogóle nie ma o czym mówić. Do tego dochodzi jeszcze preszkolenie załóg samolotów! O tym także mało kto wspomina. Nie wszyscy piloci sa przeszkoleni w procedurach z wykorzystaniem ILS CAT III.
A narzekanie i krytykowanie, tudzież "wstyd" za stołeczne lotnisko, jest po prostu powielaniem wyświechtanych słów przytaczanych przez rozmaite g... znające się na rzeczy gazety.
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

Również przydałoby się aby samoloty były dopuszczone do CATIII :) Kuba tak off topic czy ty moze pracujesz w radiu ZET ? czy tylko zbieznosc nazwiska :)
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Autoland kontrolowany mozna wykonac i na ils CATI/II
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

Dominik tu sie pojawiły dwa tematy , i ten o real Okecia i FS-owy
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

No to odpowiadam,ze da sie wykonac autoland kontrolowany i w realu i w fs'ie nawet na CATI/II.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
kubahh
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 147
Rejestracja: ndz 31 gru, 2006 12:44
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubahh »

Da się, ale czy można?
Kuba
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

Dominik przy kategorii I i II nie ma autolandu w realu a co do FS-a pewnie da sie wszystko nawet lot na trasie EPKK -EPRZ 747 na poziomie 350 , a czy mozna ? to juz inna bajka
Kuba Mędrzycki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 65
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Kuba Mędrzycki »

pro_media_art pisze:Kuba tak off topic czy ty moze pracujesz w radiu ZET ? czy tylko zbieznosc nazwiska :)
Pewnie to drugie... ;)
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

Kuba Mędrzycki pisze:
pro_media_art pisze:Kuba tak off topic czy ty moze pracujesz w radiu ZET ? czy tylko zbieznosc nazwiska :)
Pewnie to drugie... ;)
sadzac po godzinie postu , pewno to drugie :)
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

pro_media_art pisze:Dominik przy kategorii I i II nie ma autolandu w realu a co do FS-a pewnie da sie wszystko nawet lot na trasie EPKK -EPRZ 747 na poziomie 350 , a czy mozna ? to juz inna bajka
Załozymy się, że jest? (żeby Daleko nie szukac - ot chociazby co pewien czas 767 lot'u siadaja na 33 uzywajac autolandu). Czym innym jest wykonanie monitorowanego autolandu przy dobrej widocznosci na lotnisku np. z CATII a czym innym wykonywanie CATIIIC. bez dh przy zerowej widocznosci.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

Dominik skad masz te informacje ? tak z ciekawosci ? ze skanera ? czy zawodowo ? bo to bardzo ciekawe
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

O tym ladowaniu 767 mozna bylo jakis czas temu poczytac na necie z wiarygodnego zrodla. Natomiast sam na wlasne oczy widzialem autoland 'monitorowany' na CATI.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

dominik , jeszcze raz mi napiszesz , z netu z wiarygodnego zrodla to naprawde strace do ciebie szacunek - a taki jeszcze mam - widziales to , byles swiadkiem ?
thewho
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 31 maja, 2004 23:52
Skąd jesteś: Tarnów

Post autor: thewho »

Hej Panowie!
Ja bylem raz w kokpicie - LO B734 zrobili autoland w Warszawie - ale pogoda byla dobra oczywiscie - jak to powiedzial kapitan - widze co sie dzieje wiec jest ok inaczej bym tego nigdy nie zrobil bo mozna by wyladowac obok pasa :) - chodzilo mu o to ze kategoria ILSa nie ta ;)
Kapitan nawet w chwili przyziemienia pomachal mi dwoma rekami ;) zeby pokazac, ze to nie on laduje - pierwszy tez mial rece na kolanach.
Dodam, ze przyziemienie bylo bardzo delikatne :)
pro_media_art

Post autor: pro_media_art »

To chyba sprawa wyjasniona , co do ladowania to znam takich co robia visual przy pomocy AP :)
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Jeszcze, zeby potwierdzic, ze mi sie nie przewidzialo, etc:
"przy spełnieniu pewnych warunków automatyczne lądowanie JEST możliwe na każdym pasie wyposażonym w ILSa, choćby i Cat I." - cpt. A330.

szczegoly
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
ODPOWIEDZ