Freeware Tu-154
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Plk o podanym błędzie skopiowałem z Fs9 który mam zainstalowany awaryjnie na laptopie,ale po przełożeniu go do drugiego FS9 (gauges) ten sam mi błąd wyskakuję.tidit pisze:Sprawdź czy plik podany w errorze znajduje się w folderze gauges w katalogu FS9.
-----
Kolego linka nie mam,ale mam fotografie przeróżne tych maszyn.shaman pisze:A ja trochę z innej beczki. Maćku, masz może linka do zdjęcia z Twojej tapety?
Mój przyjaciel lata na Migu-29, po prostu mam ich wiele.
Jak coś potrzebujesz to proszę na GG 751571.
Ostatnio zmieniony pt 23 kwie, 2010 14:41 przez Jasiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam na forum!
Ja mam inny problem. W werji b2 9.5 program nie chce mi przypisać osi dżojsicka do lotek i steru wysokości i kierunku, tzn po przypisaniu lotki i stery nie reagują. Natomiast przepustnica tak. Może dopiero trzeba włączyć stery w kokpicie? Drugi problem to ustawienie grzybka, tak aby służył do oglądania się. Jak to zrobić?
Ja mam inny problem. W werji b2 9.5 program nie chce mi przypisać osi dżojsicka do lotek i steru wysokości i kierunku, tzn po przypisaniu lotki i stery nie reagują. Natomiast przepustnica tak. Może dopiero trzeba włączyć stery w kokpicie? Drugi problem to ustawienie grzybka, tak aby służył do oglądania się. Jak to zrobić?
HATa przypisujesz za pomocą buttonów (poniżej osi).
Co do sterów, to możesz to robić na wyłączonym samolocie i wszystko powinno działać dobrze... Tzn. powinieneś widzieć poruszanie się osi w konfiguratorze.
Co do sterów, to możesz to robić na wyłączonym samolocie i wszystko powinno działać dobrze... Tzn. powinieneś widzieć poruszanie się osi w konfiguratorze.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Tak jak pisze Wegi, aby efekt sterowania był widoczny a stery poruszały się widocznie w samym samolocie musisz mieć włączone trzy kanały wspomagaczy (teoretycznie wystarczą dwa) (są to Boosters Switches). Przy poruszaniu sterami zauważysz spadek ciśnienia w hydraulice i będzie to świadectwem sprawności steru.
P.S. Nie zapomnij odłączyć joya Ctrl+K
P.S. Nie zapomnij odłączyć joya Ctrl+K
Witam.
Nigdy nie miałem problemów z tym samolotem,aż do teraz.
Zainstalowałem , przypomniałem sobie jak go obsługiwać i ok. Niedługo później zainstalowałam Yaka-40 zassanego z avsim.ru. Yak działa Tupolev nie działa.Da się samolot wybrać,załadować paliwo tak jak trzeba itd. Niestety przy wciśnięciu przycisku "Fly" wywala grę bez komentarzy bez wyskakujących błędów - zamyka proces. Odinstalowałem Yaka i Tutkę , wyczyściłem wszystko co było związane z tymi maszynami.Ponowna instalacja nie przyniosła rezultatu. Tutka w wersjii 2.02 + update ten ostatni + panel wide.Nie wiem co robię nie tak ale już mi od tego głowa pęka
Może ktoś wie w czym rzecz ?
Nie piszcie,że trzeba reinstal FSa zrobić bo się potnę
Z góry dziękuje jeśli ktokolwiek odpowie.
Nigdy nie miałem problemów z tym samolotem,aż do teraz.
Zainstalowałem , przypomniałem sobie jak go obsługiwać i ok. Niedługo później zainstalowałam Yaka-40 zassanego z avsim.ru. Yak działa Tupolev nie działa.Da się samolot wybrać,załadować paliwo tak jak trzeba itd. Niestety przy wciśnięciu przycisku "Fly" wywala grę bez komentarzy bez wyskakujących błędów - zamyka proces. Odinstalowałem Yaka i Tutkę , wyczyściłem wszystko co było związane z tymi maszynami.Ponowna instalacja nie przyniosła rezultatu. Tutka w wersjii 2.02 + update ten ostatni + panel wide.Nie wiem co robię nie tak ale już mi od tego głowa pęka
Może ktoś wie w czym rzecz ?
Nie piszcie,że trzeba reinstal FSa zrobić bo się potnę
Z góry dziękuje jeśli ktokolwiek odpowie.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Cadet
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 10:27
- Skąd jesteś: Gorzów Wlkp.
Jak włączyć ten samolot już z uruchomionymi silnikami?
Uruchamiam silniki i zapisuje stan jednak po ponownym odczytaniu zapisanego stanu silniki są wyłączone. Jak spowodować by były zawsze włączone?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Niezbyt mnie zrozumiałeś. Nie znam tych samolotów bo ich nie instalowałem. A ponieważ zdobyłem właśnie FS2004 wiec chciałbym się dowiedzieć od jego użytkowników jak sytuacja wygląda na chwilę obecną bo nie widzę potrzeby instalowania ich obu.
A propos lista zmian w patchu 2.0.3: http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=11696
A propos lista zmian w patchu 2.0.3: http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=11696
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Aha, spoko! A czy w obsłudze one znacznie się różnią (kwestia uczenia się ich)? Chodzi głównie o to czy mają inne systemy nawigacyjne, sterowania itp.
PS. W sumie to jeszcze nawet nie zainstalowałem FS2004. A tak przy okazji to czy FSX i FS2004 na jednym kompie nie gryzą się ze sobą (lub jakiś inny soft jak FSUIPC)?
PS. W sumie to jeszcze nawet nie zainstalowałem FS2004. A tak przy okazji to czy FSX i FS2004 na jednym kompie nie gryzą się ze sobą (lub jakiś inny soft jak FSUIPC)?
Czy mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć że wersja 2.03 znacząco mocniej obciąża procka niż poprzednia? Mam takie podejrzenia niesprawdzone.
Sam sobie odpowiem, przez większą realistykę całej awioniki oraz dodanie systemu ssos obciążenie kompa wzrosło 20 - 50%. Na słabym kompie ciężko tym polatać.
Sam sobie odpowiem, przez większą realistykę całej awioniki oraz dodanie systemu ssos obciążenie kompa wzrosło 20 - 50%. Na słabym kompie ciężko tym polatać.
Ostatnio zmieniony czw 06 maja, 2010 15:29 przez wibwk, łącznie zmieniany 2 razy.
FSX i FS9 mogą spokojnie być zainstalowane na jednym kompie czy nawet jednej partycji.
Obie wersje Tutki mają takie same systemy nawigacyjne i autopilota. Wersja M posiada przede wszystkim więcej symulowanych systemów na panelu inżyniera pokładowego, np pneumatykę i klimatyzację. B2 jest zatem trochę łatwiejsza do ogarnięcia na początek.
Obie wersje Tutki mają takie same systemy nawigacyjne i autopilota. Wersja M posiada przede wszystkim więcej symulowanych systemów na panelu inżyniera pokładowego, np pneumatykę i klimatyzację. B2 jest zatem trochę łatwiejsza do ogarnięcia na początek.
Raczej jest ten temat
Co do nadążania to różnie bywa ale jak siadam na jedną noc to postęp rusza znacznie do przodu, ostatnio polecono mi model VC i cały exterior od VITAMIN przerobiłem go na szybko na polski (screeny na forum PT w temacie Screenshoot-Gallery), jeszcze wiele jest rzeczy do zrobienia i poprawienia ale teraz dźwięki są nagrywana, chociaż tempo nie powala, to coś się rusza do przodu pomalutku. Czesi tez mają panel własny w trakcie prac i też chcą UNSa podpiętego do autopilota, może w końcu ktoś to zrobi to i w polskim będzie działało, bo na razie wiem, że sam tego nie obejdę.
Co do nadążania to różnie bywa ale jak siadam na jedną noc to postęp rusza znacznie do przodu, ostatnio polecono mi model VC i cały exterior od VITAMIN przerobiłem go na szybko na polski (screeny na forum PT w temacie Screenshoot-Gallery), jeszcze wiele jest rzeczy do zrobienia i poprawienia ale teraz dźwięki są nagrywana, chociaż tempo nie powala, to coś się rusza do przodu pomalutku. Czesi tez mają panel własny w trakcie prac i też chcą UNSa podpiętego do autopilota, może w końcu ktoś to zrobi to i w polskim będzie działało, bo na razie wiem, że sam tego nie obejdę.
Jakoś mi w nocy umknęłotomcat pisze: Raczej jest ten temat
Jest problem z połączeniem czy tylko autopilot nie czyta profilu pionowego, o co dokładnie chodzi?tomcat pisze:
Czesi tez mają panel własny w trakcie prac i też chcą UNSa podpiętego do autopilota, może w końcu ktoś to zrobi to i w polskim będzie działało, bo na razie wiem, że sam tego nie obejdę.
UNS nie jest podłączony do AP, bo przyrządy PT są napisane w specyficzny własny sposób, podpięty jest tylko KLN-90B. W prawdziwym samolocie załącza się LNAV za pomocą przycisku HBY, gdyż takiego systemu (NWU) nie ma na Polskim samolocie. W prawdziwej maszynie profil pionowy jest (ale nie musi być) wyliczany przez FMC, utrzymanie jego jest zadaniem innych trybów AP nie mających żadnych danych z FMC, lub po prostu lot na ręku. Bierze się to ze specyfiki wykonywania lotów na tym samolocie, takie są systemy i wynika to ze sztuki pilotażu tego samolotu.
Jak działają gaugesy PT mniej więcej wiem, jak wygląda ruska nawigacja w tym zliczeniowa znam nie tylko z FS'a, po prostu zdziwiło mnie że zmiana modelu na ten od Vitamin ma umożliwić podpinanie FMC, ma własne gaugesy? Nie kontaktowałeś się z kimś z PT? Przecież muszą mieć kody wczesnych gaugesów które nie mają wprowadzone pseudo inteligentego AP, pamiętam że we wczesnych B2 AP działało trochę inaczej a nie mam możliwości tego sprawdzić bo całe archiwum z wczesnymi wersjami razem z dyskiem się ......... . Aha, no i w przeciwieństwie do Ciebie nie wnikałem jak przekonstruowano 101, stąd moje pytanie.
Nie, model VITAMIN jest po prostu ładniejszy, ma te same gaugesy co oryginał, FMC w dalszym ciągu nie da się podpiąć do autopilota, jednak może się okazać, że łatwiej dodać MFD w wirtualnym kokpicie, który będzie funkcjonalny a nie tylko na pokaz. Aby to zrobić będę potrzebował pomocy autora na 99% ale to nie jest dużo pracy z jego strony, może coś z tego wyjdzie, jak nie to trudno. Twórcy kodu gaugesów od PT swego czasu szemrali, że zmiana kodu nie jest taka prosta. Jak zrobię to co mam już w zamiarach będę się z nimi kontaktował ale nie chcę wszystkiego na raz robić - dźwięków, tekstur, VC, gaugesów etc. Coś się uda to się uda - w swoim czasie.
"Angielska" załoga, pokładowa i naziemna, Świeże tutaj , to serwer PT
Ostatnio zmieniony ndz 30 maja, 2010 21:58 przez wibwk, łącznie zmieniany 1 raz.
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Witam.
Udało mi się w końcu zainstalować i odpalić ten samolot. Musiałem zrobić format kompa,dopiero to pomogło i teraz działa jak należy.
Pojawił się jednak jeden dość istotny problem. W wersji 2.02 nie było problemów z kołowaniem.W wersji 2.03 jest problem Samolotem steruje się dość topornie,nieco ciężej niż w wcześniejszej wersji, Może to i bardziej realistyczne,nie wiem. Główny problem polega na tym,że wystarczy lekko dodać gazu a samolot zapier.... jak oszalały.Wystarczy ,że lekko ruszę przepustnicę do przodu,a potem od razu wrzucę na jałowy i i tak nabiera prędkości.Muszę non stop po heblach dawać żeby z drogi nie wylecieć. Czy wszyscy tak mają czy znowu muszę robić format Windows
Udało mi się w końcu zainstalować i odpalić ten samolot. Musiałem zrobić format kompa,dopiero to pomogło i teraz działa jak należy.
Pojawił się jednak jeden dość istotny problem. W wersji 2.02 nie było problemów z kołowaniem.W wersji 2.03 jest problem Samolotem steruje się dość topornie,nieco ciężej niż w wcześniejszej wersji, Może to i bardziej realistyczne,nie wiem. Główny problem polega na tym,że wystarczy lekko dodać gazu a samolot zapier.... jak oszalały.Wystarczy ,że lekko ruszę przepustnicę do przodu,a potem od razu wrzucę na jałowy i i tak nabiera prędkości.Muszę non stop po heblach dawać żeby z drogi nie wylecieć. Czy wszyscy tak mają czy znowu muszę robić format Windows
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Nie wiem czemu u Was tak się dzieje, gdy się zatrzymam muszę dodać obrotów aby ruszyć chyba że mam prawie puste zbiorniki po wylądowaniu z wyczekiwaniem czy na zapasowym ale wtedy zawsze można np. 2 wyłączyć. Może macie źle skonfigurowane przepustnice i Wasze jałowe są za wysokie?
Inna sprawa to np. nieprawidłowy fuel flow (pół świata można oblecieć) więc na pewno niedługo zobaczymy kolejną poprawioną wersję.
Inna sprawa to np. nieprawidłowy fuel flow (pół świata można oblecieć) więc na pewno niedługo zobaczymy kolejną poprawioną wersję.