Pytanie o dobry darmowy program do planowania lotów Concorde

Ogólna dyskusja na temat FS2002, FS2004, FSX.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
concorde35
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: pt 27 sie, 2010 08:07
Skąd jesteś: EPGD

Pytanie o dobry darmowy program do planowania lotów Concorde

Post autor: concorde35 »

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś dobry darmowy program do planowania lotów concordem. Latam concordem od jakiegoś czasu i wiem że one latały o wiele wyżej i miały inne trasy lotów.
Szkoła=nudy.
Szkoła=nudy
Szkoła=nudy
Szkoła=ciekawe
Szkoła=ciekawe
co ja piszę? Chyba że szkoła latania=ciekawe! :D To rozumiem!
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2748
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Miały inne NATy. W przestrzeni kontrolowanej i tak powinieneś lecieć po drogach lotniczych. Ich górne granice wynikają z granicy FIRu. Da się wszystko znaleźć na mapach lub jako informacja tekstowa w AIP danego kraju lub w serwisie Eurocontrol.
Jeśli wylecisz ponad FIR, wlatujesz w przestrzeń niekontrolowaną.
A ręczne planowanie w oparciu o dostępne mapy też działa dobrze.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Awatar użytkownika
concorde35
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: pt 27 sie, 2010 08:07
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: concorde35 »

Czyli ogólnie to samo co inne samoloty? Bo FIR zazwyczaj wynosi 100000 stóp, a one latały na 60000 stóp.
Szkoła=nudy.
Szkoła=nudy
Szkoła=nudy
Szkoła=ciekawe
Szkoła=ciekawe
co ja piszę? Chyba że szkoła latania=ciekawe! :D To rozumiem!
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Ciekawe, ja zawsze myślałem, że granica wynosi FL460.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Nie da się uogólnić. Każdy FIR może mieć inną granicę. Dlatego jak Rzemyk napisał, trzeba sprawdzić.
I tak latanie z prędkością max jest dopuszczone bodaj tylko nad pustyniami i morzami.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Zależy co Ciebie interesuje, jakie trasy. Nie pamiętam strony ale były trasy z podanymi waypointami i FL. Poza tym jak latasz na SSTSIM to nagrywając CIVA masz tam dużo tras wbitych. Jeśli latasz BA albo AF to mogę Ci przesłać flightplany oryginalne z LFPG i EGLL do KJFK.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Ano właśnie, wspomniana stronka
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2748
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Należy pamiętać, że trasy bazowały na ówczesnym (a dziś już bardzo starym) AIRACu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Ale jak ktoś ma mapy to może sobie analogiczne trasy wyznaczyć :)


Swoją drogą - tak się zastanawiam - czy Concorde w czasie bardziej egzotycznych podróży latały poza górnymi granicami FIRów?
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Jeśli rozwijały prędkość ponad 1Ma to musiały się wzbić ponad 35000ft.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

wojtek_84 pisze:Ale jak ktoś ma mapy to może sobie analogiczne trasy wyznaczyć :)

Swoją drogą - tak się zastanawiam - czy Concorde w czasie bardziej egzotycznych podróży latały poza górnymi granicami FIRów?
A co rozumiesz poprzez te, bardziej 'egzotyczne' podróże? Bo chyba tylko kilka razy był czarter concordów z BA i bardziej w nich chodziło o 'ale super latamy concordem' niż o przekraczanie prędkości dźwięku.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 09:39 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Otóż Round The World Tour'y odbywały sie jak najbardziej z prędkością 2 Ma, nawet nad USA. :D
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:10 przez Węgorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Otóż Round The World Tour'y odbywały sie jak najbardziej z prędkością 2 Ma, nawet nad USA
Powaga? To czemu w planie lotu stoi: N0750F320F600 (NY - Vancouver)
Jak leciał z Waszyngtonu do Dallas to miał: N0540F270, a w drodze powrotnej: N0540F280.
To gdzie on nad USA latał z prędkością 2 Macha?
A co rozumiesz poprzez te, bardziej 'egzotyczne' podróże?
Afryka, Azja - zastanawiam się jakie tam są górne granice FIRów i jaka była wysokość przelotu Concorde'a.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:11 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Obrazek
Leciał łukiem, źle się wyraziłem - leciał nad Kanadą (nie orientuję się na ile te plany są zgodne z realem).

Jeśli chodzi o lot w Afryce (RTW'99) To przez zatokę Sueską, również 2 Ma na FL420.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:11 przez Węgorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Leciał łukiem, źle się wyraziłem- leciał nad Kanadą (nie orientuję się na ile te plany są zgodne z realem).
Ale i tak nie leciał z podaną przez Ciebie prędkością.
Jeśli chodzi o lot w Afryce (RTW'99) To przez zatokę Sueską, również 2Ma FL420
Ale co Ty nam tu wypisujesz? Jakie 2 Ma nad Zatoką Sueską?
N0568F280 TBA W976 SISIK A791 MENLI A411 CVO A727 C/AXD/M100M200F480F600,
AXD to Alexandria. Dopiero wtedy rozpoczął się Cruise Climb i zwiększanie prędkości z M100 do M200. Także przekroczenie prędkości dźwięku to Alexandria, a lot z naddźwiękową to trasa nad Morzem Śródziemnym.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:12 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 2 razy.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

W planach lotów są wysokości ponad 50000ft, jeśli im wierzyć (leciałem połowę tej trasy- ukończyłem w YSSY) spokojnie możesz rozwinąć prędkość ponad 2Ma. Pytanie czy te plany pokrywają się z realną trasą. Nie przeczę że leciał wolniej :)

Jeśli chodzi o zatokę Sueską (leciał nawet wyżej niż 420):

Obrazek
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Witki mi opadły :(

Proponuję lekcje geografia 101. W przytoczonej przez Ciebie trasie Concorde nie leciał nad Zatoką Sueską.

Podałeś plan lotu dla trasy Nairobi - Aqaba. Na tej trasie leciał z naddźwiękową od Rudol (czyli od granicy Nairobi FIR i Addis Ababa FIR. Z Prędkością 2 Ma przeleciał nad Etiopią i Dżibuti, a potem nad Morzem Czerwonym gdzie przed fixem PASAM (40 mil na południowy wschód od Sharm) zwolnił do M095 i zniżył do F330. Nad zatoką Aqaba (a nie Sueską) leciał spokojnie jak każdy rejsowy samolot.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

http://maps.google.pl/maps?q=Zatoka+Sue ... =8&vpsrc=6
Wg wujka google to jest zatoka sueska. Acc pnt 188nm to FIX2 , Dec pnt at Pasam. Nie wiem w czym jest problem. W ogóle co za problemy. :D
Żebyśmy wiedzieli o czym mowa wklejam tu mapkie:

Obrazek
Zatoka Sueska, Morze Czerwone, może się człowiekowi pomylić, sorry za gafę.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:12 przez Węgorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Wg wujka google to jest zatoka sueska. Acc pnt 188nm to FIX2 , Dec pnt at Pasam. Nie wiem w czym jest problem. W ogóle co za problemy
W rzeczy samej - to jest Zatoka Sueska.

I jak popatrzysz na trasę lotu to omija ona tą zatokę ;) gdyż Concorde leciał przez PASAM, Sharm i dalej wzdłuż Zatoki Aqaba. Nad Zatoką Sueską leciał dopiero w następnym locie - z "normalną" prędkością samolotu pasażerskiego.
W ogóle co za problemy
Zwykła dokładność, ;) czuję się trochę jak w Radiu Erewań ;) - wiesz - sprostowanie 1, nie w Moskwie a w Leningradzie, sprostowanie 2 - nie na Placu Czerwonym tylko na Newskim Prospekcie, sprostowanie 3 - nie samochody tylko rowery i (4) nie rozdają tylko kradną. Ale poza tym wszystko się zgadza - w Moskwie na Placu Czerwonym samochody rozdają. ;)


EDIT:
Dopiero po napisaniu posta zobaczyłem nową wersję z mapką i zwróceniem uwagi na gafę. :P
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:13 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ