Mam pytanie (nie do końca związaną z wypadkiem). Jaką opinią wśród pilotów cieszy się ATR 42 i ATR 72? Może ktoś wie?
[^]
ATR (opinia o samolocie)
Moderator: PZL Belfegor
ATR jest stosunkowo dobrze pomyślanym regionalnym turbośmigłowcem. Na uwagę zasługuje dość ekonomiczne zużycie paliwa, posiadanie funkcji Hotel (odpowiednik APU w odrzutowcach) na postoju i niewielke dystansy dobiegu/rozbiegu. Wersje -500 ponadto ułatwiają automatyką skoku śmigła.
Nie można określić pojęcia "łatwości pilotażu" bo brak punktów odniesienia. Mianowicie inaczej pilotuje się Cessnę (na której pierwszy raz w życiu oderwałem się od pasa), a inaczej B767, którym leciałem jedynie jako pasażer.
Natomiast żaden samolot latający w komunikacji nie może być określony mianem bardziej lub mniej zawodnego. Wszystkie są ostro eksploatowane i wiecznie się psują. Pewne rodzaje uszkodzeń dopuszczają do lotu, pewne nie. Ale to raczej jest problem linii lotniczej, a nie pilota. Jeśli kapitan nie dopouści - lotu nie ma. Ale to rzadkość.
A dziewczyny są faktycznie ładne, bo ze "świeżych" naborów. LOT ma załogi starsze.
O "chłopcach" nie piszę....
Andrzej
Nie można określić pojęcia "łatwości pilotażu" bo brak punktów odniesienia. Mianowicie inaczej pilotuje się Cessnę (na której pierwszy raz w życiu oderwałem się od pasa), a inaczej B767, którym leciałem jedynie jako pasażer.
Natomiast żaden samolot latający w komunikacji nie może być określony mianem bardziej lub mniej zawodnego. Wszystkie są ostro eksploatowane i wiecznie się psują. Pewne rodzaje uszkodzeń dopuszczają do lotu, pewne nie. Ale to raczej jest problem linii lotniczej, a nie pilota. Jeśli kapitan nie dopouści - lotu nie ma. Ale to rzadkość.
A dziewczyny są faktycznie ładne, bo ze "świeżych" naborów. LOT ma załogi starsze.
O "chłopcach" nie piszę....
Andrzej
Ja od strony ziemi dodam, ze jest to jeden z najgorszych samolotow jesli chodzi o obsluge pasazerow i bagazu (dotyczy zwlaszcza ATR72):
1) podczepianie "nozki" pod tyl, zeby nie siadl na du.. - porazka!!!!
2) waskie schodki i korytarz - nie wiem od czego to zalezy (pewnie od ludzi
) ale do ATR ludzie wchodza srednio 2 razy dluzej niz do ERJ145 gdzie rozmiary sa podobne
3) problemy z ładowaniem, zeby nie klapnal sobie na ogon
4) nie mozna ladowac tylnego bagaznika podczas gdy wchodza ludzie
Glowne zarzuty
a mniejszych jest jeszcze wiecej
1) podczepianie "nozki" pod tyl, zeby nie siadl na du.. - porazka!!!!
2) waskie schodki i korytarz - nie wiem od czego to zalezy (pewnie od ludzi
3) problemy z ładowaniem, zeby nie klapnal sobie na ogon
4) nie mozna ladowac tylnego bagaznika podczas gdy wchodza ludzie
Glowne zarzuty

