Ulitmate Terrain Europe (FS9, FSX)
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Ulitmate Terrain Europe (FS9, FSX)
Właśnie czytając o w/w dodatku, zresztą bardzo zachwalanego, szczególnie po dodaniu pachta obejmującego obszar Polski, też przymierzam się do tej inwestycji.
Mam tylko kilka pytan do osób, które już UT posiadają:
1) Jak dodatek zachowuje się przy korzystaniu z Groun Environment (czy należy odistalować) ???
2) Co z dokładniej trzeba zrobić, gdy korzystam z dróg i rzek dla Polski (słyszałe, że są z tym problemy)
A poza tym to mógłby ktoś wrzucić jakieś screeny (najchętniej podejście na 33 EPWA)
pzdr
tomek
Mam tylko kilka pytan do osób, które już UT posiadają:
1) Jak dodatek zachowuje się przy korzystaniu z Groun Environment (czy należy odistalować) ???
2) Co z dokładniej trzeba zrobić, gdy korzystam z dróg i rzek dla Polski (słyszałe, że są z tym problemy)
A poza tym to mógłby ktoś wrzucić jakieś screeny (najchętniej podejście na 33 EPWA)
pzdr
tomek
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Cerata, łącznie zmieniany 1 raz.
fs9: Gigabyte K8NS Ultra939; AMD64 3800+; GF6800GS256/256 (AGP) ;RAM-DualDDR400-2GB (2x512+2X512); nr GG 4431973
1. Instalujesz UT, jesli miales wczesniej zainstalowane GE, to po prostu odpalasz setup z GE, zaznaczasz, ze masz UT i instalujesz od nowa teksturki
2. nie wiem
2. nie wiem
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
znalazłem coś takiego :
http://66.135.39.111/ultterrain/UTEurop ... verage.pdf
jak widać, UTE obejmuje tylko połowę naszego kraju.
Screeny są tu: http://www.flight1.com/products.asp?product=uteurope
http://66.135.39.111/ultterrain/UTEurop ... verage.pdf
jak widać, UTE obejmuje tylko połowę naszego kraju.
Screeny są tu: http://www.flight1.com/products.asp?product=uteurope
Te screeny znam oczywiście, ale mi chodzi w końcu o te z naszego podwórka (podejścia na EPKK, EPKT, EPPO, EPLL, EPWA(33
, itp)
A mam jeszcze pytanie: jak zachowują się wtedy dodatkowe scnerie (np Wenecja od LAGO i tysiące innych) zostaje bez zmian???
-------------------------------
No i się chyba wyleczyłem. Po obejrzeniu widoków znad W-wy ( z sorki innego forum:http://forum.vatsim.pl/vi...=20103&start=20 )
już mi przeszło. (w dzień jak pajęczyny, w nocy jakoś też nienaturalnie do maksimum= bombki chinkowe nad epwa widziane z 40 km)
W/g mnie (rzeki+drogi PL) + (GE) + ((dla nocki) Ulimate Night Environment Prof.)
- czyli układ, który stosuję jest DLA MNIE piękniejszy i tyle
i zero straty frapesów
Czekam na inne screeny które mnie powalą (słyszłem o liniach brzegowych itp)
acha i czekam na podejście 33 epwa nadal
psok 3:45 screeny z w/w strony zniknęły (mam nadzieję, że to nie były te reprezentujące dodatek)
A mam jeszcze pytanie: jak zachowują się wtedy dodatkowe scnerie (np Wenecja od LAGO i tysiące innych) zostaje bez zmian???
-------------------------------
No i się chyba wyleczyłem. Po obejrzeniu widoków znad W-wy ( z sorki innego forum:http://forum.vatsim.pl/vi...=20103&start=20 )
już mi przeszło. (w dzień jak pajęczyny, w nocy jakoś też nienaturalnie do maksimum= bombki chinkowe nad epwa widziane z 40 km)
W/g mnie (rzeki+drogi PL) + (GE) + ((dla nocki) Ulimate Night Environment Prof.)
- czyli układ, który stosuję jest DLA MNIE piękniejszy i tyle
i zero straty frapesów
Czekam na inne screeny które mnie powalą (słyszłem o liniach brzegowych itp)
acha i czekam na podejście 33 epwa nadal
psok 3:45 screeny z w/w strony zniknęły (mam nadzieję, że to nie były te reprezentujące dodatek)
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Cerata, łącznie zmieniany 2 razy.
fs9: Gigabyte K8NS Ultra939; AMD64 3800+; GF6800GS256/256 (AGP) ;RAM-DualDDR400-2GB (2x512+2X512); nr GG 4431973
Inne dodatki zachowują sie róznie. Jesli masz scenerie photo, z własnymi meshami i landclass, to musi ona w Scenery Library być wyzej, niz UT. To co wyzej sie po prostu pierwsze wyświetla (ma priorytet nad tym co nizej). Ja dałem w zasadzie wszystkie scenerie nad UT. Screeny popołudniem postaram sie dac.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Kilka fotek z podejscia na rwy 33 EPWA i potem z go arround:
screen7
W setup UT wybrany ruch na drogach na LOW.
screen7
W setup UT wybrany ruch na drogach na LOW.
Ostatnio zmieniony śr 31 maja, 2006 13:53 przez konraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
UTE ma wiele opcji ustawień, to jak intensywne będą światla, co będziemy mieli pod nogami zależy tylko od nas. Każdy może dostosować wszystko do własnych potrzeb.
Zamieścilłem screeny na sąsiednim forum, ale po namyśle postanowilem je usunąć, właśnie z wyżej wymienionych powodów. Screeny zrobiłem u kolegi, ktory tez lata i dopiero co nabyl UTE, a przypadkowe ustawienia, które wybrał mogły nie podobać się innym. Dla mnie jednak to jak nowa wersja FSa, to czego brakuje mi w deflaucie to brak realistcznie oddanych świateł miast i ukladu dróg. Wiele razy ladowałem na EPWA w realu i marzyło mi sie by zobaczyć coś podobnego w symulacji. To co widze mnie satysfakcjomuje, tym bardziej, ze UTE to nie tylko Warszawa, ale kazda nawet najmniejsza miejscowosc i droga w calej Europie.
Jak będzie wygladal moj FS po instalacji, tego jeszcze nie wiem, ale jak na razie lecialem dzieki uprzejmosci znajomego nad Polska ze szczeka wywieszona do podlogi i sam sie nie moglem nadziwic.
A tak to wyglądało:

P.S. Jednocześnie chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami tego forum jako że jestem tu nowy
Zamieścilłem screeny na sąsiednim forum, ale po namyśle postanowilem je usunąć, właśnie z wyżej wymienionych powodów. Screeny zrobiłem u kolegi, ktory tez lata i dopiero co nabyl UTE, a przypadkowe ustawienia, które wybrał mogły nie podobać się innym. Dla mnie jednak to jak nowa wersja FSa, to czego brakuje mi w deflaucie to brak realistcznie oddanych świateł miast i ukladu dróg. Wiele razy ladowałem na EPWA w realu i marzyło mi sie by zobaczyć coś podobnego w symulacji. To co widze mnie satysfakcjomuje, tym bardziej, ze UTE to nie tylko Warszawa, ale kazda nawet najmniejsza miejscowosc i droga w calej Europie.
Jak będzie wygladal moj FS po instalacji, tego jeszcze nie wiem, ale jak na razie lecialem dzieki uprzejmosci znajomego nad Polska ze szczeka wywieszona do podlogi i sam sie nie moglem nadziwic.
A tak to wyglądało:

Światła nie są "namalowane" jak tekstury w Fsie, to świecące punkty 3D umieszczone powyżej gruntu , tak jak np. światla latarni, widać je także stojąc na płycie lotniska.PZL Belfegor pisze:Max rozdzielczość textur ziemi w FS9 to 4.8m/pixel...
P.S. Jednocześnie chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami tego forum jako że jestem tu nowy
Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą....
Dodam jeszcze, ze mam zanstalowany dodatek Ground Environmet. Byc moze on tez nieco zmienia widok Ultimate Terrain.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Tak to wygląda z wyższego pulapu
ciut wyzej
Swiatła samochodów są statyczne. To tylko punkty na bitmapie.
A tak po posprzątaniu po pewnym dodatku, dodającym nocne tekstury:
UT+GE
UT+GE
Jak widac, calkiem inny efekt. Ktory ładniejszy i bardziej naturalny, sam nie wiem.
Tak wiec screeny z wczesniejszego mojego postu uznajcie za nieadekwatne do tego, co oferuje UT, gdyż nałozyły się tam łącznie 3 dodatki. Ten usuniety to:
http://secure.simmarket.com/product_inf ... ts_id=1448
ciut wyzej
Swiatła samochodów są statyczne. To tylko punkty na bitmapie.
A tak po posprzątaniu po pewnym dodatku, dodającym nocne tekstury:
UT+GE
UT+GE
Jak widac, calkiem inny efekt. Ktory ładniejszy i bardziej naturalny, sam nie wiem.
Tak wiec screeny z wczesniejszego mojego postu uznajcie za nieadekwatne do tego, co oferuje UT, gdyż nałozyły się tam łącznie 3 dodatki. Ten usuniety to:
http://secure.simmarket.com/product_inf ... ts_id=1448
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ja mam póki co tak:
z wysoka
niżej przed 33 (widać m.in. Auchana)
tak mam w okolicy NOVEMBERa (most siekierkowski sobie stoi)
po prawej stronie->największe targowisko Europy
A teraz okolice EPBC:
Dolatując do ZULU
i już blisko EPBC
Na koniec Raszyn
i 11 EPWA
..... i dlatego się waham, a Bartek kusi ....
PS (sorki za tyle screenów beznadziejnej jakości (niektóre chyba zbyt duże) i z zerową treścią merytoryczną, ale to moje PIERWSZE obrazki w życiu więc jeszcze raz sorki) ).
Echh UT cio tu zrobić
z wysoka
niżej przed 33 (widać m.in. Auchana)
tak mam w okolicy NOVEMBERa (most siekierkowski sobie stoi)
po prawej stronie->największe targowisko Europy
A teraz okolice EPBC:
Dolatując do ZULU
i już blisko EPBC
Na koniec Raszyn
i 11 EPWA
..... i dlatego się waham, a Bartek kusi ....
PS (sorki za tyle screenów beznadziejnej jakości (niektóre chyba zbyt duże) i z zerową treścią merytoryczną, ale to moje PIERWSZE obrazki w życiu więc jeszcze raz sorki) ).
Echh UT cio tu zrobić
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Cerata, łącznie zmieniany 2 razy.
fs9: Gigabyte K8NS Ultra939; AMD64 3800+; GF6800GS256/256 (AGP) ;RAM-DualDDR400-2GB (2x512+2X512); nr GG 4431973
Tomek - jesli tym softem od Lago mozesz sobie tak uatrakcyjnić większosc lotnisk, na ktore latasz, to wedlug mnie taki UT jest Ci niepotrzebny.
Mi sie UT podoba w zasadzie z dwóch powodów:
1. pokrywa całą europę (poza obszarami za naszą wschodnią granicą), wiec to co pokazałem dla EPWA, masz dla kazdego miasta,
2. dodaje nie tylko mesh+landclass ale wlasnie te wszystkie drogi, nocne oswietlenie miast i dróg, szlaki kolejowe, itp.
W zasadzie wiec jednym dodatkiem mozna sobie bardzo uatrakcyjnic FS'a, a jesli jeszcze do tego dodac Ground Environment (ktory ładnie współdziała z UT, bo ma przeciez w setup odpowiednie opcje związane z UT), to w zasadzie nic wiecej nie trzeba.
Mi sie UT podoba w zasadzie z dwóch powodów:
1. pokrywa całą europę (poza obszarami za naszą wschodnią granicą), wiec to co pokazałem dla EPWA, masz dla kazdego miasta,
2. dodaje nie tylko mesh+landclass ale wlasnie te wszystkie drogi, nocne oswietlenie miast i dróg, szlaki kolejowe, itp.
W zasadzie wiec jednym dodatkiem mozna sobie bardzo uatrakcyjnic FS'a, a jesli jeszcze do tego dodac Ground Environment (ktory ładnie współdziała z UT, bo ma przeciez w setup odpowiednie opcje związane z UT), to w zasadzie nic wiecej nie trzeba.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
UTE a mesh
Bartek napisał :
Niestety, mesha nia dodaje. Przestestowałem współdziałanie mesha od FSGenesis z UTE i ocena jest bardzo pozytywna.2. dodaje nie tylko mesh+landclass ale wlasnie te wszystkie drogi, nocne oswietlenie miast i dróg, szlaki kolejowe, itp.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
- thegenerat
- Cadet

- Posty: 6
- Rejestracja: ndz 30 kwie, 2006 12:34
- Skąd jesteś: Near EP0E
Tu masz linka do mojego posta na Forum vatsim i porownanie terenu FS z mapa. Moje miasto Tomaszow Mazowiecki widac wspaniale (drogi, rzeka Pilica, zalew sulejowski) http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.ph ... 3&start=40
Widac jezioro zywieckie, widac odre, widac pomniejsze miejscowosci drogi tory itd.
Wszystko oczywiscie po zainstalowaniu patchy z tej stronki http://www.scenerysolutions.com/Downloads.html
Widac jezioro zywieckie, widac odre, widac pomniejsze miejscowosci drogi tory itd.
Wszystko oczywiscie po zainstalowaniu patchy z tej stronki http://www.scenerysolutions.com/Downloads.html
programik całkiem niezły, ale potrzebowałem czasu, aby go skonfigurować z GE,
być może zależy to od konfiguracji komputera,
jednak najpierw załadować UT, potem GE, i textury dodawać z setup UT,
przy odwrotnej kolejności wychodziły mi podwójne główne drogi,
różnica pomiędzy poland west i east / unof. / - duża, na niekorzyść east,
setup dla east tez uboższy,
moim zdaniem lepiej też konfigurować UT z przewagą autogenu, bo textury choć dobre, to przecież płaskie,
no i drogi - bezwzględnie ściemniać / w dzień /,
fs global + UT + GE + FE daje super efekt, z fl>170 jak real
być może zależy to od konfiguracji komputera,
jednak najpierw załadować UT, potem GE, i textury dodawać z setup UT,
przy odwrotnej kolejności wychodziły mi podwójne główne drogi,
różnica pomiędzy poland west i east / unof. / - duża, na niekorzyść east,
setup dla east tez uboższy,
moim zdaniem lepiej też konfigurować UT z przewagą autogenu, bo textury choć dobre, to przecież płaskie,
no i drogi - bezwzględnie ściemniać / w dzień /,
fs global + UT + GE + FE daje super efekt, z fl>170 jak real
-
milus
Witam !!!.jest to mój pierwszy post na forum dlatego proszę o wyrozumiałośc.Mój problem polega na tym, iż po instalacji UTE+ wszystkich patche nie widzę róznicy scenerii po instalacji tego dodatku.Wydaje mi się że lecąc w okolicach EPWA ten dodatek nie funkcjonuje choć patche zawierajacy Polskę jest zainstalowany.Wszysko zachowuje się defultowo.Może ktoś z posiadaczy tego dodatku miał taki sam problem?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Przeczytałes manual? Uruchomiłes po instalacji Setup? Są dwa, jeden dla samego UT, drugi dla obszaru East Europe. Wszystko jest w dokumentacji bardzo dobrze wyjasnione.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Czy po instalacji UT Europe jak i UTEuropeEE znikaja defaultowe drogi/tory ? Pytam poniewaz wlacze i wlacze i niestety np. w poblizu EPKT ma podwojna droge na warszawe ;-) FS jest czysty bez zadnych sceneri tylko UT+FSGenesis poniewaz chcialem sobie ladnie ustawic wygladac drog, rzek jezior itp a pozniej dodawac scenerie.
To zależy - W UTE masz setup w którym masz możliwość usunięcia obiektów z FS'a, które wchodzą w konflikt z tymi z UTE. Nie pamiętam dokładnie jak ta opcja się nazywa, ale w intrukcji jest to ładnie opisane.pavlov pisze:Czy po instalacji UT Europe jak i UTEuropeEE znikaja defaultowe drogi/tory ? Pytam poniewaz wlacze i wlacze i niestety np. w poblizu EPKT ma podwojna droge na warszawe ;-) FS jest czysty bez zadnych sceneri tylko UT+FSGenesis poniewaz chcialem sobie ladnie ustawic wygladac drog, rzek jezior itp a pozniej dodawac scenerie.
Pozdrawiam
Jacek "bundy" Kasperczyk
---------------------------------
Jacek "bundy" Kasperczyk
---------------------------------
-
Nightly
A ja mam problem z teksturami nocnymi. Wyglądają koszmarnie takie rozmazane. Mam ground environment pro i night environment i mimo to wygladaja koszmarnie. Moze ktos coś na to poradzić ?? Tekstury dzienne wyglądają tak jak po zainstalowaniu ground enviornment pro żadnej różnicy nie widze
Jedynie te drogi to jest jedyny plus tego dodatku:) Czy da się wywalić jakoś budynki 3d bo wszystko fajnie wyglada ale jak widać to wszystko z góry to widać troche że obok budynku 3d jest tekstura z płaskim budynkiem ; /
Czy jest możliwość dodania takich tekstur że gdy kołujemy samolotem i obok sąjakieś budynki i pod nimi jest tekstura i ona wyglada koszmarnie i czy jest możliwość żeby tą teksture jakoś poprwić. Bez obrazy ale wygląda to tak jakby ktoś tam puścił pawia
Czy jest możliwość dodania takich tekstur że gdy kołujemy samolotem i obok sąjakieś budynki i pod nimi jest tekstura i ona wyglada koszmarnie i czy jest możliwość żeby tą teksture jakoś poprwić. Bez obrazy ale wygląda to tak jakby ktoś tam puścił pawia
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Większość nabywców przed zakupem sprawdza, co kupuje.Tekstury dzienne wyglądają tak jak po zainstalowaniu ground enviornment pro żadnej różnicy nie widze
Wyłączasz w setupie UT co jest opisane w instrukcji bądź wyłączasz autogen.Czy da się wywalić jakoś budynki 3d bo wszystko fajnie wyglada ale jak widać to wszystko z góry to widać troche że obok budynku 3d jest tekstura z płaskim budynkiem
Uprzejmie proszę o przetłumaczenie na język polski.Czy jest możliwość dodania takich tekstur że gdy kołujemy samolotem i obok sąjakieś budynki i pod nimi jest tekstura i ona wyglada koszmarnie i czy jest możliwość żeby tą teksture jakoś poprwić.
Kamil, znam ten ból. Też mam UT (z UTEE) i GEP. Rozmycie, o którym piszesz to totalna awaria, z którą nie moge sobie już od dawna poradzić, pomimo wielu prób. Spróbuj dokonać zmian we wpisach w FS9.cfg związanych z TERRAIN: chodzi o Default Terrain Radius i Extended Terrain Radius (jeśli się mylę co do nazw, to proszę kolegów o korektę). Ja już wiele opcji testowałem w tym zakresie i niestety - bez rezultatu.Maryx pisze:Zainstalowałem UT i zaczęły mi się rozmywać tekstury. Wpisy w fs9.cfg są zmienione tak, że bez UT chodziło jak brzytwa. Rozmywają się najczęściej podczas lotu na dużych wysokościach, ogólnie nie za dobrze to wygląda... (te rozmycie oczywiście, UT samo w sobie jest genialne).
Efekt jest taki, że w okręgu wokół samolotu jest pięknie, ale za granicą tego okręgu tekstury są cały czas rozmyte.
Może ktoś ma jeszcze jakieś rady.
Pzdr
Mikołaj
-
PZL Belfegor
- Moderator

- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa





