Strona 1 z 2

Dodanie malowania do samolotu

: śr 14 kwie, 2004 09:49
autor: Red4d
Witam,
Mam problem z malowaniem Lot dla B737-400.Chce je dodac ale nie bardzo mi to idzie.Szukalem w google opisy jak to zrobic,nie wiem jakos nie znalazlem, w dziale szkola czytalem ale tam jest chyba opis do fs 2002 .Ostatnio zainstalowalem RealAirC172 , ale tam mialem jak na talerzu wszystko w read me.
Jak otworze folder b737-400 to mam tam folder texture a potem jeszcze texture 1..do 4.Czy wystarczy ze moja nowa texture Lot wstawie np.za texture 4 ?Czy moze cos wiecej trzeba zrobic ?Z gory dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam

: śr 14 kwie, 2004 11:08
autor: kevin
Mozna i tak ale wtedy na liscie bedziesz mial to malowanie pod nazwa linii ktorej malowanie nadpisales. Jesli chcesz dodac zupelnie nowe to wklej nowy folder texture i po kropeczce daj albo kolejna cyferke albo nazwe jakas. Np. texture.LOT. Wejdz do pliku aircraft.cfg i znajdz ktoras sekcje flighsim=x (x to nazwa lub literka jakiejs textury) i po niej wpisz taka sama (najlepiej skopiuj juz jakas istniejaca) i pozmienial linijki:


[fltsim.x] -> x- kolejna wolna cyferka
title=wpisz sobie tytul jaki sie pojawi po wyborze samolotu w create a flight
texture=ta nazwe lub cyfre po kropce od nowej textury
atc_airline=nazwe linii
ui_variation=nazwa malowania linii (np. LOT Polish Airlines)

ui_variation to ta wartosc na liscie ktora pojawia sie jako ostatnia kategoria wyboru czyli np. Boeing-> 737 -> LOT (tu variation to jest "LOT")

: śr 14 kwie, 2004 13:03
autor: Red4d
No wlasnie.Chyba tu mam problem tzn: "Wejdz do pliku aircraft.cfg ".Rozumiem ze mam otworzyc plik aircraft.cfg w folderze b737_400.Kiedy chce go otworzyc i zrobic zmiany o ktorych napisales pojawia sie komunikat ze "system windows nie moze otworzyc tego pliku.Musi wiedziec gdzie zostal utworzony itd."No i wlasnie tu utknalem.Czy moze chodzi Ci o plik aircraft.cfg znajdujacy sie gdzie indziej?No nie wiem co robie zle.

: śr 14 kwie, 2004 13:19
autor: konraf
Do otwierania plików *.cfg windows nie ma podpisanych zadnych programów domyslnych.
Normalnie powinien Cie zapytac, jakim programem ma otworzyc taki plik.
Jak nie wiesz jak sie za sprawe zabrac, otwórz sobie najpierw notatnik i nim otwórz sobie ten wybrany aicraft.cfg.

Pozdrawiam

: śr 14 kwie, 2004 14:47
autor: kevin
.cfg tak jak pisal Bartek otwiera sie bez problemu jakims edytorem tekstu (najlepiej prostym bez formatowania typu word pad albo wlasnie notatnik). Ja mam juz przypisane otwieranie tych plikow zawsze przez notatnik wiec Twoj komp tez Cie powinien o to pytac.

: śr 14 kwie, 2004 14:52
autor: misio1958
A najlepiej kliknij prawym klawiszem maszy na aircraft.cfg i wybierz opcje "otworz za pomoca" i wybierz tak jak Ci juz podpowiedzial Konraf "Notatnik". Na dole zaznacz ptaszkiem " zawsze uzywaj tego programu", czy jakos pododbnie.

: śr 14 kwie, 2004 15:03
autor: Red4d
hm...Pojawil sie samolot w nowych barwach :D ...i jest caly bialy :shock:

Czy cos pokrecilem czy moze to malowanie jest jakies trefne.
Jak otworze folder tego malowania to w srodku jest tylko:

b737_400_d i b737_400T

Moze czegos brakuje no lub ja cos pokrecilem.W raed_me bylo cos takiego.

Repaints for the Default FS2004 Boeing 737-400. Painted in the LOT livery by Cees Melieste.

This zipfile only contens the texture files.
Texture contens alpha channel for reflection.

: śr 14 kwie, 2004 15:11
autor: misio1958
Prawdopodobnie nie podales dokladnie nazywy textury!

powinno to wygladac tak:

[fltsim.xxx] (xxx = kolejny numer na liscie )
title=Boeing 737-400 LOT
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=

texture=LOT ; tu musi znalezc sie nazwa Twojej tekstury!

kb_checklists=Boeing737-400_check
kb_reference=Boeing737-400_ref
atc_id=N737W
atc_airline=LOT
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type="737-400"
ui_variation="PLL LOT"
description="............"

: śr 14 kwie, 2004 15:36
autor: Red4d
Byles szybszy z podpowiedzia.Wlasnie chcialem zrobic up date.Oczywiscie pokrecilem.Dokladnie tak jak napisales nie podalem dokladnie nazwy textury.
A teraz wyglada tak:

[fltsim.5]
title=Boeing 737-400 Paint 5
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=
texture=5
kb_checklists=Boeing737-400_check
kb_reference=Boeing737-400_ref
atc_id=N737T
atc_airline=LOT
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type="737-400"
ui_variation="LOT Polish Airline"

I jest w porzadku :D

Wielkie,wielkie dzieki dla wszystkich zaangazowanych w zakonczona sukcesem pomoc.

Pozdrawiam

: śr 14 kwie, 2004 17:50
autor: adams
Najlepiej, jeśli zamiast
texture=5
dasz
texture=lot
i oczywiście katalog z texturami
texture.lot
Wtedy będziesz wiedział co dany katalog zawiera. Jest to szczególnie pożyteczne gdy ma się po kilkanaście textur danego samolotu.

: śr 14 kwie, 2004 19:17
autor: kevin
Tak ale w linijce flightsim musi byc juz cyferka!! Czy kolejna to niekoniecznie wazne zeby byla nie taka jaka juz jest. :)

: czw 15 kwie, 2004 09:52
autor: Red4d
Wlasnie w flightsim wpisalem LOT i to chyba sprawilo ze samolot byl raczej z White Eagle Aviaton :)

Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

Kurcze same ze mna problemy.Myslalem ze juz wszystko spoko a tu tym razem wirtualny kokpit jest w bieli.Tzn sa instrumenty pokladowe tylko wszystko wokol nich biale :?
Sprawdzalem inne 737 w innych barwach i jest ok. tylko z tym malowaniem Lot-u.
Czy moglem cos usunac jakis wpis czy z tym malowaniem tak juz musi zostac :?:
Pomocy prosze :roll:

: czw 15 kwie, 2004 18:54
autor: adams
kevin pisze:Tak ale w linijce flightsim musi byc juz cyferka!! Czy kolejna to niekoniecznie wazne zeby byla nie taka jaka juz jest. :)
Cyferka musi byc kolejna, inaczej nie bedzie widoczny (w spisie) i pewnie jako AI.

: czw 15 kwie, 2004 21:27
autor: Red4d
Cyferka jest kolejna.Calosc wyglada tak jak wkleilem w poprzednim poscie wyzej a mimo to virtual jest bialo-szary :(

: pt 16 kwie, 2004 19:52
autor: Paulo
W folderze z teksturą powinny znajdować się następujące pliki:
737_panel_decals
B737_400_C
b737_400_d
b737_400_L
b737_400_t
Jeśli brakuje ci któregoś z tych plików to skopiuj go z innej tekstury tego samolotu (oczywiście oprócz b737_400_t bo to jest malowanie zewnętrzne)
Kokpitu dotyczą pliki
B737_400_C
b737_400_d

: sob 17 kwie, 2004 20:28
autor: Red4d
Cos mi sie od poczatku zdawalo ze malo tych plikow.Dzieki

Pozdrawiam

: śr 05 sty, 2005 18:18
autor: Bober
Witam w temacie(prawie po roku kontynuacja ;) !
Pierwsze pytanie do Huberta: skąd masz tą lotowską texture 737-400?Ja znalazłem jakąś byle jaką(nie pamiętam gdzie),a ładną zciągnąłem z http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... DLID=28767, tylko mam z nią problem.
I tu drugie pytanie open: nie otwierają się drzwi.W configu jest odpowiednia linijka
[exits]
number_of_exits=2
exit_rate.0=0.4 ;Percent per second
exit_rate.1=0.4 ;Percent per second

podobnie jak w defaultowym,a drzwi nie "robią".Co decyduje o dzialaniu drzwi?
pozdr
bober

[ Dodano: Sro 05 Sty, 2005 18:35 ]
Jeszcze raz ja;)
W tym pierwszym pytaniu chodzi mi o samo dobre malowanie lotowskie do defaultowego 737-400,bo ten ładny SP-LLE musi być osobno(albo ja nie potrafię go podłączyć,pewno tak jest;) ale inne podłaczałem.
Aha,jak ustawić w nim,żeby światła można było włączyć przed rozruchem silnika?
Cała elektryka włącza mi sie dopiero po ctrl E.
pzdr
bober

: śr 05 sty, 2005 23:52
autor: Red4d
jesli chodzi o teksture Lot to linka juz nie pamietam. ew. na maila moge Ci zapodac

pozdr.

: czw 06 sty, 2005 07:40
autor: konraf
Polecam viewtopic.php?t=1952
Podawane były linki do polskich malowan (sa tam 2 malowania 737-400).

Co do drzwi. Nie otwierają sie one w kazdym modelu. W płatnych to standard, w darmowych nie zawsze.

To malowanie, ktore sciagnałes, to malowanie do samolotów AI a nie do normalnego samolotu, ktrorym chcesz latac.

Jak dodać malowanie samolotu

: pn 21 cze, 2010 20:09
autor: misiek199414
Witam, mam problem z instalacją tekstur. Wklejam folder z teksturami do głównego folderu z samolotem i konfiguruję plik cfg. Niestety w grze samolot jest cały szary(nie ma tekstur).
Załóżmy, że mam takie pliki z teksturami: texture.LKA, texture.LKB i taki wpis do cfg:
[fltsim.0]
title=B737-600
sim=B737-600
model=
panel=
sound=
texture=
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - 2D Cockpit Only
ui_variation=PMDG
description=Boeing 737-600 with CFM56-7B22 engines v 1.2\nPrecision Manuals Development Group\nwww.precisionmanuals.com \nFor use with BOEING 737: The Next Generation by PMDG \nFor Technical Support please visit www.precisionmanuals.com or email support@precisionmanuals.com \nPMDG Developer and Customer Forum available at our website. \nSounds Developed in conjunction with SkySong Soundworks \nFSUIPC Commercially Licensed from Pete Downson \nAll Artwork encoded using Digimark Technology \nFor Registration or License Questions please contact registration@precisionmanuals.com \nThank you for supporting PMDG!\n
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF

[fltsim.1]
title=B737-600 - Virtual Cockpit
sim=B737-600
model=VC
panel=VC
sound=
texture=1
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - Virtual Cockpit
ui_variation=PMDG
description=Boeing 737-600 with CFM56-7B22 engines v 1.2\nPrecision Manuals Development Group\nwww.precisionmanuals.com \nFor use with BOEING 737: The Next Generation by PMDG \nFor Technical Support please visit www.precisionmanuals.com or email support@precisionmanuals.com \nPMDG Developer and Customer Forum available at our website. \nSounds Developed in conjunction with SkySong Soundworks \nFSUIPC Commercially Licensed from Pete Downson \nAll Artwork encoded using Digimark Technology \nFor Registration or License Questions please contact registration@precisionmanuals.com \nThank you for supporting PMDG!\n
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF

[fltsim.2]
title=B737-600 - Virtual Cockpit/Cabin
sim=B737-600
model=VCCAB
panel=VC
sound=
texture=LKA
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - Virtual Cockpit & Cabin
ui_variation=PMDG
description=Boeing 737-600 / CFM56-7B22 engines v 1.2\nPrecision Manuals Development Group\nwww.precisionmanuals.com \nFor use with BOEING 737: The Next Generation by PMDG \nFor Technical Support please visit www.precisionmanuals.com or email support@precisionmanuals.com \nPMDG Developer and Customer Forum available at our website. \nSounds Developed in conjunction with SkySong Soundworks \nFSUIPC Commercially Licensed from Pete Downson \nAll Artwork encoded using Digimark Technology \nFor Registration or License Questions please contact registration@precisionmanuals.com \nThank you for supporting PMDG!\n
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF

[fltsim.3]
title=B737-600 - Virtual Cockpit/CabinLOT
sim=B737-600
model=VCCAB
panel=VC
sound=
texture=LKB
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - Virtual Cockpit & Cabin
ui_variation=PMDG
description=Boeing 737-600 / CFM56-7B22 engines v 1.2\nPrecision Manuals Development Group\nwww.precisionmanuals.com \nFor use with BOEING 737: The Next Generation by PMDG \nFor Technical Support please visit www.precisionmanuals.com or email support@precisionmanuals.com \nPMDG Developer and Customer Forum available at our website. \nSounds Developed in conjunction with SkySong Soundworks \nFSUIPC Commercially Licensed from Pete Downson \nAll Artwork encoded using Digimark Technology \nFor Registration or License Questions please contact registration@precisionmanuals.com \nThank you for supporting PMDG!\n
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF

W czym jest problem( oprócz poziomu mojej wiedzy)?

Re: Jak dodać malowanie samolotu

: pn 21 cze, 2010 22:53
autor: RzEmYk
Gotowiec dla PMDG dla przyszłych pokoleń. W innych samolotach może być nieco inaczej (inna liczba sekcji).

Jeśli katalog z teksturami malowania nazywa się texture.LKA, to:
[fltsim.x]
title=B737-600 LKA
sim=B737-600
model=
panel=
sound=
texture=LKA
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - 2D Cockpit Only
ui_variation=LOT SP-LKA
description=Boeing 737-600 with CFM56-7B22 engines v 1.2\n...
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF

[fltsim.x+1]
title=B737-600 LKA - Virtual Cockpit
sim=B737-600
model=VC
panel=VC
sound=
texture=LKA
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - Virtual Cockpit
ui_variation=LOT SP-LKA
description=Boeing 737-600 with CFM56-7B22 engines v 1.2\n...
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF

[fltsim.x+2]
title=B737-600 LKA - Virtual Cockpit/Cabin
sim=B737-600
model=VCCAB
panel=VC
sound=
texture=LKA
checklists=PMDG737NG_CHECK
atc_id_color=0xffffffff
atc_id=N736PM
atc_airline=
atc_flight_number=737
ui_manufacturer=Boeing-PMDG
ui_type=737-600 - Virtual Cockpit & Cabin
ui_variation=LOT LKA
description=Boeing 737-600 with CFM56-7B22 engines v 1.2\n...
visual_damage=1
atc_heavy=0
kb_reference=PMDG737NG_REF
gdzie x - kolejny numer

Nie chce mi się tłumaczyć, który wpis za co odpowiada, google + rozum powinno pomóc.

: wt 22 cze, 2010 15:58
autor: misiek199414
Dzięki bardzo. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś z was wie skąd można ściągnąć malowania LOT-u do IŁ62(gdzieś takie malowanie widziałem, ale link już nie działał).

: wt 17 sie, 2010 11:04
autor: miechel
Witam. Mam problem z teksturami. Otóż ściągnąłem textury cessny def. SP-COM i SP-KLO. Najpierw wpisałem do cfg COMa i numerek dałem ostatni. I o dziwo nie działało. Gdy przeniosłem wpis na początek z numerem 0 to zadziałało, ale KLO nie działa w ogóle. Żeby zadziałała to muszę wywalić wpis COMa i na jego miejsce dać wpis KLO.
Podobnie mam z kupioną cessną 172 od carenado. Widoczna jest tylko jedna tekstura pomimo że wpisy wyglądają ok. Symulator to fsx.

: wt 17 sie, 2010 11:43
autor: PZL Belfegor
W menu zaznaczone show all variations?

: wt 17 sie, 2010 17:25
autor: miechel
Heh, no tak, po formacie zapomniałem to zaznaczyć. Dzięki.

: ndz 12 lut, 2017 20:56
autor: Jasiu
Nie wiem co jest ale mam z tym dodawaniem textur problem wszystko wklepuje tak jak powinno być.Gdy wchodzę do FSX to nie widzę dodanego samolotu :(

Obrazek
Obrazek

: ndz 12 lut, 2017 21:47
autor: RzEmYk
Wzoruj się, ale nie kopiuj bezmyślnie. Upatrywałbym winy w braku cudzysłowów w liniach:
ui_manufacturer="Boeing"
ui_type="737-800"
ui_variation="Boeing livery"
ui_typerole="Commercial Airliner"
ui_createdby="Microsoft Corporation"
description="bla bla bla"
A i może też warto ujednolicić rolę maszyny przy każdym wpisie na angielskie Commercial Airliner.

PS Wycinaj screeny, nie potrzeba nam całego pulpitu.

: pn 13 lut, 2017 17:09
autor: Jasiu
W dalszym ciągu nie mogę zainstalować,nie wiem o co chodzi gdzie leży problem w tych wpisach! Może być problem że to wersja steam ?Pierwszy wpis to mój z FSX,drugi to ten instalacyjny oraz główny folder z texturami i opis,co tu jest nie tak ?

Obrazek

: pn 13 lut, 2017 17:25
autor: RzEmYk
Chyba brakuje cudzysłowów w atc_airline.
Jest zdublowane:

Kod: Zaznacz cały

ui_variation="Boeing livery"
w wariancie 0 i Twoim wpisie 6. W 7 pewnie też.

: pn 13 lut, 2017 17:34
autor: wojtek_84
Cudzysłowy nie zawsze są konieczne. Mam sporo samolotów z wpisami bez cudzysłowów. Tu problem może być w jakimś błędzie kodowania znaków. To się czasami zdarza z tymi plikami.


Zrób inny eksperyment. Wywal nowe wpisy i wstaw jedną z tych tekstur do oryginalnie istniejącego wpisu fltsim. Czyli zmieniasz jedynie to co jest za "texture". Przykładowo texture=6 zmień na texture=fpo Reszte tego fltsim nie zmieniaj (jak zadziała tekstura to możesz zmienić Title, żeby mieć porządek).

: pn 13 lut, 2017 19:02
autor: RzEmYk
Konkretnie w tym przypadku obstawiam zdublowane "ui_variation". Przerabiałem to, gdy robiłem sobie repainty.

: pn 13 lut, 2017 20:51
autor: Jasiu
RzEmYk pisze:Konkretnie w tym przypadku obstawiam zdublowane "ui_variation". Przerabiałem to, gdy robiłem sobie repainty.
Pozamieniałem te wpisy tak jak powinno niby być tak jak jest w originale cudzysłów też jest i dalej nie ładuje się ta skórka nie wiem może tak jak Wojtek pisze zrobić tylko do końca nie ogarniam jak zrobić ten experyment.

Obrazek

Przepraszam RzEmYk za nie wycięcie foty.

: pn 13 lut, 2017 21:02
autor: wojtek_84
A co jest niejasne w moim opisie?

: pn 13 lut, 2017 21:50
autor: RzEmYk
Opis Wojtka jest prosty - na próbę zamień w jednej sekcji fltsim w linii tekstury wpis na np. "texture=fpo".
Podaj adres, z którego ściągałeś repaint, to sprawdzę u siebie co jest nie tak.

: pn 13 lut, 2017 22:37
autor: Jasiu
http://www.fs-freeware.net/downloads/ca ... o-aircraft

(FS X Europe Airpost Boeing 737-800) piąta strona.

https://flyawaysimulation.com/downloads ... g-737-800/
I tutaj malowanie LOT.

: wt 14 lut, 2017 22:15
autor: RzEmYk
Ściągnąłem repaint Europe Airpost.
Skopiowałem katalog texture.fpo, skopiowałem specjalnie całą zawartość Aircraft.txt łącznie z opisem po francusku, czyli:

Kod: Zaznacz cały

[fltsim.XX]
title=Boeing 737-800 Europe Airpost
sim=Boeing737-800
model=""
panel=""
sound=""
texture=fpo
kb_checklists=Boeing737-800_check
kb_reference=Boeing737-800_ref
atc_id=
atc_airline=Europe Airpost
atc_flight_number=""
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-800
ui_variation=Europe Airpost
ui_typerole=Avion de ligne
ui_createdby=Microsoft Corporation
description=EUROPE AIRPOST, héritičre de l'Aéropostale, est une compagnie aérienne française, filiale du Groupe La Poste. EUROPE AIRPOST est spécialisée dans le transport aérien de passagers et de fret (courrier, presse, fret express).REPAINT BY TEMPLAR92@HOTMAIL.FR
do pliku aircraft.cfg, zmieniłem [fltsim.XX] na [fltsim.6], włączyłem FSX i... wszystko w porządku. Widać ten wariant, widać teksturę, wszystko działa.

Głupie pytania:
Na pewno masz tylko jeden katalog z FSX:SE?
Na pewno edytujesz aircraft.cfg w poprawnym katalogu?

[ Dodano: Wto 14 Lut, 2017 22:15 ]
Instalacja tego repainta LOTu jest jeszcze prostsza, cytuję "Czytajto.txt":
Instalacja:
Rozpakuj archiwum zip i przenies rozpakowany katalog B737_800_by_zaq_v2 folder do ..\SimObjects\Airplanes

: wt 14 lut, 2017 22:28
autor: Jasiu
Hmmm FSX mam zainstalowanego na dysku G:,ale jest też na C: to automatycznie się zainstalowało jest tal fsx.cfg. wszedłem w ten folder Microsoft/FSX jest tym folderze simobjects,ale gdy otwieram go to mam tylko takie wpisy:

ObrazekObrazek

: wt 14 lut, 2017 23:12
autor: wojtek_84
Do licha ciężkiego - użyj narzędzia wycinania!

Zrobiłeś eksperyment, który zaproponowałem?

: czw 16 lut, 2017 22:32
autor: RzEmYk
Przypomnę pytanie Wojtka:
wojtek_84 pisze:Zrobiłeś eksperyment, który zaproponowałem?
Wywal wszystkie "obce" wpisy w aircraft.cfg. Zostaw to, co było z FSX. Wrzuć (albo w obecnej sytuacji nie kasuj) katalog z teksturami fpo.
Edytuj aircraft.cfg a tam w sekcji [fltsim.0] zmień zapis "texture=1" na "texture=fpo". Zapisz plik, uruchom FSX, sprawdź czy widzisz nowe malowanie w menu wyboru samolotu.
Włącz dowolny lot, sprawdź czy widzisz nowe tekstury na samolocie.

: pn 06 mar, 2017 10:37
autor: Jasiu
Sprawdzałem tym sposobem i też tego malowania nie mam w Fsx.Myślę jeszcze że może ..... być gdzieś inny folder do malowań.

[ Dodano: Pon 06 Mar, 2017 10:37 ]
Pomoże ktoś mi z tym dodaniem malowania .