CAT III ILS
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
CAT III ILS
Mam pytanie czy można w jakiś sposób dodać CAT III ILS do lotnisk w FS2004 np. do Okęcia? Z góry dzięki za pomoc
Okęcie ma tylko CAT II. Nie można.mlody431 pisze:do Autolandu przy niedostatecznej widoczności, wiem, że zdarza się to niezwykle rzadko, ale takie lotnisko jak Okecię powinno mieć CAT III ILS. To można czy nie?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Ja też nie rozumiem dlaczego robić coś czego i tak się nie da, ale nie ma najmniejszego sensu. To tak samo jakbyś chciał latać cessną 172 ale żeby dodać jej odrzutowe silniki, albo chcesz polatać concordem w barwach Centralwings. Jak ktoś mądry powiedział "Życie to sztuka podejmowania wyborów", więc trzeba się na coś zdecydować. Albo wóz, albo przewóz. Z resztą nawet minimalna dopuszczalna widoczność nie powinna przeszkadzać nawet słabo doświadczonym graczom FS'a w wykonaniu dobrego i bezpiecznego lądowania. Przecież chyba nie jest dużym wyczynem żeby 10 sek przed touchdownem odłączyć A/P i ten kawałeczek dotrzymać ręcznie.
Kuba
-
Kuba Mędrzycki
- Light Planes Captain

- Posty: 65
- Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
- Skąd jesteś: EPWA
-
Przemek Tabisz
- Turboprop Captain

- Posty: 184
- Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
- Skąd jesteś: EPWR
Czemu tak twierdzisz?Nawig pisze:Tak dla formalności podam że EPWA RWY11 ILS cat I a RWY33 ILS cat II i nie ma się czym chwalić raczej wielki wstyd.
A po drugie czy FS rozroznia kategoria ILSa? Czy jesli wezmiemy samolot FSowy dobrze symulujacy autoland, to bedzie roznica miedzy takim ladowaniem na EGLL i EPWA?
-
PK
Dokładnie. PMDG "autowylądujesz" na każdym ILSie w FSie, bo... to FS. W realu zrobienie CAT III to poważna inwestycja, w FSie to deklaracja właściciela.Bodzio W. pisze:A po drugie czy FS rozroznia kategoria ILSa? Czy jesli wezmiemy samolot FSowy dobrze symulujacy autoland, to bedzie roznica miedzy takim ladowaniem na EGLL i EPWA?
Piotr
Autoland można i robi się w realu nawet na CATI.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Wydaje mi się, że nie robi się autoland'a przy CAT I. Chyba czytałem w SP'u lub w innej gazecie o lotnictwie (na pewno to nie był Fakt, albo Super Expresswegi pisze: Autoland można i robi się w realu nawet na CATI.
Chociaż to przeczytałem z 2 lata temu, więc mogłem coś namieszać ;p.
Frytek pisze:Wydaje mi się, że nie robi się autoland'a przy CAT I. Chyba czytałem w SP'u lub w innej gazecie o lotnictwie (na pewno to nie był Fakt, albo Super Expresswegi pisze: Autoland można i robi się w realu nawet na CATI.), że fale radiowe ILS'a CAT I może zakłócić przejeżdżająca ciężarówka...
Chociaż to przeczytałem z 2 lata temu, więc mogłem coś namieszać ;p.
Wydaje mi się, że chyba tam właśnie przeczytałeśPrzemek Tabisz pisze:artykuł z wrześniowej Skrzydlatej Polski, str. 29.
Raczej nieroszo pisze:Wydaje mi się, że chyba tam właśnie przeczytałeśPrzemek Tabisz pisze:artykuł z wrześniowej Skrzydlatej Polski, str. 29.Zresztą jak ja
Albo znowu mamy na myśli ten sam artykuł
EOT
-
Kuba Mędrzycki
- Light Planes Captain

- Posty: 65
- Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
- Skąd jesteś: EPWA
Skądinąd bardzo dobry artykuł. Istotnie, instalowanie i nieustanna konserwacja ILSIII, który tak naprawdę miałby służyć kilka dni w roku, jest wywalaniem pieniędzy w błoto. Autor wspomnianego artykułu w SP, podaje jeszcze jeden dość istotny argument, a mianowicie - usytuwanie lotniska. Nadajniki ILS III w najmniejszym stopniu nie mogą być zakłócane przez jakiekolwiek czy to budynki, czy to przejeżdżające samochody. A jak wiemy, Okęcie leży niemal w centrum miasta, więc w ogóle nie ma o czym mówić. Do tego dochodzi jeszcze preszkolenie załóg samolotów! O tym także mało kto wspomina. Nie wszyscy piloci sa przeszkoleni w procedurach z wykorzystaniem ILS CAT III.
A narzekanie i krytykowanie, tudzież "wstyd" za stołeczne lotnisko, jest po prostu powielaniem wyświechtanych słów przytaczanych przez rozmaite g... znające się na rzeczy gazety.
A narzekanie i krytykowanie, tudzież "wstyd" za stołeczne lotnisko, jest po prostu powielaniem wyświechtanych słów przytaczanych przez rozmaite g... znające się na rzeczy gazety.
-
pro_media_art
Autoland kontrolowany mozna wykonac i na ils CATI/II
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
No to odpowiadam,ze da sie wykonac autoland kontrolowany i w realu i w fs'ie nawet na CATI/II.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
pro_media_art
-
Kuba Mędrzycki
- Light Planes Captain

- Posty: 65
- Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
- Skąd jesteś: EPWA
-
pro_media_art
Załozymy się, że jest? (żeby Daleko nie szukac - ot chociazby co pewien czas 767 lot'u siadaja na 33 uzywajac autolandu). Czym innym jest wykonanie monitorowanego autolandu przy dobrej widocznosci na lotnisku np. z CATII a czym innym wykonywanie CATIIIC. bez dh przy zerowej widocznosci.pro_media_art pisze:Dominik przy kategorii I i II nie ma autolandu w realu a co do FS-a pewnie da sie wszystko nawet lot na trasie EPKK -EPRZ 747 na poziomie 350 , a czy mozna ? to juz inna bajka
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
pro_media_art
O tym ladowaniu 767 mozna bylo jakis czas temu poczytac na necie z wiarygodnego zrodla. Natomiast sam na wlasne oczy widzialem autoland 'monitorowany' na CATI.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
pro_media_art
Hej Panowie!
Ja bylem raz w kokpicie - LO B734 zrobili autoland w Warszawie - ale pogoda byla dobra oczywiscie - jak to powiedzial kapitan - widze co sie dzieje wiec jest ok inaczej bym tego nigdy nie zrobil bo mozna by wyladowac obok pasa
- chodzilo mu o to ze kategoria ILSa nie ta
Kapitan nawet w chwili przyziemienia pomachal mi dwoma rekami
zeby pokazac, ze to nie on laduje - pierwszy tez mial rece na kolanach.
Dodam, ze przyziemienie bylo bardzo delikatne
Ja bylem raz w kokpicie - LO B734 zrobili autoland w Warszawie - ale pogoda byla dobra oczywiscie - jak to powiedzial kapitan - widze co sie dzieje wiec jest ok inaczej bym tego nigdy nie zrobil bo mozna by wyladowac obok pasa
Kapitan nawet w chwili przyziemienia pomachal mi dwoma rekami
Dodam, ze przyziemienie bylo bardzo delikatne
-
pro_media_art
Jeszcze, zeby potwierdzic, ze mi sie nie przewidzialo, etc:
"przy spełnieniu pewnych warunków automatyczne lądowanie JEST możliwe na każdym pasie wyposażonym w ILSa, choćby i Cat I." - cpt. A330.
szczegoly
"przy spełnieniu pewnych warunków automatyczne lądowanie JEST możliwe na każdym pasie wyposażonym w ILSa, choćby i Cat I." - cpt. A330.
szczegoly
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011


