Robienie repaintów - pomocy!
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Robienie repaintów - pomocy!
Cześć,
postanowiłem "przemalować" cessnę 172 w fsx. W tym celu przeszukałem kilka stron internetowych i różne fora, ale tu się pojawia problem - mianowicie, każdy ma inne zdanie.
Jedni mówią, że do tego jest potrzebny Irfan, Gimp albo jakiś inny program graficzny, inni, że trzeba ściągnąć tylko Dxtbmp. A ja sam już nic nie wiem i - proszę, żeby ktoś obeznany w tym temacie streścił mi całą procedurę w prostych słowach, 'jak dla debila'
Chciałbym też wiedzieć w jaki sposób załadować paintkit do jakiegokolwiek programu - skoro chcę repaintować Cessnę 172, otwieram jej folder, a w 'Texture' widzę tylko pliki DirectDraw Surface. Co robić? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
postanowiłem "przemalować" cessnę 172 w fsx. W tym celu przeszukałem kilka stron internetowych i różne fora, ale tu się pojawia problem - mianowicie, każdy ma inne zdanie.
Jedni mówią, że do tego jest potrzebny Irfan, Gimp albo jakiś inny program graficzny, inni, że trzeba ściągnąć tylko Dxtbmp. A ja sam już nic nie wiem i - proszę, żeby ktoś obeznany w tym temacie streścił mi całą procedurę w prostych słowach, 'jak dla debila'
Chciałbym też wiedzieć w jaki sposób załadować paintkit do jakiegokolwiek programu - skoro chcę repaintować Cessnę 172, otwieram jej folder, a w 'Texture' widzę tylko pliki DirectDraw Surface. Co robić? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
DXTBmp, podobnie jak Imagetool, służy do konwersji tekstur (np. z .ddsów na .bmp). Nieskompresowane bitmapy, które łyknie dowolny program graficzny, możesz malować czym chcesz - Photoshopem, Gimpem albo i Paintem. Potem znów można je przekonwertować na natywne .ddsy.
Tematy o malowaniu już istnieją:
viewtopic.php?t=10995
viewtopic.php?t=1921
viewtopic.php?t=2230
viewtopic.php?t=3757
viewtopic.php?t=2798
viewtopic.php?t=8675
Tekstury samolotu to nie paintkit, ten zwykle należny ściągnąć osobno.Chciałbym też wiedzieć w jaki sposób załadować paintkit do jakiegokolwiek programu - skoro chcę repaintować Cessnę 172, otwieram jej folder, a w 'Texture' widzę tylko pliki DirectDraw Surface. Co robić?
Tematy o malowaniu już istnieją:
viewtopic.php?t=10995
viewtopic.php?t=1921
viewtopic.php?t=2230
viewtopic.php?t=3757
viewtopic.php?t=2798
viewtopic.php?t=8675
No dobrze, ale by stworzyć nowe malowanie, muszę otworzyć plik z teksturami samolotu, najlepiej białymi.
1. Gdzie to znaleźć,
2. Jak to rysować? Czy takie rzeczy jak flaga narodowa czy logo mam wstawiać jako obrazki, czy rysować od nowa?
1. Gdzie to znaleźć,
2. Jak to rysować? Czy takie rzeczy jak flaga narodowa czy logo mam wstawiać jako obrazki, czy rysować od nowa?
Ostatnio zmieniony pn 08 sie, 2011 18:56 przez E-Jet, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Białe tekstury samolotów domyślnych są i w FSie...
Patrz wyżej.W czym to otworzyć,
Jak wolisz, można i tak, i tak. Można nawet pokusić się o użycie grafiki wektorowej, ale na początek lepiej opanować podstawowe narzędzia.Jak to rysować? Czy takie rzeczy jak flaga narodowa czy logo mam wstawiać jako obrazki, czy rysować od nowa?
Ostatnio zmieniony pn 08 sie, 2011 18:57 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
DXTBmp, podobnie jak Imagetool, służy do konwersji tekstur (np. z .ddsów na .bmp). Nieskompresowane bitmapy, które łyknie dowolny program graficzny, możesz malować czym chcesz - Photoshopem, Gimpem albo i Paintem. Potem znów można je przekonwertować na natywne .ddsy.
Ostatnio zmieniony pn 08 sie, 2011 19:09 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 77
- Rejestracja: śr 27 kwie, 2011 16:41
- Skąd jesteś: Ludwikowice
Problem z teksturą
Wczoraj miałem dziwny problem. Po zrobieniu nowego malowania sp-lll zapisałem wszystkie tekstury jak trzeba, przekonwertowałem do dxt3 i po wrzuceniu ich do folderu włączyłem FSa, ale jak wybrałem ten samolot, to jedna z tekstur w ogóle się nie wyświetlała. Wyszedłem więc do windows, przekonwertowałem z powrotem teksturę do bmp i wyglądała tak:
Wcześniej wyglądała tak, tylko że z napisami:
Co mogło spowodować takie uszkodzenie tekstury i czy można jeszcze jakoś ją przywrócić ??
Wcześniej wyglądała tak, tylko że z napisami:
Co mogło spowodować takie uszkodzenie tekstury i czy można jeszcze jakoś ją przywrócić ??
Ostatnio zmieniony pt 25 lis, 2011 17:32 przez pawel111, łącznie zmieniany 2 razy.
Czym rysowałeś?
Czym konwertowałeś?
Do jakiego to ma być FSa (wpis w profilu nie jest dobrym wyznacznikiem)?
No i na koniec banalne pytanie: A co z backupem?
Czym konwertowałeś?
Do jakiego to ma być FSa (wpis w profilu nie jest dobrym wyznacznikiem)?
No i na koniec banalne pytanie: A co z backupem?
Ciekawy spam.Tomek1158 pisze:Przywrócić to oczywiście, że się da ale powiedz, czy nie prościej by było pomalować jeszcze raz?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Light Planes Captain
- Posty: 77
- Rejestracja: śr 27 kwie, 2011 16:41
- Skąd jesteś: Ludwikowice
Rysowałem w paint, ale później wkleiłem do Gimpa i zapisałem (zawsze tak robię i jest wszystko ok). Konwertowałem w dxtbmp. Tekstura ma być do FS2004. A co do backupa, to pierwszy raz go nie zrobiłem i akurat teraz musiał mnie taki pech spotkać.
Jeśli do się przywrócić, to jak?Tomek1158 pisze:Przywrócić to oczywiście, że się da ale powiedz, czy nie prościej by było pomalować jeszcze raz?
Ostatnio zmieniony pt 25 lis, 2011 18:20 przez pawel111, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy pisałem że da się przywrócić napisałem także pytanie czy nie prościej było by pomalować jeszcze raz. Otóż, prościej by było. Takim odzyskiwaniem to np. policja się zajmuje .
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Szkoda nerwów na Painta. Maluj warstwowo w Photoshopie, no tak ale photoshop kosztuje ponad 700 €. Jest na szczęście darmowy odpowiednik, nazywa się Paint.Net http://www.getpaint.net/.
Malując na warstwach ZAWSZE masz mozliwość cofnąć jakieś działanie, sprawdzić w kilku wariantach, nanieść poprawkę, przesunąć, dopasować warstwę do pozostałych itd.
texturę bazową, białą zawsze daję na samym spodzie, warstwy z grafikami, kolorami, napisami itd daję wyżej i ustawiam im przeźroczystość.
Pomalowany samolot zapisuję w formacie Paint.Net i drugą kopię zapisuję jako BMP, bitmapa płaska bez warstw. Potem taką bitmapę należy programem DXTBMP przekonwertować na format przyswajalny przez FS9, DXT1, DXT3, BMP32bit - to zależy od modelu do jakiego malujesz, domyslne chyba są w DXT1 z kanałem Alpha
białe skórki szukaj pod hasłem '<nazwa samolotu> FS2004 paint kit'
defoultowe skóry są np tutaj: http://simviation.com/fs_paintkits2.htm
Defaultowa C208B z FS2004:
Cessna Cargomaster od feelThere
samoloty domyślne z FSa maja dużo ograniczeń, najważniejszym i najgorszym, które ogranicza malarza to fakt, że masz tylko jeden bok do malowania, drugi to odbicie lustrzane, w związku z tym można zapomnieć o nakładaniu jakichkolwiek napisów, znaków rej. czy innych elementów, dla których 'lustro' nie jest wskazane
Malując na warstwach ZAWSZE masz mozliwość cofnąć jakieś działanie, sprawdzić w kilku wariantach, nanieść poprawkę, przesunąć, dopasować warstwę do pozostałych itd.
texturę bazową, białą zawsze daję na samym spodzie, warstwy z grafikami, kolorami, napisami itd daję wyżej i ustawiam im przeźroczystość.
Pomalowany samolot zapisuję w formacie Paint.Net i drugą kopię zapisuję jako BMP, bitmapa płaska bez warstw. Potem taką bitmapę należy programem DXTBMP przekonwertować na format przyswajalny przez FS9, DXT1, DXT3, BMP32bit - to zależy od modelu do jakiego malujesz, domyslne chyba są w DXT1 z kanałem Alpha
białe skórki szukaj pod hasłem '<nazwa samolotu> FS2004 paint kit'
defoultowe skóry są np tutaj: http://simviation.com/fs_paintkits2.htm
Defaultowa C208B z FS2004:
Cessna Cargomaster od feelThere
samoloty domyślne z FSa maja dużo ograniczeń, najważniejszym i najgorszym, które ogranicza malarza to fakt, że masz tylko jeden bok do malowania, drugi to odbicie lustrzane, w związku z tym można zapomnieć o nakładaniu jakichkolwiek napisów, znaków rej. czy innych elementów, dla których 'lustro' nie jest wskazane
Ostatnio zmieniony pt 25 lis, 2011 18:41 przez noker, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 77
- Rejestracja: śr 27 kwie, 2011 16:41
- Skąd jesteś: Ludwikowice
Miałem kiedyś paint.net, ale usunąłem, więc ściągne jeszcze raz, a poza tym paint kit mam. Dzięki
Nie chce mi się za bardzo znowu, ale może zrobięTomek1158 pisze:Gdy pisałem że da się przywrócić napisałem także pytanie czy nie prościej było by pomalować jeszcze raz. Otóż, prościej by było. Takim odzyskiwaniem to np. policja się zajmuje .
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki
Ale zęby. Poczytaj o AA.
Ostatnio zmieniony ndz 27 lis, 2011 19:03 przez noker, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie problem tylko celowe działanie. Uploader wrzucił tylko tekstury zewnętrznej części samolotu, a całą resztę (w tym środek) należy sobie skopiować z default tekstury.pawel111 pisze:W środku samolotu nie ma żadnych tekstur
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Light Planes Captain
- Posty: 77
- Rejestracja: śr 27 kwie, 2011 16:41
- Skąd jesteś: Ludwikowice
Ten, który ściągałem do repaintu, to był "base model" i tam nie było tych tekstur. Poza tym już jest zuploadowane jak byście chcieli http://flightsim.com/kdl.php?fid=161351
Ostatnio zmieniony pn 28 lis, 2011 18:59 przez pawel111, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 77
- Rejestracja: śr 27 kwie, 2011 16:41
- Skąd jesteś: Ludwikowice
Dopiero dzisiaj zauważyłem tak łatwe do zauważenia błędy w malowaniu. Nie dość, że zapomniałem rega, to jeszcze napis "POLISH AIRLINES". Tutaj daję jeszcze raz, jakby ktoś chciał:
http://wrzucacz.pl/file/9281333969988/V ... update.rar
Za kilka dni powinno być też na flightsim.com
http://wrzucacz.pl/file/9281333969988/V ... update.rar
Za kilka dni powinno być też na flightsim.com
Problem ze zrobieniem malowania.
Mam taki problem. Kiedy pobieram paintkit dafaultowego B738 to mam tam formaty których nie wiem czemu gimp nie chce odczytać. Kiedy je zmienię na gimp'owe to jest napisame, że nieznany format.
Paintkita pobrałem ze strony:
http://simviation.com/1/download-file?f ... leId=41389
a formaty to .dds i chyba ale nie jestem na 100% pewien .dls (ale raczej to nie to).
Paintkita pobrałem ze strony:
http://simviation.com/1/download-file?f ... leId=41389
a formaty to .dds i chyba ale nie jestem na 100% pewien .dls (ale raczej to nie to).
Ostatnio zmieniony ndz 03 lut, 2013 17:58 przez marcinmmm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Cadet
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz 03 lut, 2013 17:23
- Skąd jesteś: Chrzanów
[FSX] Pomoc z dodaniem malowania do samolotu 737-800
Witam.
Otóż mam taki problem. Zrobiłem sobie malowanie według tego poradnika: http://www.jakubwlodarczyk.com.pl/tworz ... ow-do-fsx/
Wszystko fajnie udało mi się to zrobić chyba z 1 h zajęło mi wymalowanie maszyny.
No i doszedłem do zapisu i tutaj problem bo pan napisał żeby go zapisać no to ok zapisałem 3 części samolotu (dziób , środek i ogon) w takich nazwa: 737NGX_fuselage_1.dds , 737NGX_fuselage_2.dds , 737NGX_fuselage_3.dds.
Następnie zrobiłem folder texture.7 i dodałem te pliki DDS do folderu i dodałem następujący wpiś do aircraft.cfg:
Zapisałem ładnie wszystko , uruchamiam grę wybieram malowanie wciskam accept no i gra się sama wyłącza.
Jest mi ktoś w stanie pomóc z tym ? Jak zapisać te pliki aby to działało.
Z góry dziękuje za pomoc.
Otóż mam taki problem. Zrobiłem sobie malowanie według tego poradnika: http://www.jakubwlodarczyk.com.pl/tworz ... ow-do-fsx/
Wszystko fajnie udało mi się to zrobić chyba z 1 h zajęło mi wymalowanie maszyny.
No i doszedłem do zapisu i tutaj problem bo pan napisał żeby go zapisać no to ok zapisałem 3 części samolotu (dziób , środek i ogon) w takich nazwa: 737NGX_fuselage_1.dds , 737NGX_fuselage_2.dds , 737NGX_fuselage_3.dds.
Następnie zrobiłem folder texture.7 i dodałem te pliki DDS do folderu i dodałem następujący wpiś do aircraft.cfg:
Kod: Zaznacz cały
[fltsim.6]
title=Boeing 737-800 DamAir
sim=Boeing737-800 DamAir
model=
panel=
sound=
texture=7
kb_checklists=Boeing737-800_check
kb_reference=Boeing737-800_ref
atc_id=N737T
atc_airline=DamAir
atc_flight_number=
ui_manufacturer="Boeing"
ui_type="737-800"
ui_variation="DamAirlines"
ui_typerole="Commercial Airliner"
ui_createdby="damian01211"
description="One should hardly be surprised that the world's most prolific manufacturer of commercial aircraft is also the producer of the world's most popular jetliner. The 737 became the best-selling commercial jetliner worldwide when orders for it hit 1,831 in June 1987 (surpassing Boeing's own 727 as the previous champ). However, it wasn't always that way\s in the first few years of production, there were so few orders that Boeing considered canceling the program. They didn't, and the airplane has more than proven itself in over three decades of service."
Jest mi ktoś w stanie pomóc z tym ? Jak zapisać te pliki aby to działało.
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz 03 lut, 2013 18:20 przez damian01211, łącznie zmieniany 2 razy.
[FSX] Antonow An-2 - Sibwings Paint_kit
Witam wszystkich od pewnego czasu planuje wykonać bardzo ciekawe malowanie do samolotu "Sibwings" An-2 wszystko, co niezbędne już zgromadziłem i jak było trzeba sam zrobiłem programem graficznym, ale potrzebuję wszelkich wskazuwek, jak i jakim programem wykonać białe malowanie w paint_kit_exterior_v1.1 PSD. Dodam, że próbowałem to zrobić gimpem na próżno. Będę wdzięczny jakby ktoś, kto ma o tym pojęcie wykonał i udostępnił tutaj lub na stronę "Sibwings" białą teksturę, tak jak zapewnia, to producent samolotów Alabeo. W Zamian wykonam to malowanie SP-KMZ Warszawa Walczy, którego nawet jeszcze nikt nie zrobił.
Najlepiej to zrobić GIMPem za pomocą udostępnionego paintkitu. Z białą teksturą nie ma się co bawić jeśli paintkit jest dostępny.
Paintkit znajdziesz tutaj:
http://www.sibwings.com/an2dl.php
Paintkit znajdziesz tutaj:
http://www.sibwings.com/an2dl.php
Paint Kit już pobrałem, ale ma on ustawione malowanie PAF0856, ażeby wykonać moje malowanie, to kadłub, skrzydła i w ogóle prawie wszystko musi być pomalowane na biało i tu jest problem, ponieważ po przemalowaniu texturki zapisaniu jej na format DDS i wgraniu do fs-a w ogóle nie wykrywa tego malowania nie wiem, co robię źle wydaje się, że jest to proste, ale nie do końca.
Po pierwsze po otwarciu w gimpie wyłazi ten komunikat nie wiem, czy może, to mieć wpływ:
Ostrzeżenie
Maska warstwy jest częściowo poza granicą warstwy. Maska zostanie przycięta, co może spowodować utratę danych.
Maluje na biało te warstwy co odpowiadają za kamuflaż zapisuje potem konwertuje dxtbmp na format 24bit map i znowu na format DDS Texture po dodaniu powinno działać niestety.
Ostrzeżenie
Maska warstwy jest częściowo poza granicą warstwy. Maska zostanie przycięta, co może spowodować utratę danych.
Maluje na biało te warstwy co odpowiadają za kamuflaż zapisuje potem konwertuje dxtbmp na format 24bit map i znowu na format DDS Texture po dodaniu powinno działać niestety.