Lot VFR

Dział przeznaczony głównie dla pilotów, latających w sieci VATSIM (zawiera również informacje przydatne wszystkim wirtualnym pilotom, takie jak, np. czytanie map, opis procedur SID/STAR).

Moderator: RzEmYk

mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Lot VFR

Post autor: mirage9 »

Witam.Panowie po dlugich wyczerpujacych nocach nad tym forum i pozostalych poswieconych Vatsim postanowilem sprobowac swoich sil.Otoz chcem wykonac lot na EICK (cessna 172) VFR z ladowanie na EICK.(To co wykonuje na codzien jako uczen PPL).
Pytanie tylko jest jak mam do tego ulozyc plan lotu??
To moje 1 korki na Vatsim wiec prosze o wyrozumialosc.
Ponizej przedstawiam obrazek gdzie chcem leciec.


P.S.W rzeczywistosci czestotliwosci lotniska w Cork sa troche inne niz mam podane na Charts-ie :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Chętnie bym pomógł, ale nie znam przepisów dotyczących VFR w Irlandii.
Sugeruję
Wpisz wysokosc A0015, prędkość ~N0100, samolot C172, twój callsign, dep EICK arr EICK, a w route możesz wpisać miejscowości po drodze, lub to, co zgłaszasz może na jakimś irlandzkim FISie po odlocie.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

W route może być też "DCT" albo "TRAFFIC PATTERN" a w remarks czy standard czy nie, jak ja robiłem kółka mi tak pozwalali wpisywać i się rozumieliśmy.
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

a czy do C172 tez potrzebuje zgody na uruchomienie silnika??
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

To się tyczy do wszystkich samolotów...
Ostatnio zmieniony ndz 21 gru, 2008 14:09 przez Skymad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Tak, na lotnisku kontrolowanym z reguły jest to konieczne, ale możesz też się upewnić, czytając procedury lokalne.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Kurcze to Vatsim to prawie realia bo jak w rzeczywistosci startuje z EICK to nie potrzebuje pytac kontroli o zezwolenie na uruchomienie silnika :)

P.S.A w sq3 co mam wybrac jak lece cessna 172 jako aircraft capabilities??
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Napisz to, co masz... xpndr mode C, DME... http://www.vateud-td.org/handbooks/refe ... ffixes.asp

Dlatego mówię: Sprawdź procedury lokalne. Ja nigdy w Cork nie byłem :roll:
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Panowie jak bym mogl to bym tak zbesztal ten program ze olaboga :shock:
Ladnie wszystko pieknie plan wyslany polaczony widze kontrole ale jak w FSX dam Start SQB to mi wywala blad "fatal error:uzywany inny program do komunikacji lub brak obslugi dzwieku". - to tak doslownie.
Potem otweira sie kolejne okno SQB3 i wywala blad(zdjecie ponizej)
Czat dziala ale rozmowa ni w zab :cry:
Obrazek

Czy ktos ma na to jakas rade PLS
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Zainstaluj SB4, bo SB3 nie obsługuje FSX.
aszczupal
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: wt 29 maja, 2007 19:40
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: aszczupal »

Alternatywą w/g mnie subiektywnie lepszą jest FSinn ! (jest wersja beta wspierająca FSX, co sprawdziłem i działa.. )
TUTAJ znajdziesz

Adam
pozdrawiam
Adam

Obrazek
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Witam.Problem rozwiazany podam jak i co zeby bylo na przyszlosc.
A wiec SBQ to wersja 4 sorki za pomylke.
Uruchamiamy FSX (wybieramy lotnisko,miejsce parkingowe)
Potem SBQ4 i polacz.
Nastepnie FSX ladujemy do gry przygotowujemy samolot (wylaczyc silnik itp)
Klikamy Addons-->Start SBQ (jak wczesniej nie wlaczysz i nie dasz connect w SBQ to nie bedzie Addons dostepne)
SBQ sie laduje jak cos to pominac komunikat o nieobslugiwanej karcie muzycznej klikajac YES
Laczymy sie z Vatsim wybieramy Flight Plan itp.
Wracamy do FSX.;)
miechel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 112
Rejestracja: pt 18 sie, 2006 00:45
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: miechel »

Czy lecąc cessną vfr poniżej FL095 obowiązuje mnie TA i TL, czy mogę lecieć na 8000ft?
PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

miechel pisze:Czy lecąc cessną vfr poniżej FL095 obowiązuje mnie TA i TL, czy mogę lecieć na 8000ft?
Oczywiście tak. Od paru lat TA i TL są ujednolicone dla VFR i IFR.

Aha - i na FL085 (jeśli cisnienie powyżej 995).

Piotr
ODPOWIEDZ