Konwersja pliku 3dm
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Konwersja pliku 3dm
Witam.
Mam takie pytanie: czy znacie moze jakies programy, ktore przekonwertowalyby pliki programu Rhinoceros do formatu odpowiedniego dla FSX?
Chodzi o to, ze mam kilka modeli 3d polskich samolotow wykonanych w Rhinoceros i moze udaloby sie je wykorzystac w FSX.
Mam takie pytanie: czy znacie moze jakies programy, ktore przekonwertowalyby pliki programu Rhinoceros do formatu odpowiedniego dla FSX?
Chodzi o to, ze mam kilka modeli 3d polskich samolotow wykonanych w Rhinoceros i moze udaloby sie je wykorzystac w FSX.
Ostatnio zmieniony pn 26 gru, 2011 23:38 przez delta85, łącznie zmieniany 1 raz.
A rino to czasami nie jest program oparty na CADzie ? Jeśli tak to do jakiegokolwiek symulatora po prostej konwersji będzie miał taki model kilka-do kilkunastu razy za dużo polygonów.
Mówiąc szczerze pracuje w firmie w której klient sobie wymyślił, że będzie kupował pliki CADowskie z licencjami od producentów po czym my mieliśmy to przerabiać na obiekty zdatne do używania w grach komputerowych. Skończyło się na tym, że pliki CADowskie posłużyły za blueprinty i tzw. referance.
Tak czy siak możesz próbować, choć ja na twoim miejscu bym poszedł nieco inną drogą.
Rhino -> konwersja do autoCADa -> konwersja do 3d studio max -> tu już masz programy od microsoftu do wstawiania obiektów do gry.
Mówiąc szczerze pracuje w firmie w której klient sobie wymyślił, że będzie kupował pliki CADowskie z licencjami od producentów po czym my mieliśmy to przerabiać na obiekty zdatne do używania w grach komputerowych. Skończyło się na tym, że pliki CADowskie posłużyły za blueprinty i tzw. referance.
Tak czy siak możesz próbować, choć ja na twoim miejscu bym poszedł nieco inną drogą.
Rhino -> konwersja do autoCADa -> konwersja do 3d studio max -> tu już masz programy od microsoftu do wstawiania obiektów do gry.
Konwersja pliku 3dm
hideto - dzieki za zainteresowanie tematem.
Po sprawdzeniu okazalo sie ze Rhinoceros pozwala na konwersje bezposrednio do 3D Studio Max. Zrobilem to i mam model samolotu w oknie programu 3D Studio Max.
Tylko co teraz... Kompletnie nie wiem co dalej...
Jesli dobrze rozumuje to model samolotu w FSX to m. in. plik *.mdl , ale w 3D Studio Max nie ma mozliwosci eksportu do takiego pliku.
Slyszalem cos o dodatku FSX SDK, ale wiem o nim tylko tyle ze jest. Zainstalowalem go, ale nie ma go widocznego w menu FSX.
Albo ja zle szukam, albo dodatek zainstalowal sie niepoprawnie. Chociaz w glownym folderze FSX SDK sa rozne pliki i foldery.
Bardzo prosze o wyrozumialosc...
Po sprawdzeniu okazalo sie ze Rhinoceros pozwala na konwersje bezposrednio do 3D Studio Max. Zrobilem to i mam model samolotu w oknie programu 3D Studio Max.
Tylko co teraz... Kompletnie nie wiem co dalej...
Jesli dobrze rozumuje to model samolotu w FSX to m. in. plik *.mdl , ale w 3D Studio Max nie ma mozliwosci eksportu do takiego pliku.
Slyszalem cos o dodatku FSX SDK, ale wiem o nim tylko tyle ze jest. Zainstalowalem go, ale nie ma go widocznego w menu FSX.
Albo ja zle szukam, albo dodatek zainstalowal sie niepoprawnie. Chociaz w glownym folderze FSX SDK sa rozne pliki i foldery.
Bardzo prosze o wyrozumialosc...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
A FSX SDK kolega zainstalował? Dokumentację do SDK przeczytał?delta85 pisze:Chyba sie poddam... Kurcze...
Moge otworzyc model i w GMax-ie i w 3D Studio Max, ale coz z tego ...
Nie ma w tych programach mozliwosci eksportu do *.mdl
Z drugiej strony, jeśli po tym się poddajesz to może faktycznie nie ma sensu tego ciągnąć. Problemów do rozwiązania z czasem będzie o wiele więcej.
Jak napisalem wyzej, FSX SDK mam zainstalowany.
Po wielu probach, choc teraz nie wiem ktora przyniosla dobry efekt bo tyle ich bylo, jest mozliwosc exportu do pliku x i mdl w 3ds Max.
Kolejny krok zrobiony. Chyba sie jednak nie poddam.
Eksportuje model do pliku x. Ale juz przy probie exportu do mdl jest problem.
Oto komunikaty o bledach po exporcie do mdl:
Exporter host is not valid.
Failed to export model C:\ Documents and Settings . . .
Export module failure.
Co moze byc tego przyczyna . . .
Po wielu probach, choc teraz nie wiem ktora przyniosla dobry efekt bo tyle ich bylo, jest mozliwosc exportu do pliku x i mdl w 3ds Max.
Kolejny krok zrobiony. Chyba sie jednak nie poddam.
Eksportuje model do pliku x. Ale juz przy probie exportu do mdl jest problem.
Oto komunikaty o bledach po exporcie do mdl:
Exporter host is not valid.
Failed to export model C:\ Documents and Settings . . .
Export module failure.
Co moze byc tego przyczyna . . .
empeck - Ty myslales ze ja to tak zostawie? Tyle dni nad tym siedze i mialem dac sobie spokoj? O nie, nie tak predko...
Wlasnie skompilowalem model do mdl. Sposob na to jest taki prosty. Nie wiem jak to robia inni, bo jakos nikt nie pisze o tym wprost, moze to jakas tajemnica...
Ja po prostu przeciagnalem plik *.x na ikone XToMdl.exe.
Na probe powstaly plik *.mdl podmienilem w FSX w modelu o zblizonym ksztalcie i wielkosci i... moj model lata.
Co prawda wizualnie ma jeszcze drobne mankamenty, nie ma tekstury, ale pierwszy krok zrobiony...
Dziekuje za zainteresowanie tematem. Jesli juz zaczalem sie tym bawic to pewnie jeszcze bede potrzebowal pomocy, ale wiem ze moge na Was liczyc...
Pozdrawiam.
Wlasnie skompilowalem model do mdl. Sposob na to jest taki prosty. Nie wiem jak to robia inni, bo jakos nikt nie pisze o tym wprost, moze to jakas tajemnica...
Na probe powstaly plik *.mdl podmienilem w FSX w modelu o zblizonym ksztalcie i wielkosci i... moj model lata.
Co prawda wizualnie ma jeszcze drobne mankamenty, nie ma tekstury, ale pierwszy krok zrobiony...
Dziekuje za zainteresowanie tematem. Jesli juz zaczalem sie tym bawic to pewnie jeszcze bede potrzebowal pomocy, ale wiem ze moge na Was liczyc...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 29 gru, 2011 20:53 przez delta85, łącznie zmieniany 1 raz.


