Pytanie o dobry darmowy program do planowania lotów Concorde
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
- concorde35
- Cadet

- Posty: 7
- Rejestracja: pt 27 sie, 2010 08:07
- Skąd jesteś: EPGD
Pytanie o dobry darmowy program do planowania lotów Concorde
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś dobry darmowy program do planowania lotów concordem. Latam concordem od jakiegoś czasu i wiem że one latały o wiele wyżej i miały inne trasy lotów.
Szkoła=nudy.
Szkoła=nudy
Szkoła=nudy
Szkoła=ciekawe
Szkoła=ciekawe
co ja piszę? Chyba że szkoła latania=ciekawe!
To rozumiem!
Szkoła=nudy
Szkoła=nudy
Szkoła=ciekawe
Szkoła=ciekawe
co ja piszę? Chyba że szkoła latania=ciekawe!
Miały inne NATy. W przestrzeni kontrolowanej i tak powinieneś lecieć po drogach lotniczych. Ich górne granice wynikają z granicy FIRu. Da się wszystko znaleźć na mapach lub jako informacja tekstowa w AIP danego kraju lub w serwisie Eurocontrol.
Jeśli wylecisz ponad FIR, wlatujesz w przestrzeń niekontrolowaną.
A ręczne planowanie w oparciu o dostępne mapy też działa dobrze.
Jeśli wylecisz ponad FIR, wlatujesz w przestrzeń niekontrolowaną.
A ręczne planowanie w oparciu o dostępne mapy też działa dobrze.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
- concorde35
- Cadet

- Posty: 7
- Rejestracja: pt 27 sie, 2010 08:07
- Skąd jesteś: EPGD
-
Artur Grabski
- Light Planes Captain

- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Należy pamiętać, że trasy bazowały na ówczesnym (a dziś już bardzo starym) AIRACu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11
A co rozumiesz poprzez te, bardziej 'egzotyczne' podróże? Bo chyba tylko kilka razy był czarter concordów z BA i bardziej w nich chodziło o 'ale super latamy concordem' niż o przekraczanie prędkości dźwięku.wojtek_84 pisze:Ale jak ktoś ma mapy to może sobie analogiczne trasy wyznaczyć
Swoją drogą - tak się zastanawiam - czy Concorde w czasie bardziej egzotycznych podróży latały poza górnymi granicami FIRów?
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 09:39 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Powaga? To czemu w planie lotu stoi: N0750F320F600 (NY - Vancouver)Otóż Round The World Tour'y odbywały sie jak najbardziej z prędkością 2 Ma, nawet nad USA
Jak leciał z Waszyngtonu do Dallas to miał: N0540F270, a w drodze powrotnej: N0540F280.
To gdzie on nad USA latał z prędkością 2 Macha?
Afryka, Azja - zastanawiam się jakie tam są górne granice FIRów i jaka była wysokość przelotu Concorde'a.A co rozumiesz poprzez te, bardziej 'egzotyczne' podróże?
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:11 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.

Leciał łukiem, źle się wyraziłem - leciał nad Kanadą (nie orientuję się na ile te plany są zgodne z realem).
Jeśli chodzi o lot w Afryce (RTW'99) To przez zatokę Sueską, również 2 Ma na FL420.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:11 przez Węgorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale i tak nie leciał z podaną przez Ciebie prędkością.Leciał łukiem, źle się wyraziłem- leciał nad Kanadą (nie orientuję się na ile te plany są zgodne z realem).
Ale co Ty nam tu wypisujesz? Jakie 2 Ma nad Zatoką Sueską?Jeśli chodzi o lot w Afryce (RTW'99) To przez zatokę Sueską, również 2Ma FL420
N0568F280 TBA W976 SISIK A791 MENLI A411 CVO A727 C/AXD/M100M200F480F600,
AXD to Alexandria. Dopiero wtedy rozpoczął się Cruise Climb i zwiększanie prędkości z M100 do M200. Także przekroczenie prędkości dźwięku to Alexandria, a lot z naddźwiękową to trasa nad Morzem Śródziemnym.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:12 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 2 razy.
Witki mi opadły 
Proponuję lekcje geografia 101. W przytoczonej przez Ciebie trasie Concorde nie leciał nad Zatoką Sueską.
Podałeś plan lotu dla trasy Nairobi - Aqaba. Na tej trasie leciał z naddźwiękową od Rudol (czyli od granicy Nairobi FIR i Addis Ababa FIR. Z Prędkością 2 Ma przeleciał nad Etiopią i Dżibuti, a potem nad Morzem Czerwonym gdzie przed fixem PASAM (40 mil na południowy wschód od Sharm) zwolnił do M095 i zniżył do F330. Nad zatoką Aqaba (a nie Sueską) leciał spokojnie jak każdy rejsowy samolot.
Proponuję lekcje geografia 101. W przytoczonej przez Ciebie trasie Concorde nie leciał nad Zatoką Sueską.
Podałeś plan lotu dla trasy Nairobi - Aqaba. Na tej trasie leciał z naddźwiękową od Rudol (czyli od granicy Nairobi FIR i Addis Ababa FIR. Z Prędkością 2 Ma przeleciał nad Etiopią i Dżibuti, a potem nad Morzem Czerwonym gdzie przed fixem PASAM (40 mil na południowy wschód od Sharm) zwolnił do M095 i zniżył do F330. Nad zatoką Aqaba (a nie Sueską) leciał spokojnie jak każdy rejsowy samolot.
http://maps.google.pl/maps?q=Zatoka+Sue ... =8&vpsrc=6
Wg wujka google to jest zatoka sueska. Acc pnt 188nm to FIX2 , Dec pnt at Pasam. Nie wiem w czym jest problem. W ogóle co za problemy.
Żebyśmy wiedzieli o czym mowa wklejam tu mapkie:

Zatoka Sueska, Morze Czerwone, może się człowiekowi pomylić, sorry za gafę.
Wg wujka google to jest zatoka sueska. Acc pnt 188nm to FIX2 , Dec pnt at Pasam. Nie wiem w czym jest problem. W ogóle co za problemy.
Żebyśmy wiedzieli o czym mowa wklejam tu mapkie:

Zatoka Sueska, Morze Czerwone, może się człowiekowi pomylić, sorry za gafę.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:12 przez Węgorz, łącznie zmieniany 1 raz.
W rzeczy samej - to jest Zatoka Sueska.Wg wujka google to jest zatoka sueska. Acc pnt 188nm to FIX2 , Dec pnt at Pasam. Nie wiem w czym jest problem. W ogóle co za problemy
I jak popatrzysz na trasę lotu to omija ona tą zatokę
Zwykła dokładność,W ogóle co za problemy
EDIT:
Dopiero po napisaniu posta zobaczyłem nową wersję z mapką i zwróceniem uwagi na gafę.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2011 18:13 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.



