Pozostałe materiały

Pozostałe materiały

Znajdziecie tutaj inne materiały szkoleniowe, umieszczone na łamach Aztec.pl za zgodą autorów.

  • PSS 757 – redukcja ciągu przy starcie – materiał omawia zagadnienie redukcji ciągu przy starcie w samolocie PSS Boeing 757. Autor: Krzysztof Budniewski. Format: pdf. Wielkość pliku: 860 kb.
  • Poradnik czytania map i planowania trasy – doskonały materiał wyjaśniający jak czytać mapy lotnicze i jak poprawnie zaplanować trasę lotu. Autor: Adam Szymura. Format pdf. Wersja materiału 1.1 (po korektach). Wielkość pliku: około 30 MB.
  • Opis lotu VFR na trasie YWVA-YPEC-YWVA
  • Co zrobić, gdy zawiedzie jeden z silników Awaria silnika podczas lotu to sytuacja, której piloci woleliby uniknąć. Jednak gdy już się przytrafi, należy wiedzieć co robić. Format pdf.
  • Opis lotu VFR na trasie LSZA-LSZS Materiał okraszony wspaniałymi screenami z lotu oraz zrzutami map. Format pdf.
  • Opis odlotu i lądowania na lotnisku w Insbrucku (LOWI, pas 26) Format pdf.
  • Opis odlotu i lądowania na lotnisku w Insbrucku (LOWI, pas 08) Cytat z materiału: „Odlot z i lądowanie w Insbrucku LOWI są uważane, nie bez racji, za jedne z trudniejszych i bardzo niebezpiecznych, szczególnie w niesprzyjających warunkach pogodowych. Powodem tego jest usytuowanie w alpejskiej kotlinie czy raczej wąwozie, jak również ciepły południowy wiatr nazywany Foehn wiejący w tym rejonie Alp. Wieje on z kierunku pomiędzy 100° a 180° z siłą od 25 kts do 55 kts przy większych podmuchach. Występują także liczne turbulencje. Szczególnie trudne jest podejście z kierunku zachodniego na pas 08 ze względu na skomplikowaną procedurę, konieczność utrzymywania minimalnych wysokości i lądowanie z widocznością z kręgiem nadlotniskowym”. Format pdf.
  • Przykładowy lot NZQN-NZNV. Lot odbyty na trasie Queenstown (NZQN)–Invercargill (NZNV). Format pdf. Materiał przeznaczony dla osób posiadających już pewien zasób wiedzy i umiejętności pilotażu wirtualnych samolotów czyli umiejących czytać i stosować procedury zawartych w „checklistach”, posiadających podstawowe umiejętności w lataniu na VOR i na NDB, umiejętność przechwytywania radiali od i do VOR, wiedzę na temat obsługi autopilota, umiejętność lądowania z widocznością (na światła).
  • Przykładowy lot NTTR-NTTH. Lot wykonany pomiędzy dwoma wyspami Polinezji Francuskiej na trasie Raiatea NTTR–Huahine NTTH. Format pdf. Materiał przeznaczony dla osób posiadających już pewien zasób wiedzy i umiejętności pilotażu wirtualnych samolotów czyli umiejących czytać i stosować procedury zawartych w „checklistach”, posiadających podstawowe umiejętności w lataniu na VOR i na NDB, umiejętność przechwytywania radiali od i do VOR, wiedzę na temat obsługi autopilota, umiejętność lądowania z widocznością (na światła).
  • Procedury podejścia do lądowania. Celem prezentowanego tekstu jest przekazanie praktycznych rad jak wykonać podejście końcowe do pasa bez użycia ILS. Format pdf. Materiał przeznaczony dla osób posiadających już pewien zasób wiedzy i umiejętności pilotażu wirtualnych samolotów czyli umiejących czytać i stosować procedury zawartych w „checklistach”, posiadających podstawowe umiejętności w lataniu na VOR i na NDB, umiejętność przechwytywania radiali od i do VOR, wiedzę na temat obsługi autopilota, umiejętność lądowania z widocznością (na światła).
  • Poradnik dla latających on-line Opisujący zasady postępowania w przypadku braku kontroli, czyli co robić aby uniknąć kolizji na ziemi lub w powietrzu gdy w pobliżu znajdują się inne samoloty. Format pdf.Materiał przeznaczony dla osób posiadających już pewien zasób wiedzy i umiejętności pilotażu wirtualnych samolotów czyli umiejących czytać i stosować procedury zawartych w „checklistach”, posiadających podstawowe umiejętności w lataniu na VOR i na NDB, umiejętność przechwytywania radiali od i do VOR, wiedzę na temat obsługi autopilota, umiejętność lądowania z widocznością (na światła).